Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

tjah, vanuit jullie standpunt had ik het nog niet bekeken.

Maar nu is mijn eigenlijke vraag nog altijd niet beantwoord
    zouden jullie raar opkijken als er bij een workshop natuur-, of portretfotografie (of later misschien zelfs cursus, als ik tijd heb) iemand met een NEX rondloopt tussen al die grote DSLR's?
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht

zouden jullie raar opkijken als er bij een workshop natuur-, of portretfotografie (of later misschien zelfs cursus, als ik tijd heb) iemand met een NEX rondloopt tussen al die grote DSLR's?

IK verschiet van niks, door je NEX te gebruiken zal je ook de beperkingen tegenkomen, maar dat is voor ieder toestel zo. Een van de voordelen van ouder worden is dat je der geen zier meer om geeft wat een ander van jou vindt !

MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht

Zoals ik zelf ervaar zou ik er niet van verschieten, maar dan wel met de nodige accessoires.
        My site : http://www.photografie.be

Comment

nee, zekers niet, dan ben je enkel ne voorloper, de nex7 is in tegenstelling tot nex5 en en 3 wel bruikbaar voor studio fotografie, kun je externe flitser mee aansturen, weet niet of dit mogelijk zal zijn met de nex-5f die er mogelijk aankomt.
          meer en meer geruchten bevestigen dat de nieuwe 16-50mm G van het type pancake zal zijn. Als dit zo is krijg je zeer hoge kwaliteit in pocket formaat.

Comment

Ik volg regelmatig eens een 'cursus' of een module avondschool. Er zit altijd wel iemand tussen met een alternatief toestel ipv DSLR. Mijn ervaring leert dat de mensen met de eenvoudigste apparatuur de mooiste platen afleveren ! Persoonlijk vind ik dat een DSLR nog steeds het meest universeel inzetbaar is, zij die deze mening niet delen hebben evengoed gelijk.
            It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

Comment

Sony NEX-5N is een Mini Marvel. En de schoonheid van SLR-fotografie is de mogelijkheid om lenzen te veranderen om uw opname situatie. Ik vind het erg leuk.

Comment

Handtekening van Huntelaar2001 verwijderd en PM gestuurd.

RF
                Mod

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dat zal niet helpen Luc, 't is sowieso een spammer.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo nexliefhebbers,
                    heb mij een 5-N aangeschaft ( 2dehands ).
                    2 bedenkingen: de automatische witbalans is echt van slag: de jpegs komen er gruwelijk blauw uit. Toestel uit Fnac nog in garantie; zal ik het binnendoen?
                    En : wat ben je met 10 fps als na éénderde seconde de buffer al vol zit? Of ligt dat aan mijn SD-kaartje ( nochtans een sandisk ultra 15Mb/s ) ?
                    Bovendien, nu ik er aan denk: de batterij ontlaadt als het toestel in slaap is, terwijl dat voor de nex-5 geen probleem vormt...
                    Benieuwd naar jullie ervaringen...

Comment

-zou eerst eens proberen "terugtestellen" naar de fabrieksinstellingen (zie menu instellingen)

-zou ook eens kijken welke scene er geselecteerd is en of je WB op AWB staat.

-kijk eens of je batterij ook leegloopt als ze verwijderd is uit het toestel
                      Last edited by Franciskine; 24 juni 2012, 09:41.

Comment

Bedankt voor de snelle reactie, Puerte.
                        Zoals vermeld gaat het om AWB.
                        sceneselectie: standaard ( heeft dat invloed bij Aperture priority mode? )
                        Heb 4 batterijen, het probleem blijft.
                        Heb nu de fabrieksinstelling teruggezet en zal de resultaten bekijken.

Tot binnenkort

F

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipwieme Bekijk bericht
                          En : wat ben je met 10 fps als na éénderde seconde de buffer al vol zit? Of ligt dat aan mijn SD-kaartje ( nochtans een sandisk ultra 15Mb/s ) ?
                          heb net hetzelfde voor, als ik in de burst mode fotos neem kan ik maar 1-2 seconden fotos nemen, en daarna moet ik een redelijk tijdje wachten eer ik de fotos kan herbekijken.
                          Ik denk dat het ook wel een deel ligt aan de SD-kaart ligt hoor, als je zoals mij in RAW fotos neemt zorgt 10fps dat je al heel gauw boven de 15MB/s zit he.
                          Nu ja, ik kan ook fout zitten he
                          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

De gegevens van de 50/1.8 OSS stonden al even online, nu is de uitgeschreven review ook beschikbaar, zie ik...

Niet zo'n goede resultaten als ik had gehoopt...

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

heb net hetzelfde voor, als ik in de burst mode fotos neem kan ik maar 1-2 seconden fotos nemen, en daarna moet ik een redelijk tijdje wachten eer ik de fotos kan herbekijken.
                              Ik denk dat het ook wel een deel ligt aan de SD-kaart ligt hoor, als je zoals mij in RAW fotos neemt zorgt 10fps dat je al heel gauw boven de 15MB/s zit he.
                              Nu ja, ik kan ook fout zitten he
                              dacht dat de buffer 18 jpeg (fine) kan bevatten, dus die is op +/- 1,5s vol, wegschrijven hangt van de snelheid van je kaart af, met een kaart van 30mb komt dit op een 5 a 6 tal seconden. in raw kan de buffer rond de 8 beelden aan, dus minder dan 1 second.

bedoeling van hoge fps is niet enkel van continu opnames te maken, maar een aantal snelle shots te maken van een korte situatie, dus van telkens in bursts te werken van 4 a 5 beelden.

Comment

Probleem witbalans opgelost!
                                Dikke merci aan Puerte!

filip

Comment

Working...
                                X