Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vandaag staat er een artikel in de weekendeditie van Het Laatste Nieuws over digitale fotografie met de smartphone vs reflexcamera's.
Daar staat bij de dat de D800 body alleen 899€ kost.
Ik had een van de eerste exemplaren van de D800 die in België op de markt gekomen zijn en had serieuze problemen met backfocus.
Mailtje gestuurd naar Nikon en doorverwezen naar Procirep. Contact opgenomen met Procirep en het probleem was binnen de kortste keren verholpen.
Het toestel werd volledig terug afgeregeld en in orde gezet.
Het doet het nu uitstekend en alle problemen zijn verholpen.
Naar het schijnt zouden de toestellen die nu de fabriek verlaten, hiermee geen problemen meer hebben.
Heb net mijn toestel terug van Procirep. Had ook last van backfocus, mijn 50mm moest helemaal naar -20 gezet worden om scherp te zijn. Op de bon die ik meekreeg staat ook dat de AF is hersteld (?!) Ja ik ook al wel gemerkt dat de AF er soms naast zat,maar zocht de schuld daarvan bij mijn 28-300 objectief dat ik er de voorbije vakantie voornamelijk had opstaan. Mijn 50mm staat nu op 0 in de AF calibratie van mijn camera en stelt feilloos scherp. Houden zo.
Een bepaalde winkel had tot enkele weken geleden +/- 110 D800(E) toestellen verkocht en zijn er welgeteld 2 terug gebracht met AF problemen. Ik wil de problemen niet minimaliseren, zeker niet maar het is ook niet zo groot als wat er soms te lezen valt.
ervaren jullie het scherm ook eerder als koud?
ik vind de weergave ervan minder correct dan bij de d7000 bvb,
als je naar de foto kijkt dan lijkt hij ook niet zo scherp, druk je 1 maal op het "plusje" dan is het heel scherp. normaal?
de automatische witbalans is vrij rood? gebruiken jullie auto? of compenseren jullie hier iets?
ervaren jullie het scherm ook eerder als koud?
ik vind de weergave ervan minder correct dan bij de d7000 bvb,
als je naar de foto kijkt dan lijkt hij ook niet zo scherp, druk je 1 maal op het "plusje" dan is het heel scherp. normaal? ........
Als je op de "plus" drukt ga je inzomen en en is deze natuurlijk meer scherp,.. is normaal.
Zelf was ik enorm ontgoocheld in de d800 voornamelijk inzake scherpte,.. heb tevens de 24-70 mm f2.8 + 50 mm f1.4 aangeschaft, een behoorlijke investering. Mijn dagelijkse gezel en speeltje Sigma DP2s met foveon sensor maakt scherpere/briljantere opnamen voor enkele euro's.
In "Opnamemenu - Picture Control instellingen" kan je o.a. de verscherping bijstellen, enz... Heb dit nu even aangepast en benieuwd wat dit zal geven.
Comment