Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Je drukt de af knop (op de af/m knop( voorkant, kant van D800 teken) in en dan draai je aan 1 van de wieltjes( weet niet precies welk)

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Een eigen gekozen punt die tussen de vastgestelde AF punten ligt

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Je drukt de af knop (op de af/m knop( voorkant, kant van D800 teken) in en dan draai je aan 1 van de wieltjes( weet niet precies welk)
        Thanks! Dat was inderdaad de oplossing. Ik had nog niet aan het voorste wieletje gedraaid. Het is wel even wennen in vergelijking tot mijn d80.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
        Een eigen gekozen punt die tussen de vastgestelde AF punten ligt
        Heb ik dat getypt dan???
        Groeten Remco.

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Vandaag staat er een artikel in de weekendeditie van Het Laatste Nieuws over digitale fotografie met de smartphone vs reflexcamera's.
          Daar staat bij de dat de D800 body alleen 899€ kost.

          Dus Nikon mensjes ferm int zak gezet .

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Die winkel zou ik ook wel graag weten zijn.
            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

            Comment


            • Re: Nikon D800

              http://vimeo.com/40113110

              Leek me ook wel interessant voor sommigen ...hoge iso vergelijking tussen d800-5d mark 2/3. Wel in video

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Ik lees op het internet dat vele d800 gebruikers geplaagd zijn met AF problemen en dat Nikon ze niet kan oplossen.
                Wat is daarvan aan?
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Ik had een van de eerste exemplaren van de D800 die in België op de markt gekomen zijn en had serieuze problemen met backfocus.
                  Mailtje gestuurd naar Nikon en doorverwezen naar Procirep. Contact opgenomen met Procirep en het probleem was binnen de kortste keren verholpen.
                  Het toestel werd volledig terug afgeregeld en in orde gezet.
                  Het doet het nu uitstekend en alle problemen zijn verholpen.
                  Naar het schijnt zouden de toestellen die nu de fabriek verlaten, hiermee geen problemen meer hebben.

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    de af problemen zijn 100% op te lossen!!
                    is zelfs door nikon gemeld
                    nikon stuff

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Heb net mijn toestel terug van Procirep. Had ook last van backfocus, mijn 50mm moest helemaal naar -20 gezet worden om scherp te zijn. Op de bon die ik meekreeg staat ook dat de AF is hersteld (?!) Ja ik ook al wel gemerkt dat de AF er soms naast zat,maar zocht de schuld daarvan bij mijn 28-300 objectief dat ik er de voorbije vakantie voornamelijk had opstaan. Mijn 50mm staat nu op 0 in de AF calibratie van mijn camera en stelt feilloos scherp. Houden zo.

                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Een bepaalde winkel had tot enkele weken geleden +/- 110 D800(E) toestellen verkocht en zijn er welgeteld 2 terug gebracht met AF problemen. Ik wil de problemen niet minimaliseren, zeker niet maar het is ook niet zo groot als wat er soms te lezen valt.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Een bepaalde winkel had tot enkele weken geleden +/- 110 D800(E) toestellen verkocht .
                          Mooie omzet.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                            Mooie omzet.
                            bwa, de winst is toch niet zo hoog hoor, ongeveer 50 euro aan de momentele prijs van de D800.
                            Op de 70-200 hadden ze zogezegd 30 euro.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              ik heb nu een weekje kunnen spelen met de d800:

                              ervaren jullie het scherm ook eerder als koud?
                              ik vind de weergave ervan minder correct dan bij de d7000 bvb,
                              als je naar de foto kijkt dan lijkt hij ook niet zo scherp, druk je 1 maal op het "plusje" dan is het heel scherp. normaal?

                              de automatische witbalans is vrij rood? gebruiken jullie auto? of compenseren jullie hier iets?
                              Last edited by immage; 14 oktober 2012, 19:02.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
                                ik heb nu een weekje kunnen spelen met de d800:

                                ervaren jullie het scherm ook eerder als koud?
                                ik vind de weergave ervan minder correct dan bij de d7000 bvb,
                                als je naar de foto kijkt dan lijkt hij ook niet zo scherp, druk je 1 maal op het "plusje" dan is het heel scherp. normaal? ........
                                Als je op de "plus" drukt ga je inzomen en en is deze natuurlijk meer scherp,.. is normaal.
                                Zelf was ik enorm ontgoocheld in de d800 voornamelijk inzake scherpte,.. heb tevens de 24-70 mm f2.8 + 50 mm f1.4 aangeschaft, een behoorlijke investering. Mijn dagelijkse gezel en speeltje Sigma DP2s met foveon sensor maakt scherpere/briljantere opnamen voor enkele euro's.
                                In "Opnamemenu - Picture Control instellingen" kan je o.a. de verscherping bijstellen, enz... Heb dit nu even aangepast en benieuwd wat dit zal geven.

                                Comment

                                Working...
                                X