Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D800

Walter is zich in zijn boekje aan het verdiepen Lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
      Walter is zich in zijn boekje aan het verdiepen Lol

Zo is dat, ben er een weekeindje tussenuit geweest,....

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Tja, Walter heeft nu zijn D800E en...we horen of zien hem niet meer
      ...dit topic hield hij eigenlijk up to-date...
      Hij zal wel terug boven water komen hé...

sorry, hier ook off topic, maar kon het ook niet laten...

.....en me inderdaad verdiept in mijn nieuwe camera. Fantastisch ding, ergonomie, bediening, alles is zichtbaar en voelbaar zo gemaakt om het de fotograaf zo makkelijk mogelijk te maken.
      Enkele minpuntjes: de Mode knop staat nu net iets te ver naar links toe gepositioneerd om gemakkelijk met één hand te kunnen bedienen. Een bummer is ook dat je het diafragma tijdens het filmen niet kunt bedienen met de Fn knop, dat kan alleen tijdens de preview.Ik zag mezelf al vrienden filmen, onderwijl langzaam de achtergrond verscherpend door het diafragma dicht te doen met die handige Fn knop en terug, maar dat gaat dus niet, of ik mis iets
      Leuk vind ik dat je nu eindelijk een burst kunt nemen met timer mode.
      Liveview is op tal van punten verbeterd,scherpstelling gaat sneller.
      Al verschillende keren geprobeerd moiré op te roepen, niet gelukt tot nu toe.Denk dat het probleem wat overroepen wordt.

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
      Roland, zou je nu niet van Walter een foto eisen, onderwerp Charita ?
      Sorry voor de off topic, maar kon 't niet laten.
      De volgende keer dat ik daar kom zal ik zeggen dat het moet van de forumleden, dan heb ik een reden.

( waar is de tijd , waar is de tijd?meer dan ooit is dit een camera die er goed mee om kan zijn schaduwen op te lichten.
      Maar ook : dadelijk merkbaar dat hier een groter dynamisch bereik speelt, opnames die met de D300 zouden geresulteerd hebben in uitgebrande lucht hebben dat nu niet.
      Nog enkele voorbeelden:

Rouwvlieg of rietsigaarvlieg op een muurtje:

100% detail:

100% detail:

100% detail:

100% detail:

Hier heb ik in capture de verscherping van het NEF file op 0 gezet, het geeft een zachtheid, maar toch een andere dan die van het AA filter. ( En misschien moet mijn 14-24 wel wat finetuning hebben )Ja dit is een telegeleid zweefvliegtuigje dat mijn aandacht trok toen ik eronderdoor wandelde, het staartroer was voortdurend aan het bewegen en zoemgeluiden aan het maken. Vastgevlogen in de takken 10 meter hoog, de eigenaar zoekt zich waarschijnlijk een ongeluk.

Normaal:

Ondertussen heb ik gemerkt dat ook mijn Sigma 50-500 serieus aan scherpte wint, geheel tegen de perceptie in dat megazoomlenzen totaal ongeschikt zouden zijn op een D800. Ook mijn 18-200 in DX mode presteert scherper.

Walter

Edit: heel vreemd maar een beeld in Capture nx aan 100% bekeken op mijn pc, is aan dezelfde grootte in PS maar 75%. Hoe kan zoiets???
      Links capture, rechts PS, zelfde afbeelding niet veranderd van formaat is in PS maar 68%?!
      Last edited by Phororhacos; 3 mei 2012, 09:56. Reden: bijkomende info
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
        Opname met 85/1.4 op f2.8, 1/1600 sec, ISO 400, scherpstelpunt uiterst links (onder)
        Bewerking: D-lighting en even opgehelderd door tegenlichtshot
        extra aktie: ontstekingsremmer genomen....

en de crop 100 % (centrum van dit beeld - omgekeerde CZ)
        Hopelijk hebben jullie hier iets aan

...en Walter ben je nu wat gerustgesteld
        Drink er nu maar gerust ene op

Bij nader inzien Roland, zijn die beelden van jou een beetje nagescherpt, want aan deze scherpte kom ik niet

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Bij nader inzien Roland, zijn die beelden van jou een beetje nagescherpt, want aan deze scherpte kom ik niet

Walter
          De beelden werden door D-lighting opgefrist en met BD-sizer verkleind met een verscherping van 10 %
          Met Dropbox MOET ik dat zo doen om een deftige foto op BD te kunnen laten zien
          Het was DE reden dat ik in ca één jaar niks meer gepost heb, ik was verlegen als ik het voorbeeld bekeek....
          Een 'goede-BD-ziel-moderator' gaf me de tip om even het minimum te verscherpen, en klaar is Kees
          Niet meer en ook niet minder...voila Walter

BTW: Jij hebt toch een E-versie en die zouden scherper zijn, zie ergens hoger gepost door Romulus nr 627

mvg,
          Roland

Comment

"Nikon has received reports of a small number of D4/D800 users who are experiencing 'locking up' issues, where the camera becomes unresponsive until the battery is removed and reinserted. Nikon is investigating a permanent solution to this issue and will update users accordingly. To immediately resolve this issue, users can turn off both the 'Highlights' and 'RGB Histogram' display options in the 'Playback Display Options' sub-menu found in the 'Playback' menu. Nikon apologizes for any inconvenience this may have caused users."

Comment

Dat small number of users komt omdat de d800 zo slecht verkrijgbaar is
              Groeten Remco.

Comment

Ik heb er gelukkig alvast geen last van, highlights zowel als RGB histogram zijn bij mij ingeschakeld in het weergavemenu.

Walter
                D850

Comment

Walter, ik ben onder de indruk van de detailweergave van je beelden.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Walter, ik ben onder de indruk van de detailweergave van je beelden.
                    Ik krijg regelmatig eyegasms

Walter
                    D850

Comment

Vandaag mijn batterij gewisseld via UPS.
                      Ging vlotjes.
                      Nu nog dat verdomde CLS gedoe in orde krijgen
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

Heren, bedankt allemaal voor de overtuigende vergelijkingen en informatie! De cashback actie op de Nikon lenzen heeft met helemaal doen overhellen: vanmorgen een 24-70 2.8 gaan halen ter (toekomstige) vervanging van 17-55 2.8 en een bestelling geplaatst voor de D800!

Bij deze ben ik dus officieel lid van de club van de (on)geduldig wachtenden (er zijn er bij Art & Craft nog zo'n 40 vóór mij). Intussen blijven we natuurlijk genieten van de D300, want ontevreden ben ik daar natuurlijk ook niet van.

Het voelt een beetje als een 'terugkeer' naar fullframe. In die zin wordt de D800 de 'opvolger' van mijn F801s, bijna symbolisch, niet?

De F801s is zowat het beste toestel dat ik tot nu toe had (al komt de D300 toch behoorlijk in de buurt).

In afwachting blijf ik jullie ervaringen van nabij volgen!

Groetjes
                        Pol
                        D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDiver Bekijk bericht
                          Bij deze ben ik dus officieel lid van de club van de (on)geduldig wachtenden (er zijn er bij Art & Craft nog zo'n 40 vóór mij).
                          Met die Cashback ( onmiddellijk in de winkel blijkbaar , ge moet niet wachten tot Nikon terugstort ) kost een 70-200 VRII nu nog 1679 euro bij A&C

Ik denk dat Kristof ( A&C ) gek moet worden van al de telefoons die hij hele dagen krijgt over die D800 levertermijn... Ge zit daar tussen twee vuren als winkel en machteloos afhankelijk van een Merk ...

Comment

Echt goed:

Walter
                            D850

Comment

En dit is nog veel beter, zij het met minder humor: http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d800-d800e/

Eric

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
                                En dit is nog veel beter, zij het met minder humor: http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d800-d800e/

Eric
                                Merkwaardig genoeg krijgt de D800 dezelfde totale score als de D300s, nl 82%.
                                Totaal onbegrijpelijk als je hun volledige review leest.
                                Bovendien zijn er nog 2 camera's die zelfs een betere totaalscore krijgen: de Pentax K-7 en de Canon 7D.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X