Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    't Zijn toffe fotografen die kontent zijn van hun materiaal !
    Greetz, Kariboe
    Ah, ge weet het dan toch

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Liquid crystal display viewfinder
      Zoiets dat ze gebruiken om met een DSLR te filmen?

      Walter
      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Ik denk dat hij idd dat bedoelt. Zoals dit
      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      LCDVF is een merk van vergroters voor op uw scherm te zetten. zoals je veel ziet als je filmt met een dslr. Zoek eens op!
      Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Ja, enkel zijn die zacuto's veel te duur voor wat ze geven van resultaat..
      Voilà, da's wa'k allemaal wou horen ! Bedankt guys !

      En inderdaad, ik ben al aan de slag geweest met de filmfunctie van de D800 en naast het probleem van de vlotte scherpstelling, ondervond ik de grootste hinder van de flauwe leesbaarheid van het schermpje op de body. Van zodra het een beetje helder is, kan je er niets meer mee aanvangen...
      Als er nog ideeën zijn om tijdens het filmen meer controle te hebben over het beeld (o.a. om manueel scherp te stellen), dan graag hoor !
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        Voilà, da's wa'k allemaal wou horen ! Bedankt guys !

        En inderdaad, ik ben al aan de slag geweest met de filmfunctie van de D800 en naast het probleem van de vlotte scherpstelling, ondervond ik de grootste hinder van de flauwe leesbaarheid van het schermpje op de body. Van zodra het een beetje helder is, kan je er niets meer mee aanvangen...
        Als er nog ideeën zijn om tijdens het filmen meer controle te hebben over het beeld (o.a. om manueel scherp te stellen), dan graag hoor !
        Greetz, Kariboe
        Follow focus kopen voor video! Duur, maar elke cent waard en vergeet niet altijd je sluitertijd te zetten op 1/50 of 1/100 als je 50 fps gebruikt voor slomo.
        Laat maar weten als je nog iets moet weten over iets specifieker!

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Is dat ding nu eigenlijk al een beetje vlot leverbaar ?
          ergens in stock hebben zal wel geen optie zijn zekers ?
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Is dat ding nu eigenlijk al een beetje vlot leverbaar ?
            ergens in stock hebben zal wel geen optie zijn zekers ?
            Waiting lists zijn bijna overal al gedaan, tegen einde van de maand zal bijna elke camerawinkel er wel 1 in huis hebben (als je snel genoeg bent).

            Nikon had nooit verwacht dat ze zo'n succes gingen hebben met deze camera, daarom de trage leveringen. Heb al winkels (kleine winkels) met meer dan 15 D800's in bestelling gezien! Dan wil ik niet weten hoeveel fotokonijnenberg en zo er hebben!

            Ik hoop ook zo snel mogelijk aan 1 te komen (wat leuker dan af en toe eens kunnen gebruiken). I miss it too much!

            D800

            En als ik de 36 mp's niet nodig heb, dan downscale ik ze toch
            Van die ruimte dat hij inneemt valt eigelijk wel nog mee... voor 100 euro heb je al 1 terrabyte harde schijf.

            4fps is snel genoeg voor alles, zelfs sport. In de filmtijden was het ook altijd 3-4fps voor sport.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Ik heb uiteindelijk mijn D800 gehad. Maar het verschil met de meesten van jullie is dat is mijn eerste DSLR en ook mijn eerste Nikon.
              Ik heb in dit forum gelezen dat ik moest mijn objectieven finetunnen, maar ik heb nergens een nauwkeurige methode gevonden om dit doel te bereiken.
              Ik heb de werkwijze van Nikon gevolgd, maar daar ontbreekt een detail: als je een bepaaald punt wordt scherpgesteld, wat je krijgt is niet één scherp punt, maar een bepaalde scherptediepte.
              Volgens mij moet de scherptediepte 1/3 vooraan staan en 2/3 achteraan van het focus point. B.v. als ik stel scherp op de centimeter 10, kan ik b.v. een scherptediepte vanaf de cm 8 t/m centimeter 14. Dus, volgens mijn moet 10 niet in het centrum staan.
              Ik wou graag jullie mening hebben om zeker te zijn dat mijn methode is juist.
              Met deze werkwijze heb ik opgemerkt dat mijn 3 lenzen zijn redelijk goed gekoppeld aan mijn D800, want ik heb een offset gevonden van -1, 0 en +2. Dus bijna niks.
              Kan iemand een juiste werkwijze aanduiden? Ik zal dankbaar zijn.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                Ik heb uiteindelijk mijn D800 gehad. Maar het verschil met de meesten van jullie is dat is mijn eerste DSLR en ook mijn eerste Nikon.
                Ik heb in dit forum gelezen dat ik moest mijn objectieven finetunnen, maar ik heb nergens een nauwkeurige methode gevonden om dit doel te bereiken.
                Ik heb de werkwijze van Nikon gevolgd, maar daar ontbreekt een detail: als je een bepaaald punt wordt scherpgesteld, wat je krijgt is niet één scherp punt, maar een bepaalde scherptediepte.
                Volgens mij moet de scherptediepte 1/3 vooraan staan en 2/3 achteraan van het focus point. B.v. als ik stel scherp op de centimeter 10, kan ik b.v. een scherptediepte vanaf de cm 8 t/m centimeter 14. Dus, volgens mijn moet 10 niet in het centrum staan.
                Ik wou graag jullie mening hebben om zeker te zijn dat mijn methode is juist.
                Met deze werkwijze heb ik opgemerkt dat mijn 3 lenzen zijn redelijk goed gekoppeld aan mijn D800, want ik heb een offset gevonden van -1, 0 en +2. Dus bijna niks.
                Kan iemand een juiste werkwijze aanduiden? Ik zal dankbaar zijn.
                U vraagt:
                Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                  Waiting lists zijn bijna overal al gedaan, tegen einde van de maand zal bijna elke camerawinkel er wel 1 in huis hebben (als je snel genoeg bent).

                  Nikon had nooit verwacht dat ze zo'n succes gingen hebben met deze camera, daarom de trage leveringen.

                  D800

                  4fps is snel genoeg voor alles, zelfs sport. In de filmtijden was het ook altijd 3-4fps voor sport.
                  Tja... schaarste wordt soms ook gecreëerd natuurlijk. Vooral fanboymerk Apple beheerst dat soort technieken goed. Al lijtk het de laastte tijd eerder zo dat een eerste batch gemaakt wordt i afwachting van het succes, omd aarna evt. bij aan te trekken. Als je kijkt naar de laatste Apple producten, Samsung S3, Canon 70-200 2.8II, 5DII en Nikon bodies,...
                  Mij Eos 33V haalt inderdaad 4fps, de Oly motordrives deden nog beter destijds maar waren dure speeltjes voor sportfotografen.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Vergeet niet dat de d700 behoorlijk lang is mee gegaan doordat er verschillende onderdelenfabrieken onder water hebben gestaan. Normaal komen de modellen eerder uit. Ik denk dat dit zeker wel meespeelt in de verkopen.
                    Groeten Remco.

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Nagelbijtend blijf ik voorlopig D800-loos dit draadje volgen. Er staan nog 10 wachtenden vóór mij op de lijst, het einde van mijn lijden is in zicht! Het ziet ernaar uit dat ik de D800 al goed in de vingers zal hebben voor ik eind september op vakantie vertrek.

                      Conclusie: de leveringen kabbelen blijkbaar rustig verder...

                      Groetjes
                      Pol
                      D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Als je nummer 10 bent heb je nog wel even te gaan. Ik heb mij vorige week ingeschreven en sta bovenaan de lijst. Het is een kwestie van rond bellen.
                        Groeten Remco.

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Ik bestelde anderhalve maand geleden en stond toen ongeveer op de 40ste plaats, nu dus 11de. Ik ga er dus van uit dat het geen 3 maanden meer gaat duren. Mijn hoop nu niet afnemen hé
                          D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Ladies and Gentlemen, I've got him (E)

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Ladies and Gentlemen, I've got him
                              Neeeee, ik ben niet jaloers . Veel plezier ermee!
                              D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Comment

                                Working...
                                X