Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 5D mark III

    Nieuwste versie van Digital Photo Professional. Ondersteund nu wel de 5dIII correct
    Canon DPP Version 3.11.26 with English Available for Download — The-Digital-Picture.com
    Last edited by Vince_G; 17 april 2012, 17:45.

    Comment


    • Re: 5D mark III

      http://www.youtube.com/watch?v=8jKsp...feature=relmfu


      http://www.youtube.com/watch?v=jNtwM...feature=relmfu

      Ik weet niet of dit al gepost is maar......mark3 vs d800

      Comment


      • Re: 5D mark III

        Dxomark score van 81 punten. Dit valt me een beetje tegen gezien het prijsverschil met een Mark II. Hoewel een grote winst in iso tov mark II toch minder dan de Nikon D800.
        Ik weet niet of die dxomark score ook in real life shooting veel uitmaakt maar ik begin de indruk te krijgen dat Canon toch iets heeft laten liggen of een beetje te enthousiast is wat hun vraagprijs betreft.

        Comment


        • Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Lexmaker Bekijk bericht
          Dxomark score van 81 punten. Dit valt me een beetje tegen gezien het prijsverschil met een Mark II. Hoewel een grote winst in iso tov mark II toch minder dan de Nikon D800.
          Ik weet niet of die dxomark score ook in real life shooting veel uitmaakt maar ik begin de indruk te krijgen dat Canon toch iets heeft laten liggen of een beetje te enthousiast is wat hun vraagprijs betreft.
          DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • Re: 5D mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
            al die benchmarks ... tis precies of we een videospel beoordelen. Een magazine geeft een score van 9/10 voor spel 1 en een score van 7/10 voor spel 2. Toch spelen de meesten liever spel 2 omdat deze veel leuker is zelf als is die grafisch minder sterk. So what. Waar zijn we mee bezig, koop gewoon dit toestel als je denkt dat deze perfect werkt voor jouw doeleinden, probeer die uit en staar je niet blind naar benchmark cijfers. Ik had deze cijfers niet nodig om te weten dat mijn 5D mark II mijn ideaal toestel zou zijn hoor. En waar blijven de beelden van de nieuwe owners van dit speelgoed
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              al die benchmarks ... tis precies of we een videospel beoordelen. Een magazine geeft een score van 9/10 voor spel 1 en een score van 7/10 voor spel 2. Toch spelen de meesten liever spel 2 omdat deze veel leuker is zelf als is die grafisch minder sterk. So what. Waar zijn we mee bezig, koop gewoon dit toestel als je denkt dat deze perfect werkt voor jouw doeleinden, probeer die uit en staar je niet blind naar benchmark cijfers. Ik had deze cijfers niet nodig om te weten dat mijn 5D mark II mijn ideaal toestel zou zijn hoor. En waar blijven de beelden van de nieuwe owners van dit speelgoed
              Ja eigenlijk, waar blijven die? Ondertussen zijn er hier toch al verschillende met zo'n toestel. Of zijn de verwachtingen niet ingelost? Voorbeeldfoto's mogen in dit topic gepost worden

              Comment


              • Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
                Bij dezelfde printgrootte zal de ruis minder zichtbaar zijn bij 36MP dan bij 22MP?

                Comment


                • Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                  DXO maaakt het weer waar: het web krioelt ondertussen van de foto's waarop je duidelijk ziet dat de 5DII in hoge ISO de D4 en de D800 de baas is, nipt of niet. En op DXO... zit de Low light ISO op 2293 terwijl de Nikon 2853 scoort??? Kan iemand daar eens een zinnige uitleg voor geven?
                  Misschien dat we DXO eens op de testbank moeten leggen
                  Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                  Comment


                  • Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Bij dezelfde printgrootte zal de ruis minder zichtbaar zijn bij 36MP dan bij 22MP?
                    Vreemd, heb een onaangeraakte raw file naar jpeg iso 25600 (dpreview) van zowel de D800 als de 5DMKIII afgedrukt op a3+ en ik zie zelfs lichtjes voordeel voor de 5D3
                    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Die foto's zijn er echt wel:
                      https://plus.google.com/u/0/10401751...ts/CpzJWhWcEZS
                      https://plus.google.com/u/0/10401751...ts/TDHJQjahBZo
                      Ik vind het een plezier om ermee te werken.
                      http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Igoforit Bekijk bericht
                        Die foto's zijn er echt wel:
                        https://plus.google.com/u/0/10401751...ts/CpzJWhWcEZS
                        https://plus.google.com/u/0/10401751...ts/TDHJQjahBZo
                        Ik vind het een plezier om ermee te werken.
                        Ik geloof het best dat het een plezier is om met deze camera te werken.
                        Zoals je zelfs zegt op je website "je foto's zien er min of meer dezelfde uit dan met de 5D2" ... Maar nu heb je meer speelruimte en meer keepers. En daar draait het allemaal om.
                        De 5D3 wordt door Canon voorgesteld als een evolutie op de MK2 en das het enige dat ik verwacht van die camera.
                        Camera's zijn al enige jaren zo goed dat je visueel geen onderscheid kan maken ( binnen segment zelfde grootte sensor, merk enz. )

                        Alleen de prijs word opzettelijk hoog gehouden.
                        Terwijl je bij PC's, harde schijven, Plasma tv's of lcd (led) en zelfs compact camera's steeds meer voor minder geld krijgt.

                        Gelukkig is er de concurentie, nu in vorm van Nikon en binnenkort misschien terug Sony.
                        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                          Vreemd, heb een onaangeraakte raw file naar jpeg iso 25600 (dpreview) van zowel de D800 als de 5DMKIII afgedrukt op a3+ en ik zie zelfs lichtjes voordeel voor de 5D3
                          Des te beter voor de Canon 5D3 gebruikers

                          Hier nog een commentaar van Lloyd Chambers mbt de 2 toestellen:



                          Wel tot het einde lezen.

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Ik weet in ieder geval waarom ik zelfstandige (in bijberoep) ben geworden. En de mkIII zal de volgende stap worden.
                            EMBLEMATA.BE
                            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Des te beter voor de Canon 5D3 gebruikers

                              Hier nog een commentaar van Lloyd Chambers mbt de 2 toestellen:



                              Wel tot het einde lezen.
                              Veel uiteenlopende meningen.
                              tja wat kan ik zeggen, de Nikon D800 is nen fantastische bak hé.. en fairder geprijsd
                              Voor diegenen die voor Nikon kiezen... zeker gene miskoop
                              Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                                Veel uiteenlopende meningen.
                                tja wat kan ik zeggen, de Nikon D800 is nen fantastische bak hé.. en fairder geprijsd
                                Voor diegenen die voor Nikon kiezen... zeker gene miskoop
                                Beide toestellen zijn absolute topklasse, en het ene afbreken om het andere op te hemelen leidt nergens gewoon naar. Koop wat je wil en be happy

                                Comment

                                Working...
                                X