Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Zonder zelf een Sony toestel te hebben (ooit eens een A200 gehad als test) van de huidige generatie ben ik, zoals ik in een ander draadje ook schreef, steeds verbaasd over de snelheid waarmee Sony nieuwe toestellen uitbrengt. Ik kreeg daar als antwoord dat het allemaal technische verbetering waren. Nu, na oa dit draadje te volgen ben ik echt niet helemaal zeker of de zondvloed aan nieuwe toestellen steeds tot een kwaliteitsverbetering leidt
    Ik wil hier helemaal geen afbreuk doen aan de NEX5n en andere reeksen maar voor mij lijkt het erop dat Sony prima ideeën heeft zonder twijfel maar die veel te snel op de markt brengt.
    Ik ben een Nikonian en dus wat geel gekleurd maar de snelheid waarmee een Nikon niuewe toestellen uitbrengt is dus toch van een andere orde als Sony en blijken ook nog eens deze nieuwe toestellen steeds iets fundamenteel anders te brengen die het upgraden de moeite maakt.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Ik ben een Nikonian en dus wat geel gekleurd maar de snelheid waarmee een Nikon niuewe toestellen uitbrengt is dus toch van een andere orde als Sony en blijken ook nog eens deze nieuwe toestellen steeds iets fundamenteel anders te brengen die het upgraden de moeite maakt.
      Dat is allemaal goed en wel, maar wat is het probleem van wat "sneller" nieuwe camera's uit te brengen? Ik zie daar werkelijk geen graten in...
      Misschien voel je een drang om telkens een nieuwe camera te kopen als er een nieuw model is? Of het gevoel van met een verouderde camera te zitten?

      Op dit moment heb je eigenlijk als courant model enkel de A57, A65 en A77...
      Last edited by Portmixus; 13 maart 2012, 18:35.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        opvallend hoeveel meer detail de nex7 (a77, a65) geeft toz van veel duurdere broertjes, verschil met sommige toestellekes is dag en nacht.



        iedereen kan die test doen met de "Studio scene comparison" tool van dpreview, beelden kunnen afgeladen worden in jpeg en raw



        voor diegene die een meer exclusieve look wensen


        bodemplaat is in metaal en neerklapbaar zoals op de afbeelding


        (ook beschikbaar voor nex5n)

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik heb nu sinds vorige donderdag een Nex 5n met de standaard kitlens 18-55 (ik had liever de kit met de 16mm gehad, maar die vond ik dus nergens...).

          Algemeen gesteld vind ik Sony een bedrijf dat soms schitterende producten heeft, maar er steeds in slaagt om de boel met hun software of belachelijke restricties om de een of andere reden te verknoeien. Bijvoorbeeld: minidisc was digitaal, maar om de minidisc bestanden naar de computer te krijgen, moest je een 1-op-1 opname maken (wat dus 1 uur duurde voor 1 uur opname...). Ik ben dus geen grote Sony klant...

          Voorlopig zorgt de 5n er niet voor dat ik van mening over Sony verander, jammer genoeg.

          Het is echt een mixed bag wat betreft impressies. Ik vind de beeldkwaliteit zeer goed, zeker de video (en focus voor video met een touchscreen werkt echt wel goed).

          Maar het gebruik, bweurk. Zo kan je auto ISO kiezen, alleen werkt dit niet in Manuele stand. Goed, dan stel ik de ISO wel manueel in als ik M gebruik. Maar als ik dan terugkeer naar pakweg P, dan blijft mijn ISO waarde van M behouden, en keert het toestel niet terug naar Auto ISO. Miljaarde Sony. Waarom is dit nu zo belangrijk? Omdat mijn vrouw de camera ook gebruikt, en P + Auto ISO een superhandige stand is. Ook is het niet zo gemakkelijk om in M stand de sluitertijd en diafragma te verstellen. Ik heb toch even moeten zoeken, en het uiteindelijke systeem is niet zo handig.

          Misschien is een Nex-7 beter, die heeft ten minste 2 draaiwieltjes. Maar kan je bij de Nex-7 wèl Auto-ISO in Manueel gebruiken? Op de Nex-7 zit ook geen touchscreen. En hij is 2 maal zo duur. Ik twijfel er echt aan om de 5n te ruilen voor de 7.

          Algemeen gezien ben ik best tevreden over de aankoop, alleen zijn die details nu net belangrijk voor me. En zijn dat net van die kleine dingen die je niet altijd kan ervaren door reviews te lezen.

          Ik ben gewoon teveel verwend door de Nikon D700 . Een Nex-7 met het touchscreen van de 5n en een full-frame sensor, dat is eigenlijk wat ik wil....

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Gebruik jij dan zoveel die M-stand. Bij mij is dat hoogst uitzonderlijk hoor.
            Ik gebruik meestal A, en auto-ISO levert trouwens prima resultaten. Dat was bij de 5 al zo, en bij de 5N is het nog beter.
            In A-stand f-waarde aanpassen gaat trouwens heel snel met het draaiwieltje achteraan, net zoals instellen DRO, WB, over-/onderbelichting, enz. Dat zit allemaal slechts één knop ver. Eigenlijk kan je door een aantal knoppen zelf een functie te geven het toestel qua bediening heel goed aanpassen aan je noden. In het begin even wennen, maar normaal komt dat wel in orde hoor.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ik heb een NEX 5 en een NEX 5N en ben van beide zeer tevreden, misschien moet een beetje je workflow bijsturen, maar je krijgt er bijzonder veel voor terug. Auto ISO gebruikte ik nooit, tot ik met de NEX begon, automaat gebruikte ik nooit, tot ik met de NEX begon, je moet ook een beetje openstaan voor de nieuwe snufjes, en als het tot je doordringt dat het het verschil kan maken van een foto hebben of een foto missen, dan doe ik graag wat moeite om bekende werkwijzen te verlaten.

              De NEX is een gans ander toestel dan een DSLR body, het gebruik en ook de inzetbaarheid zijn verschillend, daarom zal ik mijn DSLR body's ook nooit wegdoen, en kies ik het juiste gereedschap voor de gelegenheid.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Gebruik jij dan zoveel die M-stand. Bij mij is dat hoogst uitzonderlijk hoor.
                Ik gebruik meestal A, en auto-ISO levert trouwens prima resultaten. Dat was bij de 5 al zo, en bij de 5N is het nog beter.
                In A-stand f-waarde aanpassen gaat trouwens heel snel met het draaiwieltje achteraan, net zoals instellen DRO, WB, over-/onderbelichting, enz. Dat zit allemaal slechts één knop ver. Eigenlijk kan je door een aantal knoppen zelf een functie te geven het toestel qua bediening heel goed aanpassen aan je noden. In het begin even wennen, maar normaal komt dat wel in orde hoor.
                D700 staat pakweg 90% van de tijd in M, met Auto ISO tot 3200 vanaf 1/125 sluiter...

                Wat me het meeste stoorde was dat, als ik van M terug naar P of S ging, ik ook weer die ISO moet veranderen. Dus voorlopig staat hij gewoon in P met auto ISO, maar gebruiksvriendelijk vind ik het niet . En logisch ook niet.

                Maar inderdaad, het zal wat aanpassen worden.

                Geen kwaad woord over de kwaliteit van de foto's op zich hoor, trouwens.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door svendobbelaere Bekijk bericht
                  Dus voorlopig staat hij gewoon in P met auto ISO, maar gebruiksvriendelijk vind ik het niet . En logisch ook niet.
                  Dat is een bewuste keuze...die ik toevallig wel logisch vind
                  Als ik iso 200 kies, dan is dat ongeacht welke stand...ik zou het vervelender vinden moesten al mijn instellingen telkens "stand-gebonden" zijn.

                  Nu verander ik iets, en het geldt voor alle standen...Dat soort logica dus

                  Maar zoals gezegd, dat is een keuze die voor ieder beetje anders zal liggen é
                  Last edited by Portmixus; 22 maart 2012, 18:08.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Hallo,

                    Gisteren mijn 0.75 extra-wide adapter van Sony binnengekregen. Die past op de 16mm f2.8 lens en maakt er een ultra-wide van.
                    Nu nog even grondig uittesten ...
                    Kortom, ik ben nog steeds zeer van mijn Sony NEX-3
                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      dpreview heeft een paar testbeeldjes gemaakt met de nieuwe sigma 30mm f 2,8 E-mount.
                      ziet er veel belovend uit. prijs vd lens +/- 200€ (?)




                      hier kun je de beelden vinden in full resolutie op nex7


                      zelfs op f2,8 al vrij scherp in de hoeken

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Een Sony lens getest op Nex-7 krijgt weer rake klappen op Photozone... Wat is er toch aan de hand ?
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Een Sony lens getest op Nex-7 krijgt weer rake klappen op Photozone... Wat is er toch aan de hand ?
                          Het is al lang bekend dat dit geen al te best lensje is ( lees ondermaats ) , waarom zou die dan beter moeten presteren op een Nex 7 ? Heb ze gehad op de Nex 5, heeft geen nekele foto gemaakt die beter was dan alles wat met de 18 200 gemaakt had, dat is pas een klasse bak binnen zijn segment. ( Maandag heb ik de mijne opnieuw )
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                            Ik heb een NEX 5 en een NEX 5N en ben van beide zeer tevreden, misschien moet een beetje je workflow bijsturen, maar je krijgt er bijzonder veel voor terug. Auto ISO gebruikte ik nooit, tot ik met de NEX begon, automaat gebruikte ik nooit, tot ik met de NEX begon, je moet ook een beetje openstaan voor de nieuwe snufjes, en als het tot je doordringt dat het het verschil kan maken van een foto hebben of een foto missen, dan doe ik graag wat moeite om bekende werkwijzen te verlaten.

                            De NEX is een gans ander toestel dan een DSLR body, het gebruik en ook de inzetbaarheid zijn verschillend, daarom zal ik mijn DSLR body's ook nooit wegdoen, en kies ik het juiste gereedschap voor de gelegenheid.

                            MVG, Jeff C.
                            En de hele glasbokalenwinkel te koop nu? Aan 't downsizen naar Nex?
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Niet echt downsizen maar stoppen voor 95 % met de hobby, en enkel de NEX body's met hun optiek mogen blijven. Ik ga dan ook maar nog enkel wat candid en familie fotokes nemen. Na meer dan 10 jaar studio en modellenfotografie hou ik het voor bekeken!

                              MVG, jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                                !..Ik ga dan ook maar nog enkel wat candid en familie fotokes nemen.
                                daarvoor zal je met de NEX voldoende hebben...

                                Comment

                                Working...
                                X