Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: 5D mark III

    Een "Rate" knop om je foto's een rating te geven afgaande van hetgeen je op je 3,2" schermpje ziet ??????????
    Hadden ze nog plek over of zo

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #92
      Re: 5D mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Dit is:
      a) een grapje
      b) een antwoord van iemand met zandkorreltjes in de ogen
      c) een antwoord van iemand die dringend zijn computerscherm moet poetsen

      In elk geval heb je me goed doen lachen.


      Als je amper pixels kan zien, dan zal je ook amper een foto hebben en inderdaad geen "noise".

      Mvg Tim

      ------------------------------------------------------------------------------------------------
      OK...eerst en vooral niet bepaald Met "vriendelijke" groeten

      Je reactie is totaal overbodig, indien je iets verkeerd interpreteert kan je dit gewoon denken en hoef je niet beledigend over te komen...

      Ik heb een zeer scherp nieuw full HD scherm trouwens

      Ik werk professioneel als fotograaf

      tuurlijk is de foto opgebouwd uit pixels dude maar ik wil gewoon zeggen dat ik niet van ISO's hoger dan 400 hou daar deze ruis veroorzaken, ooit je foto's al eens bekeken op 100% grootte of nog nooit van gehoord?
      Last edited by starfield; 3 maart 2012, 12:30.
      Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

      Comment


      • #93
        Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
        ...ooit je foto's al eens bekeken op 100% grootte of nog nooit van gehoord?
        Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor soort foto's je maakt, toch?
        IK heb enkele weken geleden een fuif voor het school gedaan, denk je dat ik dan op 100% ga kijken waar de ruis zit?
        Als de foto gedrukt wordt, kan je toch nooit meer die 100% gaan 'inzoomen'.
        Dus het is gewoon een persoonlijke voorkeur... Ik ben zo geen pixelpeeper, en let er gewoon op dat de ruis niet te fel zichtbaar wordt, in verhouding met de grootte waarin hij gepubliceerd wordt natuurlijk. Voor mij zijn sommige foto's met een 1000D op ISO 800 nog bruikbaar, en niet alleen op kleine afbeeldingen op internet.
        En laat ik erbij zeggen dat ik voor de rest wel kritisch mijn eigen foto's zelf beoordeel, al is het maar van een éénvoudig familiefeestje. Dus het hangt gewoon af van de persoonlijke voorkeur.
        Als jij niet graag werkt met ISO's boven de 800, dan is dat jouw keuze
        Jannes Bollen
        Website / Facebookpagina

        Comment


        • #94
          Re: 5D mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
          Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor soort foto's je maakt, toch?
          IK heb enkele weken geleden een fuif voor het school gedaan, denk je dat ik dan op 100% ga kijken waar de ruis zit?
          Als de foto gedrukt wordt, kan je toch nooit meer die 100% gaan 'inzoomen'.
          Dus het is gewoon een persoonlijke voorkeur... Ik ben zo geen pixelpeeper, en let er gewoon op dat de ruis niet te fel zichtbaar wordt, in verhouding met de grootte waarin hij gepubliceerd wordt natuurlijk. Voor mij zijn sommige foto's met een 1000D op ISO 800 nog bruikbaar, en niet alleen op kleine afbeeldingen op internet.
          En laat ik erbij zeggen dat ik voor de rest wel kritisch mijn eigen foto's zelf beoordeel, al is het maar van een éénvoudig familiefeestje. Dus het hangt gewoon af van de persoonlijke voorkeur.
          Als jij niet graag werkt met ISO's boven de 800, dan is dat jouw keuze
          Wil ik me graag bij aansluiten ...... Het overgrote deel van de foto's gaat nooit op 100 % bekeken worden dus waarom per se daarop beoordelen? Verder is 100 % ook een wat vreemde maatstaf: voor het ene toestel met 18 MP bekijk je de foto op een heel ander (absoluut) formaat dan voor het toestel met 36 MP. Het lijkt mij reeeler om uit te gaan van het formaat dat je aan de wand gaat hangen en daar je "beoordelingspercentage" op aan te passen.

          Hieruit blijkt wel dat de fotografiewereld een diversiteit aan typen kent: aan de ene kant van het spectrum de landschapsfotograaf die veelal op 50 en 100 ISO opereert en daar nauwelijks tevreden over is, terwijl ik, die graag aan sportfotografie doet, soms terug moet vallen op ISO 6400 en 8000 en daar mooie platen mee af denk te leveren. Dat is misschien ook wat de fotografie zo mooi maakt, die verschillen ....

          Comment


          • #95
            Re: 5D mark III

            Gisteren heb ik ook even kunnen spelen met deze nieuwe camera bij Canon Nederland. Ik heb een preview van de Canon 5D mark III op mijn weblog geplaatst.

            Elja
            Photofacts; weblog over fotografie..

            Comment


            • #96
              Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Jannes Canon Eos Bekijk bericht
              Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor soort foto's je maakt, toch?
              IK heb enkele weken geleden een fuif voor het school gedaan, denk je dat ik dan op 100% ga kijken waar de ruis zit?
              Als de foto gedrukt wordt, kan je toch nooit meer die 100% gaan 'inzoomen'.
              Dus het is gewoon een persoonlijke voorkeur... Ik ben zo geen pixelpeeper, en let er gewoon op dat de ruis niet te fel zichtbaar wordt, in verhouding met de grootte waarin hij gepubliceerd wordt natuurlijk. Voor mij zijn sommige foto's met een 1000D op ISO 800 nog bruikbaar, en niet alleen op kleine afbeeldingen op internet.
              En laat ik erbij zeggen dat ik voor de rest wel kritisch mijn eigen foto's zelf beoordeel, al is het maar van een éénvoudig familiefeestje. Dus het hangt gewoon af van de persoonlijke voorkeur.
              Als jij niet graag werkt met ISO's boven de 800, dan is dat jouw keuze
              Met de 7D ga ik niet gemakkelijk boven de 1600 iso maar met de 5DmkII ga ik daarentegen veel verder( als het nodig is)

              Comment


              • #97
                Re: 5D mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                Nu deze 5D mark III uitkomt veronderstel ik dat de mark II wel snel in prijs zal dalen... wat denken jullie? zal hij zakken tot 1500 € ? in Thailand waar de prijzen voor canon tegenwoordig hetzelfde zijn als in Japan - (veel fabrieken hier) kan ik hem reeds kopen voor 1600 €... dus opnieuw: de 5D mark II zal canon's beste prijs/kwaliteit camera worden...

                Hoelang zou men de 5D mark II blijven leveren?

                Ik wil updaten van mijn 7D die veel te veel noise veroorzaakt... ben niet geinteresseerd in ISO 56000 en 100000 + ,wat een onzin,zelfs die ISO 800 foto is te noisy voor me van de mark III voorbeelden..., nee enkel geinteresseerd in ISO 100 of ISO 50...hoe lager hoe beter,of hoe minder ruis hoe beter...pas op het moment dat je amper nog pixels kan zien zal ik 100% tevreden zijn over digitale fotografie) ik fotografeer vanaf een tripod voornamelijk landschapsfotografie met manuele focus (vaak lange sluitertijden) dus lijken de nieuwtjes van de 5d mark III voor mij persoonlijk toch irrelevant. (ik kan mijn 7D body houden voor mijn telelens op te zetten, maar met een 5D erbij moet ik tenminste niet de hele tijd van lenzen wisselen)
                Ik begrijp je heel goed. Ik ben altijd allergisch geweest voor ruis. Zo heb ik in 't verleden vaak mooie wallpapers niet gebruikt omdat er ruis aanwezig was (vooral "at night" wallpapers). Ik was dan ook ontzettend ontgoocheld toen ik de foto's zag die ik genomen had met mijn 550D in een, naar mijn mening, niet zo slecht verlichte sporthal. Deze foto's waren genomen op 'slechts' ISO 1.000-1.250. Daarom droom ik van een camera die dezelfde resultaten haalt op ISO1600 (eventueel 3200) als mijn 550D op ISO100 (of eventueel 200). Maar ja dat is natuurlijk toekomstmuziek. Ruis lijkt mij trouwens minder een probleem te zijn bij het afdrukken van foto's, maar op de haarscherpe TFT schermen van tegenwoordig valt zoiets natuurlijk meteen op als je je foto's op 100% bekijkt.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #98
                  Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                  tuurlijk is de foto opgebouwd uit pixels dude maar ik wil gewoon zeggen dat ik niet van ISO's hoger dan 400 hou daar deze ruis veroorzaken, ooit je foto's al eens bekeken op 100% grootte of nog nooit van gehoord?
                  Natuurlijk wel, maar ik ben fotograaf en geen pixelpeeper.
                  Zelfs op 100% zie ik nergens ruis op iso800 en zelfs op 12800 is het nog super. Ik gebruik zonder problemen ISO3200 op mijn 5DmkII. RAW, goed belichten en goede, gecontroleerde noise reductie en amper ruis te zien.
                  En in sommige gevallen haal ik de ruis er zelfs niet uit.

                  Ik maak foto's voor albums, prints, ... Niet om op 100% te gaan zitten bekijken op mijn scherm. Ook de klant doet dit niet.
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #99
                    Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Het is niet alleen de verbeterde AF, maar de auto-iso waarbij je de minimum sluitertijd kan instellen lijkt mij wel heel erg handig voor bijvoorbeeld concertfotografie.
                    Bij Nikon gaat dat al jaren, maar dat is de voornaamste reden waarom ik zelf de auto-iso nooit gebruikt heb op een Canon, omdat je niet kan inschatten wat de camera gaat doen in bepaalde omstandigheden.
                    Bij de 1D MK IV gaat dit wel Bart, volgens mij

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Bij de 1D MK IV gaat dit wel Bart, volgens mij

                      grts
                      Sieg
                      Bij mijn 1D MKIII en 5D MKII gaat dat niet, met een 1D MKIV heb ik geen ervaring.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: 5D mark III

                        Inieder geval, vanaf in de winkel, hebben ze den dag zelf ene minder.

                        Comment


                        • Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          In september staat er een weekske Bretagne op het programma, dus ik denk dat ik in augustus eens een serieuze evalutatie ga maken. Dan zijn zowel de D800 als de 5D III een half jaar op de markt, zouden de eventuele kinderziektes er moeten uit zijn, en is hopelijk de prijs al wat gezakt. Ik ben benieuwd naar de testen met de produktie-modellen en naar de gebruikerservaringen...

                          Wat ik bij de 5d nog niet gelezen heb, is dat er bij spotmeting nu eens eindelijk (!!!) de lichtmeting zal gebeuren op het gekozen focuspunt en niet in het midden. Dit is wel mogelijk bij de 1D reeks, en bij de meeste (of allemaal ??) Nikon-modellen. Lijkt me eerlijk gezegd toch ook het meest logische. Ik ga ginder scherpstellen, maar ik ga hier lichtmeten. Ik blijf dat toch bizarre logica vinden. En voor de prijs dat ze nu de 5D positioneren, zou dat er wel mogen opzitten.
                          Dat lichten kan je oplossen door de lichtmeting op punt x te blokkeren. Bij variabele belichting natuurlijk ...dan lukt dat niet. Eens goed lezen in je manual (of is het nu googlen?). Hangt samen mat AF modus.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • Re: 5D mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Natuurlijk wel, maar ik ben fotograaf en geen pixelpeeper.
                            Zelfs op 100% zie ik nergens ruis op iso800 en zelfs op 12800 is het nog super. Ik gebruik zonder problemen ISO3200 op mijn 5DmkII. RAW, goed belichten en goede, gecontroleerde noise reductie en amper ruis te zien.
                            En in sommige gevallen haal ik de ruis er zelfs niet uit.

                            Ik maak foto's voor albums, prints, ... Niet om op 100% te gaan zitten bekijken op mijn scherm. Ook de klant doet dit niet.
                            Volledig mee eens

                            Hoe dan ook, kijkend naar de specs wordt dit volgens mij écht een topmachientje. Dat was de 5DII overigens voor mij ook al, behalve het toch wat teleurstellende AF systeem. En dat is wat mij betreft dan ook de allergrootste vooruitgang op de 5DIII.

                            Ondanks dat ik graag een betere AF tot mijn beschikking zou willen hebben zal ik voorlopig nog niet tot aanschaf overgaan, mijn 5DII en 5D classic voldoen voor mij op dit moment nog prima en ik vind de investering van 3500,- toch wel erg veel van het goede. Bovendien wacht ik liever nog een jaartje zodat ze eerst de eventuele kinderziektes eruit kunnen halen. Heb ik bij de 5DII ook gedaan en is mij prima bevallen.
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • Re: 5D mark III

                              Het prijsverschil met de 5D MarkII is inderdaad wel heel groot, naar mijn mening kan de beeldkwaliteit niet evenredig staan met het prijsverschil. Tot nu toe nog altijd zeer tevreden over de 7D ook al is het geen full-frame!

                              Comment


                              • Re: 5D mark III

                                Idd, heb het ook net gezien, wat een belachelijk hoge prijs zeg!
                                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                                Comment

                                Working...
                                X