Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Bedankt Puerte, maar ik heb de la ea1 adapter bij Robyns in St. Truiden gekocht samen met de camera. Ik wil die wel inleveren en opleggen voor de la ea2. En bij Sony België is die adapter niet op voorraad, staat zelfs zo op hun website.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Welke van de twee is het interessantst, de Nex 5N of de nex 7?
      De kitlens zou alvast nog heel goed presteren op de 5N maar niet zo goed meer op de 7, klopt dit?
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Inderdaad. Kijk maar eens naar de resultaten op photozone.de.

        Maar als je die 7 in combinatie met een 24/1.8 gebruikt, dan wordt het wel wat anders . En ik vermoed dat het met de Sigma 30/2.8 ook wel een goed resultaat zal geven.
        In de link hierboven (lum. landscape) kan je resultaten met de 18-200 vinden. Dat vind ik persoonlijk een niet te missen lens.

        Persoonlijk hoef ik die massa pixels van de 7 eigenlijk niet. Mijn 5N doet het prima .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Yep, enige wat ik (soms) mis op de 5N is optische/evf zoeker. Op reis in China was het soms lastig werken met de LCD. Denk overigens dat de kitlens op de 5N het al stuk beter doet. Ben nu nog aan het twijfelen voor nieuwe lens, ofwel de 18-200, 50/1.8 of de Sigma 30mm.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Heb je de instellingen voor het LCD-scherm dan op "zonnig" gezet, of op standaard/automatisch laten staan ?

            Mijn ervaring met "zonnig" is alvast dat dat een heel duidelijke weergave oplevert, zelfs in fel zonlicht.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ik heb zowel de 7 als de 5n, geen slecht woord over de 5n kwestie beeldkwaliteit...
              De bediening is een heel ander verhaal, de 7 is STUKKEN aangenamer kwa bediening (2 draaiknoppen boven + wieltje achteraan is voor mij superaangename bediening, moet voor niks in het menu zijn... Niet te vergeten de zoeker natuurlijk, deze heb ik ook op de 5n bijgekocht, werkt ook supergoed

              De testen zoals oa photozone zijn mijns inziens wel met een korreltje zout te nemen, in het dagdagelijks gebruik van bvb de nex 50mm op de 7 kan ik van deze lens geen slecht woord zeggen. Heb dit weekend heel wat foto's genomen combi nex 7 en zeiss 24mm en sony 50 mm, de liefhebbers wil ik wel een link sturen om ze eens te bekijken, zelf ben ik er heel tevreden mee..
              Ook de 18-200 presteert zéér goed op de nex 7, de kitlens 18-55 heb ik, maar nog niet gebruikt.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Dat is natuurlijk zo. Er is meer aan de Nex-7 dan enkel maar de 24Mp.

                Mocht je ergens beelden met de 50/1.8 op een site staan hebben, dan mag me altijd eens een link doorsturen. Dat is een lens die ik ook op het radarscherm heb .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Hoe zit het nu trouwens met levertermijn van die 50mm? Zou die graag bestellen maar blijkbaar nergens in stock. Bij voorkeur zou ik die bij Art&Craft kopen, om persoonlijke redenen (trouwe klant enz).
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                    Hoe zit het nu trouwens met levertermijn van die 50mm? Zou die graag bestellen maar blijkbaar nergens in stock. Bij voorkeur zou ik die bij Art&Craft kopen, om persoonlijke redenen (trouwe klant enz).
                    Heb mijn exemplaar 2 weken geleden bij Art&Craft gekocht, was gewoon op voorraad...

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Is het een groot verschil met de kitlens qua beeldkwaliteit? Denk er sterk aan er toch om te gaan (is idd op voorraad).
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                        Is het een groot verschil met de kitlens qua beeldkwaliteit? Denk er sterk aan er toch om te gaan (is idd op voorraad).
                        Dat denk ik wel, ik heb de kitlens nog niet gebruikt echter... ;-)

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                          Welke van de twee is het interessantst, de Nex 5N of de nex 7?
                          De kitlens zou alvast nog heel goed presteren op de 5N maar niet zo goed meer op de 7, klopt dit?
                          de kitlens is helemaal niet slecht, ook niet op de nex7.
                          het is evident dat NEX7 op 100% view meer onvolmaaktheden toont.

                          hier kun je voorbeelden zien van een hele hoop lenzen op NEX7 en dit ook op full size (via de "view all sizes" optie van flickr)
                          I'm testing lenses on the Sony NEX7. This is with the 18-55mm at f8 at 55mm You can find the blog here... thepicturedesk.blogspot.com/2011/10/sony-nex7-with-18-55m...


                          verschil tussen beide toestellen licht op ander vlak
                          -bediening
                          -hot-shoe
                          -viewfinder
                          -resolutie

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Morgen haal ik de 50mm/1.8 af. Ben benieuwd
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Hoi ben ook in het bezit van een Sony Nex-5N,met de 18-55 mm erop,heb deze sinds december,het mag gerust gesteld worden dat hij zeker niet moet onderdoen voor een spiegelreflex,ik bezit een a200,ik werk er alvast graag mee,alleen valt het me een beetje tegen,rond nieuwjaar bestelde ik ook het kleiner lensje de 16mm,schijnt ook een tof lensje te zijn voor landschap en straatfotografie,wat is nu het probleem,dat we nu al viertal maanden verder zijn en ik nog nergens aan dat lensje ben geraakt,nog bij men winkelier nog op het internet nergens iets te krijgen,voor zo een firma is dit vind ik maar kleintjes

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Als je die 16mm wil, kijk dan gewoon eens op een tweedehandssite, bv. marktplaats.nl, kapaza.be, Ebay, of zo...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X