Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
    linkje
    Nu valt deze niet zozeer op maar is eerste die ik tegenkom op mijn hdd nu.
    Het ding is dat in werkelijkheid er geen kleurverschil is in de hals.
    Soms maakt die er wel een verschil in en krijg je de 'gelere' tinten. Is dit nu omdat het
    detailniveau hoger ligt bij die 36mp?
    Kweet het niet maar is soms wel storend.
    Ontwikkel jij de raw via ACR of NX? En zo je NX gebruikt, gebruik je dan de portret mode of neutraal? Want met andere voorinstellingn, merkte ik vroeger ook al op m'n D300, worden de kleuren soms wat uit elkaar getrokken.Mijn gok is dat het kleurverschil er wel is, maar in werkelijkheid heel gering is.


    Walter
    D850

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Ontwikkel jij de raw via ACR of NX? En zo je NX gebruikt, gebruik je dan de portret mode of neutraal? Want met andere voorinstellingn, merkte ik vroeger ook al op m'n D300, worden de kleuren soms wat uit elkaar getrokken.Mijn gok is dat het kleurverschil er wel is, maar in werkelijkheid heel gering is.


      Walter
      Beide gebruik ik.
      Als ik zelf iets opzet zoals een low saturatie profiel in ACR of NX dan valt het idd minder op.
      Als ik het op landschap zet dan is het gewoon niet te doen.

      Misschien is het miniem kleurverschil beter te zien tov mijn oude d300....
      De portretstand van de d800 lost het in ieder geval niet echt op, gebruik nu eigen profiels. Alleen zou ik die van NX naar ACR willen verschepen maar dat lukt niet echt, lol.
      Op NX heb ik iets betere controle erover.
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Pffff... Canon met zijn lichtlek en Nikon met die AF en andere "dingetjes"; Maar allebei vrolijk ongeveer 3.000 € vragen of meer. Mooi hoor. Hieronder nog wat comment over de Nikons.

        There is a new comment on the post "Nikon D800 Review".


        Author: David
        Comment:
        Hello Nasim,

        This is a wonderful site indeed and I am only sorry I did not stumble upon it earlier! I have two samples of the D4, and one sample of the D800. One of my D4 and my D800 has the left AF point issue, and it is especially pronounced with my 24mm f/1.4 G. The test is very simple and does not require any test charts. I basically set my camera on a tripod, selected center AF point, then right most and left most AF points; I focused by pressing the shutter, and then used self-timer to actually take the photo. then I repeated the test with Live View AF. The results were consistent with the reports that I read on the web. At f/1.4, there is substantially noticeable focus issue with the left most AF point; in live view, all three photos were perfectly focused. This problem does not exist on my sample of the D3x, the other D4, or my D7000 using the same lens. This problem also does not exist with my 24-70mm f/2.8 AF-S or any lens with 2.8 or smaller aperture.

        I took my D800 back to Nikon USA (in El Segundo). They are just 5 minutes from where I live. At first, they returned the camera to me with no adjustments, noting that the AF performance was within factory tolerance. After I asked to speak with the supervisor, and demonstrated the problem to him in person, he acknowledged there may be a problem. Th stickiness of this issue is that this is NOT a AF fine tune issue. Because the center and right most AF points do not have the problem; it is only with the left bank of AF points. The supervisor said he will do an elaborate focus calibration on my sample of D800 and see if that solves the problem, and I am awaiting for the results to decide whether to return my D4 that shares the same problem or have Nikon try to fix it as well. At a minimum, it would seem that is problem is not a myth and is common, but may not be universal as some suggest but to really detect this problem you need to have a 24mm f/1.4 G. With the 85mm f/1!
        .4 G, I found the focus even at center AF point to be inconsistent, and like some have reported on the web, I found the LCA problem with the D800 + 85mm f/1.4G that I did not have with my D3x.

        I would be interested whether you can conduct a similar test on your sample of the D800 with the 24mm f/1.4G and see if you arrive at the same result. I am hoping the answer is no, then we would know this is a production problem and not a general issue with the D800.

        See all comments on this post here:
        http://mansurovs.com/nikon-d800-review#comments
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Toen ik hier begin dit draadje mijn twijfels neerschreef over wat ik zag bij het release toestel, waar sommigen mij bijna wilden lynchen omwille van mijn uitspraak, heb ik nog steeds geen foto's gezien gemaakt met D800 in moeilijke lichtomstandigheden, maar ik heb wel reeds drie D800 zien passeren op de tweedehandsverkoop.

          Comment


          • Welke moeilijke omstandigheden?

            @demeyereg,

            kan je me even uitleggen welke lichtomstandigheden je bedoelt?
            Dan probeer ik, als ik er een goed voorbeeld van heb, eentje te uploaden ter technische evaluatie...

            Greetz,

            JD

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Toen ik hier begin dit draadje mijn twijfels neerschreef over wat ik zag bij het release toestel, waar sommigen mij bijna wilden lynchen omwille van mijn uitspraak, heb ik nog steeds geen foto's gezien gemaakt met D800 in moeilijke lichtomstandigheden, maar ik heb wel reeds drie D800 zien passeren op de tweedehandsverkoop.
              Beste,ik herinner mij dat er destijds vlak na het uitkomen van de D3X ook al enkele exemplaren daarvan de revue van "Aangeboden" passeerden. De hysterie bij het uitkomen van een nieuw toestel met, op dat moment, als spectaculair aangevoelde eigenschappen, stimuleert sommigen tot impuls aankopen -en weder verkopen. Bewijst niet zoveel volgens mij.
              Hier een donker hoekje van mijn atelier:



              Een crop: (100%)



              En rechts daarvan het portret van mijn vader zaliger, duidelijk in de schaduw: (100% crop)




              Foto is totaal onbewerkt,ISO 6400, check de exif!
              Alvast ikzelf ben hier heel tevreden mee , moest dit een opname geweest zijn met de D300, dan was dit een grote ruisbende geweest.
              Er IS ruis ja,maar met een klein beetje resizen en wat ruisreductie is dat niet meet te zien.
              Er zijn trouwens op dit moment toch meer dan genoeg hoge iso foto's te vinden van de D800 op het net?

              Walter

              Edit: nog enkele om het af te leren:



              100% crop; ISO 3200:



              Ik zou een en ander willen omdraaien: welke camera doet op dit moment beter of zelfs maar even goed bij gelijkblijvende resolutie? Geen enkele!!
              Last edited by Phororhacos; 23 mei 2012, 13:02.
              D850

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Bedankt Walter,

                Dat ziet er inderdaad stukken beter uit dan wat ik op het release toestel heb gezien

                Daar kunnen wij tenminste iets mee, wat ik ervan gezien had weerhield mij er inderdaad van, verder te denken over de aankoop van een D800, je kan inderdaad ook wel gelijk hebben over die impulsieve aankoop van iets nieuws, en ik kan het weten, ik heb mij een paar maanden terug ook laten meevoeren in de hype rond de NEX-7, resultaat, binnen de twee weken terug verkocht, daar kon je immers ook een aantal veelbelovende foto's van downloaden op het net.
                Vandaar mijn wantrouwen, ten eerste stond het release toestel duidelijk niet op punt, en met wat ik hier en daar las, was mijn vertrouwen nog steeds niet gewonnen.

                Met wat jij hier laat zien Walter ben ik reeds wat meer overtuigd, maar toch kan je er nog niet helemaal omheen dat er blijkbaar bij sommige toestellen toch nog fouten inzitten, zoals ontoelaatbare AF correcties, kleurproblemen en slecht werkende AF punten met bepaalde objectieven, wat zoals hier reeds gezegd toch niet zou mogen met een toestel van bijna 3.000€.

                Eerst nog wat de kat uit de boom kijken.

                Maar in ieder geval toch bedankt voor je bijdrage bij het opklaren van mijn twijfels.

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Bedankt Walter,

                  Dat ziet er inderdaad stukken beter uit dan wat ik op het release toestel heb gezien

                  Daar kunnen wij tenminste iets mee, wat ik ervan gezien had weerhield mij er inderdaad van, verder te denken over de aankoop van een D800, je kan inderdaad ook wel gelijk hebben over die impulsieve aankoop van iets nieuws, en ik kan het weten, ik heb mij een paar maanden terug ook laten meevoeren in de hype rond de NEX-7, resultaat, binnen de twee weken terug verkocht, daar kon je immers ook een aantal veelbelovende foto's van downloaden op het net.
                  Vandaar mijn wantrouwen, ten eerste stond het release toestel duidelijk niet op punt, en met wat ik hier en daar las, was mijn vertrouwen nog steeds niet gewonnen.

                  Met wat jij hier laat zien Walter ben ik reeds wat meer overtuigd, maar toch kan je er nog niet helemaal omheen dat er blijkbaar bij sommige toestellen toch nog fouten inzitten, zoals ontoelaatbare AF correcties, kleurproblemen en slecht werkende AF punten met bepaalde objectieven, wat zoals hier reeds gezegd toch niet zou mogen met een toestel van bijna 3.000€.

                  Eerst nog wat de kat uit de boom kijken.

                  Maar in ieder geval toch bedankt voor je bijdrage bij het opklaren van mijn twijfels.


                  Bij de shooting days foto's staan wat pictures van mij van de BD Beekse Bergen. D800 is qua scherpte en detail volgens mij niet te overtreffen. Ook Spanjaart gebruikte een D800.
                  Als er meer wilt zien kan ik wel een link plaatsen naar meerdere foto's met D800!

                  grtz
                  Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                    linkje
                    Nu valt deze niet zozeer op maar is eerste die ik tegenkom op mijn hdd nu.
                    Het ding is dat in werkelijkheid er geen kleurverschil is in de hals.
                    Soms maakt die er wel een verschil in en krijg je de 'gelere' tinten. Is dit nu omdat het
                    detailniveau hoger ligt bij die 36mp?
                    Kweet het niet maar is soms wel storend.
                    ik heb het ook op sommige foto's (bv de hals in deze foto, ok technisch niet de perfecte foto...)

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door filip Bekijk bericht
                      ik heb het ook op sommige foto's (bv de hals in deze foto, ok technisch niet de perfecte foto...)

                      Voila , exact wat ik bedoel, het is alsof ie aan minder rode uitgesproken tinten (schaduwzones) er extra geel opplakt. Waarom ? Geen flauw benul !
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                        Voila , exact wat ik bedoel, het is alsof ie aan minder rode uitgesproken tinten (schaduwzones) er extra geel opplakt. Waarom ? Geen flauw benul !
                        hopelijk is het op te lossen met een firmware update!

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Ik denk niet dat deze reeds hier reeds gepost is:

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Ik had na mijn voorlaatste Dslr het gevoel vast te zitten, teveel te sleuren, enz enz, Piekeren piekeren, heel het Forum platgelezen over alternatieven...daarna heb ik ongeveer alles gehad en/of intens getest.. Compacts, een X100, een NEX, zelfs een "M"...

                            En ik dacht dat een hoop lenzen een gedoe was...

                            't is allemaal rotzooi als je het vergelijkt met de kwaliteit , snelheid en efficientie van een échte DSLR, ik vond mijn neef zijn D5100 efficienter werken ... Hele topics worden hier gevuld met citaten en weerleggingen dat die kleine dingen op z'n minst "bijna" even goed zijn...

                            Jawadde ...

                            Allez ja, wil ik maar zeggen dat ik zielsgelukkig ben met mijn D800 ... Ze zitten hier in dit topic eerder een hopeloze zoektocht te houden naar iets eventueel negatief...

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                              Ik denk niet dat deze reeds hier reeds gepost is:
                              http://www.naturalart.ca/artist/fiel...NikonD800.html
                              Bedankt voor deze link; dit is wel duidelijk voor mij
                              Hier heb ik iets aan !

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Firmware update voor de D800 / D800E en D4 beschikbaar via de Nikon support website.

                                Firmware-update B 1.01

                                Lost onderandere de lock-up op.

                                Comment

                                Working...
                                X