Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    En gebruik je eerder de VF of het LCD schermpje?
    Liever de VF, zeker bij zonnig weer... Heb trouwens bij de 5n ook de VF gekocht.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ik heb mijn NEX 5 verkocht om de Fujifilm X - S1 aan te schaffen, en ben er eigenlijk heel blij mee . . . het beperkte bereik van de originele NEX lenzen is voorlopig ook te klein voor mij .
      . .

      Als je dan toch voor een NEX gaat moet je minstens de 7 aanschaffen denk ik ..... wel een duur experiment . . .
      Last edited by Franciskine; 11 maart 2012, 14:33.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik heb mijn NEX 5 verkocht om de Fujifilm X - S1 aan te schaffen, en ben er eigenlijk heel blij mee . . . het beperkte bereik van de originele NEX lenzen is voorlopig ook te klein voor mij . . .
        Tja, daar hangt het inderdaad wat af wat je veel fotografeert he, ik kom met 200 mm grotendeels ruim toe.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          't kriebelt wel maar ik tijfel nog steeds tussen Nex, Xpro 1 en Olympus OM-D....

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Iemand al de lenzentests op Photozone gezien van de Nex7 ? Zo goed als de sensor presteert zo slecht zijn de resultaten. Heel ondermaats als je het mij vraagt.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Iemand al de lenzentests op Photozone gezien van de Nex7 ? Zo goed als de sensor presteert zo slecht zijn de resultaten. Heel ondermaats als je het mij vraagt.
              Dat vind ik nu net het jammere van het NEX-verhaal; de lenzen kunnen blijkbaar de body niet bijbenen.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Iemand al de lenzentests op Photozone gezien van de Nex7 ? Zo goed als de sensor presteert zo slecht zijn de resultaten. Heel ondermaats als je het mij vraagt.
                Vooral de opmerkingen bij de 2 prime lenzen 30mm/Macro en 50mm prime:

                As already mentioned the 24 megapixel sensor of the Sony NEX 7 seems to have a rather difficult characteristic especially regarding its resolution capabilities at the image corners. This behavior has been confirmed by user observations in the meanwhile (feel free to google). This is a bit unfortunate because we feel that the sensor shouldn't have such a deep impact on the lens quality. The lens quality will be somewhat better on Sony's 16 megapixel sensor.

                [Mod-LesC]Kleur vermijden, daar deze techniek door de Mods wordt toegepast om bepaalde opmerkingen te maken.[/Mod]
                Last edited by LesC; 12 maart 2012, 09:24.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Als je dan toch voor een NEX gaat moet je minstens de 7 aanschaffen denk ik ..... wel een duur experiment . . .
                  Niets experiment Francis, gewoon doen, en dat met een van de best geschikte objectieven voor de NEX-7, je moet er niet op wachten, en je bespaard méér dan 350€ KLIK HIER

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Iemand al de lenzentests op Photozone gezien van de Nex7 ? Zo goed als de sensor presteert zo slecht zijn de resultaten. Heel ondermaats als je het mij vraagt.
                    die 50mm is een prachtige lens, heb gelijke nog niet gezien bij DSLR wat contrast kleur en scherpte betreft of je moet naar de zeiss en leica lenzen gaan.

                    het probleem is niet zo zeer de lens maar de nex7 zelf, heb dat hier al eens geschreven.
                    nex5 had ook min of meer dat probleem in de hoeken, waarschijnlijk heeft men dit bij de 5n gecorrigeerd door aanpassingen op de sensor. Alhoewel dat je daar in de praktijk weinig problemen mee hebt.

                    maar de resultaten die je met de 50mm en de nex5n en zelfs met de nex7 kunt halen zijn gewoon verbluffend.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      't kriebelt wel maar ik tijfel nog steeds tussen Nex, Xpro 1 en Olympus OM-D....
                      olympus is op papier een aanrader, en de eerste beelden lijken veel belovend.
                      zou gaan voor nex of oly

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Iemand al de lenzentests op Photozone gezien van de Nex7 ? Zo goed als de sensor presteert zo slecht zijn de resultaten. Heel ondermaats als je het mij vraagt.
                        Ik heb net de review van de 50mm f/1.8 OSS gelezen...

                        Die NEX-7 z'n sensor is toch een beetje de rare eend in de bijt - eerst de 'problemen' met de Leicalenzen, nu dit...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Mijn NEX-7 met 24mm zeiss staat hier terug te koop, kan er niet meteen aan wennen, de opnames zijn zeer goed, maar de manier van werken bevalt mij niet na méér dan 30 jaar Nikon gebruik.
                          Beetje geduld Geert en misschien weet Nikon je de weg terug te vinden: http://www.techradar.com/news/photog...bility-1069183
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Die 50mm 1.8 OSS is inderdaad een zalig lensje...
                            Ik gebruik deze echt graag op de 5N...Dit lensje is beslist beter dan de canon 50 1.8 en nikon 50 1.8. (heb die persoonlijk ook reeds gebruikt)

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
                              Die 50mm 1.8 OSS is inderdaad een zalig lensje...
                              Ik gebruik deze echt graag op de 5N...Dit lensje is beslist beter dan de canon 50 1.8 en nikon 50 1.8. (heb die persoonlijk ook reeds gebruikt)
                              Miscchien wel op de 5N maar blijkbaar ligt het probleem bij de NEX-7

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik gebruik de 50mm 1.8 OSS op mijn "gewone" Nex-5 en ben supercontent.

                                Comment

                                Working...
                                X