Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    testfoto's' sigma 19mm f 2,8 in combo met NEX7
    kunnen gedownload worden in full size


    testfoto's sigma 30mm f2,8 op nex (full size)

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Niet echt downsizen maar stoppen voor 95 % met de hobby, en enkel de NEX body's met hun optiek mogen blijven. Ik ga dan ook maar nog enkel wat candid en familie fotokes nemen. Na meer dan 10 jaar studio en modellenfotografie hou ik het voor bekeken!

      MVG, jeff C.
      Daarom zal ik mijn DSLR body's ook nooit wegdoen, en kies ik het juiste gereedschap voor de gelegenheid.
      Jeff jong, bedenk je maar eens goed, heb ik ook gedaan
      Er staat hier reeds terug een Nikon D700 met een paar nieuwe lichtsterke primes.
      Af enz. doet bij Nikon tenminste wat IK ervan verlang, die Nex 7 leidde in bepaalde omstandigheden zowat een eigen leven.
      Last edited by Guest42; 6 april 2012, 13:18.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ja maar ik start niet terug hoor, bij mij zijn de modellen verantwoordelijk voor mijn beslissing niet de techniek, en mijn NEX jes doen het goed, heb gisteren nog een 50mm F1.8 gekocht van Sony voor de Nex. Mooi lensje, zou moeten dienen voor mijn candid beelden ?

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          .. heb gisteren nog een 50mm F1.8 gekocht van Sony voor de Nex...
          Waar heb je die op de kop kunnen tikken, ik vind deze nergens de laatste weken ...

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            daarvoor zal je met de NEX voldoende hebben...

            Wimpy we zijn het eens ....
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Waar heb je die op de kop kunnen tikken, ik vind deze nergens de laatste weken ...
              Ik heb die bij Studio 73 gekocht, maar zag dat Artencraft er ook op stock had !
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Ik heb die bij Studio 73 gekocht, maar zag dat Artencraft er ook op stock had !
                Bedankt voor de tip, ik was al een tijdje op zoek naar deze lens, ze is onderweg zie

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Bedankt voor de tip, ik was al een tijdje op zoek naar deze lens, ze is onderweg zie
                  Graag gedaan hoor !
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • e mount lenzen

                    heb net voor een nex 7 als tussenmaat gekozen en kijk nu uit naar lenzen buiten het beperkte sony gamma.

                    gezien ik nieuw ben in het 3/4 formaat en ik overal Emount lenzen zie heb ik vvolgende vragen :

                    1. kan iedere Emount lens op de nex gebruikt worden? ( bvb Panasonic / Zuiko ... )
                    2. bestaat er een overzicht welke lenzen op de nex kunnen gebruikt worden ( eventueel via adapter ring).

                    tx

                    Koen

                    Comment


                    • Re: e mount lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht
                      Gezien ik nieuw ben in het 3/4 formaat en ik overal Emount lenzen zie heb ik volgende vragen :

                      tx

                      Koen
                      Nex-7 is helemaal geen 3/4 formaat, maar 2/3 zoals alle groten der camera's.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        whoops...

                        Comment


                        • Re: e mount lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht
                          heb net voor een nex 7 als tussenmaat gekozen en kijk nu uit naar lenzen buiten het beperkte sony gamma.

                          gezien ik nieuw ben in het 3/4 formaat en ik overal Emount lenzen zie heb ik vvolgende vragen :

                          1. kan iedere Emount lens op de nex gebruikt worden? ( bvb Panasonic / Zuiko ... )
                          2. bestaat er een overzicht welke lenzen op de nex kunnen gebruikt worden ( eventueel via adapter ring).

                          tx

                          Koen
                          de nex gebruikt E-mount systeem en heeft een 3/2 formaat, panasonic en oly gebruiken 4/3 systeem en micro 4/3 systeem.

                          de register afstand (afstand lens sensor) is bepalend voor welke lenzen je op een systeem kunt gebruiken, op een systeem met een klein register kun je lenzen gebruiken van een systeem met groter register.
                          de register bij NEX (E-mount) is slechts 16mm, van m4/3 systeem is rond de 20mm, leica m-systeem rond de 27mm, de DSLR systemen hebben een register van dicht tegen de 40mm.
                          dus dit maakt dat je op NEX systeem mits aangepaste adapter praktisch alle lenzen van eender welk systeem of merk kunt gebruiken ook de m4/3 objectieven.

                          raad je wel niet aan m4/3 objectieven aan te kopen voor nex systeem, naar welk objectief ben je eigenlijk op zoek ?

                          Comment


                          • Re: e mount lenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            de nex gebruikt E-mount systeem en heeft een 3/2 formaat, panasonic en oly gebruiken 4/3 systeem en micro 4/3 systeem.

                            de register afstand (afstand lens sensor) is bepalend voor welke lenzen je op een systeem kunt gebruiken, op een systeem met een klein register kun je lenzen gebruiken van een systeem met groter register.
                            de register bij NEX (E-mount) is slechts 16mm, van m4/3 systeem is rond de 20mm, leica m-systeem rond de 27mm, de DSLR systemen hebben een register van dicht tegen de 40mm.
                            dus dit maakt dat je op NEX systeem mits aangepaste adapter praktisch alle lenzen van eender welk systeem of merk kunt gebruiken ook de m4/3 objectieven.

                            raad je wel niet aan m4/3 objectieven aan te kopen voor nex systeem, naar welk objectief ben je eigenlijk op zoek ?
                            ok, dit brgrijp ik, .... denk ik

                            iets als een 9 / 18 mm van betere kwaliteit

                            tx

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              kijk is naar de sigma 19mm f 2,8
                              voor wat ik er al van gezien heb lijkt dit kwalitatief een vrij goede lens alsook de sigma 30mm.

                              samyang heeft een 8mm objectief voor E-mount


                              sony 16mm f2,8 is geen top lens, pas scherpte in de hoeken vanaf f 4 maar zekers geen slecht lensje, heel scherp in het midden gebied.
                              bestaan fish-eye en wide-angle converters voor deze lens

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Hallo,

                                Ik heb de Sony 16mm f2.8 + UW adapter (beiden via eBay).

                                Je moet die combinatie niet op f2.8 gebruiken, maar verder open mogen de resultaten er best wezen.
                                Ik wist wel niet dat de kamers in ons huis zo gigantisch waren
                                En, opletten want je eigen voeten komen anders ook nogal vaak in beeld ...

                                Jaja

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                sony 16mm f2,8 is geen top lens, pas scherpte in de hoeken vanaf f 4 maar zekers geen slecht lensje, heel scherp in het midden gebied.
                                bestaan fish-eye en wide-angle converters voor deze lens
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                                Comment

                                Working...
                                X