Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het FZ30 Topic ;-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het FZ30 Topic ;-))

Hoikes,

Je mag er mij alvast bijzetten bij de FZ50 gebruikers. Eerstdaags komt dit toestel binnen en kan ik beginnen met experimenteren. Heb hier al veel gelezen en geleerd. Kom hier vaak terug en zal ook wel eens iets posten.
    Canon S1Is ---> Panasonic FZ50

Comment

@jove & frimout: welkom bij de bende en veel plezier met jullie toestel.

We hebben ondertussen de kaap van de 90 FZ30/50'ers overschreden, alhoewel er zeker nog een deel tussen staan die hun toestel al weer omgewisseld hebben voor iets anders en/of beters.

Ik moet toegeven dat ik onlangs mij ook een reflex aangeschaft heb (zie sig), maar ik zeg mijn FZ30 zeker nog niet vaarwel. In veel omstandigheden voldoet deze nog prima. De reflex is er voor de moeilijke gevallen
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
        We hebben ondertussen de kaap van de 90 FZ30/50'ers overschreden, alhoewel er zeker nog een deel tussen staan die hun toestel al weer omgewisseld hebben voor iets anders en/of beters.
        Ok ok ... ik beken : ik heb mijne FZ50 (en een klein spaarvarkentje) vervangen door een Canon 40D

Dus plaats 26 is vrij

Comment

Same here... de FZ50 heeft plaats gemaakt voor een D100.

Comment

Hallo,

Nog een geluk dat ik hier het forum aan het uitspitten ben. Had iets gelezen over de maximum grootte van de SD geheugenkaartjes, ik had mij bij mijn FZ50 een SD kaartje van 4GB besteld. Deze namiddag mij toestel gekregen met het kaartje en onmiddellijk kontakt opgenomen met de winkel, ik zie jullie al denken welke, wel ik heb alles besteld bij redcoon. Via de chat hulp gekregen en vrijdag komen ze het desbetreffende kaartje terug oppikken en als het terug in de winkel is geschied de terugbetaling. Ik hoop dat ik hiermee geen problemen heb, ik hou jullie op de hoogte. Ga er mij na de terugbetaling 2 aanschaffen van 2GB.
            Het toestel zelf ziet er prachtig uit, nog 1 uurtje wachten tot de batterijtjes opgeladen zijn en dan beginnen met oefenen.

FZ-groetjes
            Canon S1Is ---> Panasonic FZ50

Comment

Hier ook... FZ50 vervangen door nikon D60...

Comment

Ik blijf trouw aan de FZ50
                Momenteel kijk ik zo wat rond naar een externe flits.
                Welke externe flits hebben jullie en zijn jullie er tevreden over?
                Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                BD0993BE
                Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Ook al is de FZ50 een geweldig toestel, zal deze binnen korte tijd plaats moeten maken voor (waarschijnlijk) de Nikon D300.
                  Eenmaal de D300 aangekocht is, biedt ik overigens mijn FZ50 met alle accessoires (schoudertas, externe flits, Raynox Macro & Wide, ... ) te koop aan. Al dit materiaal is hoogstens 14 maanden oud, en nog in perfecte staat.
                  Binnenkort meer hierover.

Greetz,
                  Hans
                  Nikon D800 / Nikkor 16-35 mm f/4G ED VR II AF-S / Nikkor 24-120 f4 ED VR AF-S / Nikkor 70-200 f2.8 ED VRII AF-S / SB-800

Comment

• Re: DMC-FZ50EG-K

Sinds een jaar of zo heb ik een Z50. Het probleem met dit geval is dat hij zo traaaaaaag is. Nu ben ik een fan van Limburg en diens inwoners en deze laatsten moeten mij de vergelijking met de Z50 maar vergeven. Steve Stevaert spreekt vlugger dan de reactietijd van mijn Z50.... Knap vervelend bij het fotograferen van vliegende voorwerpen...
                    Ik gebruik enkel de automatische instelling en stel vast dat scherpstellen hoe langer hoe trager wordt. Heeft iemand anders ook deze gewaarwording?
                    Is de FZ50EG een upgrade van onze oudere Z50?
                    Dank alvast voor jullie reacties (en zeker die van mijn Limburgse vrienden).
                    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
                      Sinds een jaar of zo heb ik een Z50. Het probleem met dit geval is dat hij zo traaaaaaag is. Nu ben ik een fan van Limburg en diens inwoners en deze laatsten moeten ...
                      Mijn FZ30 wordt niet trager, maar is inderdaad ook wel traag. Als je snelheid nodig hebt dien je een DSLR aan te schaffen i.p.v. een hybride toestel, denk ik ...
                      Als er wind is, droogt de was.

Comment

FILMAR

U mag mij verwijderen van uwe lijst

Want ik doe het nu met NIKON D80

Beste groeten
                        groetjes,polydoor.

NIKON D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polydoor Bekijk bericht
                          FILMAR

U mag mij verwijderen van uwe lijst

Want ik doe het nu met NIKON D80

Beste groeten

Polydor,
                          Mijn broer heeft enkele maanden terug ook een D80 gekocht en wat hoor ik hem nu zeggen? Dat hij beter een D40X gekocht had.
                          Het idiale toestel bestaat niet, net zomin als Mr of Mrs Perefct.
                          Heb ook wel zin om een Nikon bij te kopen maar wat me tegen houdt zijn de peperdure lenzen....
                          Veel plezier met den tachtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucasBols Bekijk bericht
                            Mijn FZ30 wordt niet trager, maar is inderdaad ook wel traag. Als je snelheid nodig hebt dien je een DSLR aan te schaffen i.p.v. een hybride toestel, denk ik ...

Zie mijn berichtje hieronder.
                            En in alle eerlijkheid, ik word er zelf ook niet sneller op hoor....
                            Het enorme voordeel van onze (goedkope) Z50 (en/ofZ30) is de zoom die daarenboven nog van een goede kwaliteit is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frimout Bekijk bericht
                              Hallo,

Nog een geluk dat ik hier het forum aan het uitspitten ben. Had iets gelezen over de maximum grootte van de SD geheugenkaartjes, ik had mij bij mijn FZ50 een SD kaartje van 4GB besteld. Deze namiddag mij toestel gekregen met het kaartje en onmiddellijk kontakt opgenomen met de winkel, ik zie jullie al denken welke, wel ik heb alles besteld bij redcoon. Via de chat hulp gekregen en vrijdag komen ze het desbetreffende kaartje terug oppikken en als het terug in de winkel is geschied de terugbetaling. Ik hoop dat ik hiermee geen problemen heb, ik hou jullie op de hoogte. Ga er mij na de terugbetaling 2 aanschaffen van 2GB.
                              Het toestel zelf ziet er prachtig uit, nog 1 uurtje wachten tot de batterijtjes opgeladen zijn en dan beginnen met oefenen.

FZ-groetjes
                              Was niet nodig geweest , de FZ50 support naast de standaard (16bit) SD kaart tot 2 GB ook de (32bit) SDHC kaart vanaf 4 GB en meer!

Joop

Comment

beste FZ50 fanaten, enig idee hoe de beeldeigenschappen van de FZ50 tov de FZ18 staan, vooral de ruis en beeldvervorming?

De andere verschillen (zoomring, verschillen in zoombereik, prijs,flitsschoen,..) maken het geheel zowat een gelijk spel tenzij ik weer wat vergeten ben

alvast bedankt
                                'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Working...
                                X