Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Probleem met TTL is opgelost !
    Procirep heeft een printplaatje vervangen (japan wist ook niet direct de oorzaak) service was snel en top .

    Nu resten er me enkel nog 2 'probleempjes' die ik via firmware wel opglost zou willen zien.
    1- af en toe dat te gele gedoe in gezichten
    2- al mijn nikkors (50 1.8/ 85 1.8) moeten op +/- -15af staan terwijl mijn sigma's (150 2.8 / 15-30 3.5...) perfect, maar dan ook perfect AF areas hebben... raar vind ik dit, lol.
    Nog maar te zwijgen over die 50mm1.4nikkor die gewoon niet goed te krijgen was die had front EN rearfocus (natuurlijk als je over andere afstanden foto's nam).
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
      Probleem met TTL is opgelost !
      Procirep heeft een printplaatje vervangen (japan wist ook niet direct de oorzaak) service was snel en top .

      Nu resten er me enkel nog 2 'probleempjes' die ik via firmware wel opglost zou willen zien.
      1- af en toe dat te gele gedoe in gezichten
      2- al mijn nikkors (50 1.8/ 85 1.8) moeten op +/- -15af staan terwijl mijn sigma's (150 2.8 / 15-30 3.5...) perfect, maar dan ook perfect AF areas hebben... raar vind ik dit, lol.
      Nog maar te zwijgen over die 50mm1.4nikkor die gewoon niet goed te krijgen was die had front EN rearfocus (natuurlijk als je over andere afstanden foto's nam).
      Wow, al uw lenzen die afgesteld moeten worden.....
      Sorry maar dit zou ik totaal niet aanvaarden hoor, ze kregen dit toestel terug, en ik zou een ander moeten hebben!

      Op mijn D700 is er maar 1 lens die die afstelling nodig heeft, de oude 35-70 2.8, al mijn recente lenzen doen het perfect.....
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • Hoera eindelijk moiré!

        Ik begon al te vrezen dat ze er bij mij per ongeluk toch een anti alias filter hadden ingestoken, na veel pogingen is het mij dan toch gelukt:




        Als je goed kijkt zie je hier een beetje moiré: ( 100% )



        Conclusie: je moet echt veel moeite doen om het moiré verschijnsel op te roepen, en dat heeft alles te maken met de hoge resolutie. "Lage resolutie camera's" zoals een Kodak 14n zullen met hun pixelpatroon veel vlugger interfereren met geometrische patroonstructuren, niet zo de D800E. Ik heb het getest: iets dichter bij, iets verder af en het effect is alweer niet meer op te roepen.
        In capture NX2 in een oogwenk weggewerkt, voor 90% dan toch. Helemaal wegwerken zal toch PS worden.
        Maar, ondertussen toch tevreden met mijn moiré

        Walter

        Edit: merk op dat dit een heel sterke crop is. Voor hen die twijfelen of hun lenzen wel 36MP zullen aankunnen: deze opname is gemaakt met het allerbescheidenste lensje van Nikon: de 50mm 1.8 AF D.
        Last edited by Phororhacos; 9 juni 2012, 09:46.
        D850

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Het is een schande
          Groeten Remco.

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
            Wow, al uw lenzen die afgesteld moeten worden.....
            Sorry maar dit zou ik totaal niet aanvaarden hoor, ze kregen dit toestel terug, en ik zou een ander moeten hebben!

            Op mijn D700 is er maar 1 lens die die afstelling nodig heeft, de oude 35-70 2.8, al mijn recente lenzen doen het perfect.....
            Je moet goed lezen he, het betreft 2 nikkors, beiden staan nu op -15 & -17.
            Als je zo van je oren gaat maken in een winkel vrees ik dat je wel eens op een lange wachtlijst terecht zou kunnen komen.
            Heb het TTL probleem vriendelijk aangepakt en ze hebben me supergoed geholpen bij procirep. Het heeft weinig voordeel om je daar 'colèrig' over te maken.
            Trouwens groeien de d800's niet echt aan de bomen
            Kostte me enkel paar ritten naar BXL, maar in ruil heb je wel 'snelheid'.

            Zolang ik ze gefinetuned krijg is er geen probleem , maar ik stel enkel vast dat het bij mij juist mijn 2 nikkors betreft... vind dit gewoon toevallig en toevalligheid is meestal achteraf geen toevalligheid
            Ben zelfs 1h15 gereden om een 50 1.4 die met post was opgestuurd te gaan terugbrengen.
            Heb daar toen nog 3 andere 1.4's getest en ze hadden allemaal last van front EN rearfocus op verschillende afstanden. Toen vriendelijk van de aankoop afgezien en een 1.4 meegenomen
            (deze bleek goed te presteren qua scherpte en af, achteraf gezien had ik ook wel een finetuning nodig maar deze presteerde totaal anders dan de 1.4 die gewoon niet goed te krijgen viel).
            Goed voor mijn portemonnee, want die 1.8 is net iets goedkopers dan een 1.4 en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat die toch wel goed uit de hoek komt qua scherpte en snelheid .
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

            Comment


            • Re: Hoera eindelijk moiré!

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Ik begon al te vrezen dat ze er bij mij per ongeluk toch een anti alias filter hadden ingestoken, na veel pogingen is het mij dan toch gelukt:

              Als je goed kijkt zie je hier een beetje moiré: ( 100% )

              Conclusie: je moet echt veel moeite doen om het moiré verschijnsel op te roepen, en dat heeft alles te maken met de hoge resolutie. "Lage resolutie camera's" zoals een Kodak 14n zullen met hun pixelpatroon veel vlugger interfereren met geometrische patroonstructuren, niet zo de D800E. Ik heb het getest: iets dichter bij, iets verder af en het effect is alweer niet meer op te roepen.
              In capture NX2 in een oogwenk weggewerkt, voor 90% dan toch. Helemaal wegwerken zal toch PS worden.
              Maar, ondertussen toch tevreden met mijn moiré

              Walter

              Edit: merk op dat dit een heel sterke crop is. Voor hen die twijfelen of hun lenzen wel 36MP zullen aankunnen: deze opname is gemaakt met het allerbescheidenste lensje van Nikon: de 50mm 1.8 AF D.
              Allez proficiat met je moiré
              Komt er een feestje met single malt aan ?
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • Re: Nikon D800

                ik word echt echt bang als ik dat allemaal lees van firma afstellingen en lenzen die aangepast moeten worden. Volgende week wordt mijn 300 vervangen dpoor een 800!!!
                en hoe zit het dan met die "glazen" Nikkor lensjes ( 28-70 2.8 bv ! )

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door avdsnikon Bekijk bericht
                  ik word echt echt bang als ik dat allemaal lees van firma afstellingen en lenzen die aangepast moeten worden. Volgende week wordt mijn 300 vervangen dpoor een 800!!!
                  en hoe zit het dan met die "glazen" Nikkor lensjes ( 28-70 2.8 bv ! )
                  Voor mij waren er 2 lenzen die gefinetuned werden: Micro 200 en 85/1.4 N; al de overigen waren dik ok; dus bang hoef je niet zijn

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                    Voor mij waren er 2 lenzen die gefinetuned werden: Micro 200 en 85/1.4 N; al de overigen waren dik ok; dus bang hoef je niet zijn
                    Idd, je moet er even mee bezig zijn das al.
                    Maar Roland, betreft dit ook 2 nikkors? heb je nog sigmas ook?
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Idd, je moet er even mee bezig zijn das al.
                      Maar Roland, betreft dit ook 2 nikkors? heb je nog sigmas ook?
                      Het betreft inderdaad 2 Nikkors, Sigma heb ik (nog) niet...

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        En de D800 zal nog een hele poos niet beschikbaar zijn. Bij Art&Craft was men heel duidelijk. Als Nikon zijn output niet kan verhogen dan zou ik geen D800 meer hebben in 2012 als ik deze nu bestel (wat was 2 weken geleden).
                        De D800E zou niet te kmpen hebben met verschrikkelijk lange levertermijnen.
                        Deze namiddag waren wij in Knokke Vincent, D800 staat daar bij foto Jones (Lippenslaan) gewoon in de vitrine met de vermelding op vooraad.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                          Probleem met TTL is opgelost !
                          Procirep heeft een printplaatje vervangen (japan wist ook niet direct de oorzaak) service was snel en top .

                          Nu resten er me enkel nog 2 'probleempjes' die ik via firmware wel opglost zou willen zien.
                          1- af en toe dat te gele gedoe in gezichten
                          2- al mijn nikkors (50 1.8/ 85 1.8) moeten op +/- -15af staan terwijl mijn sigma's (150 2.8 / 15-30 3.5...) perfect, maar dan ook perfect AF areas hebben... raar vind ik dit, lol.
                          Nog maar te zwijgen over die 50mm1.4nikkor die gewoon niet goed te krijgen was die had front EN rearfocus (natuurlijk als je over andere afstanden foto's nam).
                          Na nog wat uitvoeriger testen eindigt men 85 op -10-15 en men 50mm op -5-10, wat me doet vermoeden dat het toch eerder een lensprobleempje is aangezien mijn andere lenzen wel 'spot-on' zijn. ..
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Deze namiddag waren wij in Knokke Vincent, D800 staat daar bij foto Jones (Lippenslaan) gewoon in de vitrine met de vermelding op vooraad.
                            Kijk eens aan, het toestel wordt dus inderdaad zoals gemeld steeds beter leverbaar. Ik volg ook het FredMiranda forum en wat me opvalt is dat Amerikanen het net iets anders aanpakken als ze hun nieuwe toestel willen.
                            De meeste hebben dus hun bestelling geplaatst bij tot 5 verschillende winkels. Wanneer hun eerste toestel is geleverd dan annuleren ze de andere 4. Dit werpt uiteraard nieuw licht op het echte aantal bestelling die er zijn.
                            Nu zie je ook op dat eigenste forum mensen die reeds hun nieuwe, nooit geopende doos, D800(E) verkopen. De prijs ligt enkele 100'den US$ hoger als de winkelprijs. Dat zijn dan mensen die verdoken handelaars zijn en wat voor mij een verwerpelijke praktijk is omdat deze andere mensen hun camera inpikken.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Eindelijk, hij is er Spijtig met een Deense handleiding maar daar wordt aan gewerkt. En nu maar testjes maken.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                                Kijk eens aan, het toestel wordt dus inderdaad zoals gemeld steeds beter leverbaar. Ik volg ook het FredMiranda forum en wat me opvalt is dat Amerikanen het net iets anders aanpakken als ze hun nieuwe toestel willen.
                                De meeste hebben dus hun bestelling geplaatst bij tot 5 verschillende winkels. Wanneer hun eerste toestel is geleverd dan annuleren ze de andere 4. Dit werpt uiteraard nieuw licht op het echte aantal bestelling die er zijn.
                                Nu zie je ook op dat eigenste forum mensen die reeds hun nieuwe, nooit geopende doos, D800(E) verkopen. De prijs ligt enkele 100'den US$ hoger als de winkelprijs. Dat zijn dan mensen die verdoken handelaars zijn en wat voor mij een verwerpelijke praktijk is omdat deze andere mensen hun camera inpikken.
                                Heb ik ook vernomen ja en je hebt daarin 100% gelijk.
                                Kortzichtige mensen .
                                Mijn site...
                                vandaelefotografie.be
                                * BD0916BE *

                                Comment

                                Working...
                                X