Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    voor wat het waard is, cameralabs heeft een landschap opname gemaakt onder zelfde condities met canon 5dmkiii en de nex7
    De Mark III met de Canon EF 24-105mm f4L IS USM lens and the NEX-7 met de Carl Zeiss 24mm f1.8 lens, met diafragma op f8 (5d) en f5.6 (NEX7) Beelden zijn in camera jpeg's bij gebruik van standaard instelling.



    Opvallend hoeveel beter de kleurweergave en contrast van de nex7 is toz vd 5dmkiii,de lens zal wel de oorzaak zijn van beter contrast.
    5d beeld is iets scherper, maar toon ook meer artifacts.
    Last edited by puerte; 11 april 2012, 08:04.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ik zou idd het verschil wel eens willen zien moest men op de Canon ook een prime of de nieuwe 24-70 zetten...

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
        Ik zou idd het verschil wel eens willen zien moest men op de Canon ook een prime of de nieuwe 24-70 zetten...
        Toch geen slechte prestatie voor een camera die 1/3 vd 5d3 kost vind ik.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Toch geen slechte prestatie voor een camera die 1/3 vd 5d3 kost vind ik.
          eerder 1/2 prijs met die Zeiss lens

          Trouwens als de condities slechter zijn zal het verschil wel veel groter zijn volgens mij...

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Dan moet je de prijs van de 24-105 er ook gaan bijrekenen...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Prijzen konijn:

              Nex7 + 24mm Zeiss = 2078
              5D MKIII + 24-107 = 4400

              ratio = 0,47 , dus helft zit er dicht bij volgens mij

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                Prijzen konijn:

                Nex7 + 24mm Zeiss = 2078
                5D MKIII + 24-107 = 4400

                ratio = 0,47 , dus helft zit er dicht bij volgens mij
                Toch nog een 'verschilletje' van een honderduizend oude Belgische franken... Voor mij is dat een grOOt verschil

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Da's het minste wat je kan zeggen, Wimpy .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Toch nog een 'verschilletje' van een honderduizend oude Belgische franken... Voor mij is dat een grOOt verschil
                    4400€ voor 5D MK3 met 24-105 is ook een onozel hoge prijs..

                    Als je vergelijkt met 5D MK2 +24-105 = 2.649 => verschil is al een heel pak kleiner dan....

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                      Als je vergelijkt met 5D MK2 +24-105 = 2.649 => verschil is al een heel pak kleiner dan....
                      Ja, zo kunnen we bezig blijven he .... Jongens toch

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Ja, zo kunnen we bezig blijven he .... Jongens toch
                        Sorry hoor...als ge niet realistisch kunt zijn...uwe Nex-7 is beter dan de nieuwe 5D MKIII

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                          Sorry hoor...als ge niet realistisch kunt zijn...uwe Nex-7 is beter dan de nieuwe 5D MKIII
                          Waar zeg ik dat ???? Ik zou eens graag de leeftijd weten van zo'n mannekes als gij ?

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                            4400€ voor 5D MK3 met 24-105 is ook een onozel hoge prijs..

                            Als je vergelijkt met 5D MK2 +24-105 = 2.649 => verschil is al een heel pak kleiner dan....

                            Ja, en als de Nex-7 even oud geweest zou zijn als die 5dII ondertussen, dan was het verschil toch weer veel groter geweest...
                            En trouwens, die vergelijking van beeldjes hierboven, daar komt geen 5dII in voor. En als dat met een 5dII was geweest, dan had het resultaat wel eens anders kunnen zijn dan met die nieuwe dure 5D...

                            Dus ja, zo kunnen we bezig blijven zoals Wimpy al zei.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht

                              Ja, en als de Nex-7 even oud geweest zou zijn als die 5dII ondertussen, dan was het verschil toch weer veel groter geweest...
                              En trouwens, die vergelijking van beeldjes hierboven, daar komt geen 5dII in voor. En als dat met een 5dII was geweest, dan had het resultaat wel eens anders kunnen zijn dan met die nieuwe dure 5D...

                              Dus ja, zo kunnen we bezig blijven zoals Wimpy al zei.
                              Ja, ik geef toe dat ik de vgl met 5D MKII niet had moeten betrekken in de discussie ( sorry hiervoor)...dacht dat het verschil met de MK3 kleiner was maar ik ben nog eens gaan vergelijken op dpreview moet toegeven dat het verschil met MK2 veel groter is dan ik had verwacht.

                              Dus ja, "op iso 100" doet Nex7 het zeer goed , geef ik graag toe, maar ben nog altijd niet akkoord dat je deze kan vergelijken met 5D MKIII (ook niet als de prijs maar 1/3 is)
                              MKIII laat pas zien wat ie kan als de omstandigheden slechter worden...

                              Voor alle duidelijkheid, ik stond ook op het punt om een Nex7 aan te schaffen maar ben van gedacht veranderd door photozone.de (volgens hen is er iets raar met de nex7-sensor en alle lenzen behalve die Zeiss presteren slecht, vooral in de hoeken) en posts van Demeyereg die de AF niet echt betrouwbaar vond...

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                no zo eentje, wie is wie
                                canon 5dmkii 85mm 1,8 sony nex5n 50mm f1,8

                                In this blog post, we compare the Sony NEX 5n against the Canon 5D Mk II's image quality performance. Read more at The Phoblographer.

                                Comment

                                Working...
                                X