Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Niet aantrekken...Iedere camera ruist op lage ISO.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
      Hebbes !

      Nex 7 met kitlens.

      Wat direkt opvalt is inderdaad de makkelijkere bediening en toegangkelijkheid van alle instellingen in vergelijking met de 5. Ligt ook heel goed in de hand. Evf is voor mij persoonlijk een absolute meerwaarde.

      Ik gewoon mijn vreugde delen !

      groeten
      Marc
      Het is hartverwarmend te lezen dat iemand op dit forum gewoon gelukkig is en dat ook nog wil delen .

      Een keer geen gezaag over minpuntjes, of discussie over wat nog beter zou kunnen zijn.

      Bedankt daarvoor, en vooral: geniet ervan !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        En ik vetrek voor het werk een paar dagen naar zuid Engeland naar The Cotswolds, en de Nex gaat mee natuurlijk....
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Ik vertrek op 1 april voor 10 dagen naar China. Heb al serieus zitten twijfel of ik mijn 7D nu zou meenemen (met 18-50/f2.8 en 70-200/f2.8), of dat ik ga voor het gemak en enkel de NEX meeneem met kitlens.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Volgende maand vertrek ik naar New-York met de Nex-7(K) + Tamron 18-200.
            De kitlens nemen we ook mee voor de panorama opnames, gezien de Tamron daar problemen mee heeft.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jandem
              Volgende maand vertrek ik naar New-York met de Nex-7(K) + Tamron 18-200.
              De kitlens nemen we ook mee voor de panorama opnames, gezien de Tamron daar problemen mee heeft.
              In New York is de 16 mm ook zeer intetessant, ik heb daar nog rond gelopen met oa kit nex5/16mm, voor zijn prjs is het een 'must have' op de nex vind ik persoonlijk.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Hallo,

                Ik heb vandaag zelfs de ultra-wide adapter besteld voor op de 16mm f2.8 ...
                Breedhoek kan niet breed genoeg zijn
                Allez, toch niet voor mij dan.
                En via eBay is die adapter nog betaalbaar.

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                In New York is de 16 mm ook zeer intetessant, ik heb daar nog rond gelopen met oa kit nex5/16mm, voor zijn prjs is het een 'must have' op de nex vind ik persoonlijk.
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Mijn NEX-7 met 24mm zeiss staat hier terug te koop, kan er niet meteen aan wennen, de opnames zijn zeer goed, maar de manier van werken bevalt mij niet na méér dan 30 jaar Nikon gebruik.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Mijn NEX-7 met 24mm zeiss staat hier terug te koop, kan er niet meteen aan wennen, de opnames zijn zeer goed, maar de manier van werken bevalt mij niet na méér dan 30 jaar Nikon gebruik.
                    Dat is bij mij ook de reden geweest om mijn NEX 5 te verkopen, ik kan echt niet werken op die LCD schermpjes . . . zonder deftige viewfinder hoeft het niet voor mij.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Dat is bij mij ook de reden geweest om mijn NEX 5 te verkopen, ik kan echt niet werken op die LCD schermpjes . . . zonder deftige viewfinder hoeft het niet voor mij.
                      Je gaat toch niet zeggen dat de nex7 geen deftige viewfinder heeft zeker ?

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Je gaat toch niet zeggen dat de nex7 geen deftige viewfinder heeft zeker ?
                        Welke NEX heb ik verkocht? Ik breng de 7 niet eens ter sprake . . . Ik weet dat de 7 een ingebouwde heeft hoor . . .
                        ook de vehouding camera / grootte van de 18-200 lens lag me niet, voelde heel ongemakkelijk aan
                        Last edited by Franciskine; 11 maart 2012, 14:11.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Welke NEX heb ik verkocht? Ik breng de 7 niet eens ter sprake . . .
                          Geert waarop je reageert heeft wel de nex 7...

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            Geert waarop je reageert heeft wel de nex 7...
                            Klopt, en hij spreekt niet eens over de viewfinder, hij doet deze weg om andere redenen, ik heb mijn NEX 5 verkocht om de redenen die ik hierboven al heb vermeld . . . de 5 heeft geen VF en de verhouding grootte camera / grootte 18-200 lens, en dat laatste verandert niet bij de NEX 7. Ik vind de body van al die systeemcamera's gewoon te klein.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Klopt, en hij spreekt niet eens over de viewfinder, hij doet deze weg om andere redenen, ik heb mijn NEX 5 verkocht om de redenen die ik hierboven al heb vermeld . . . de 5 heeft geen VF en de verhouding grootte camera / grootte 18-200 lens, en dat laatste verandert niet bij de NEX 7. Ik vind de body van al die systeemcamera's gewoon te klein.
                              Toch wel een beetje, de nex7 body is wel degelijk een stukje 'groter'' en ligt heel anders in de hand, geeft direct toch wel een heel ander gevoel met de 18-200 dan met de nex5(n)...
                              Heb ze allebei, dus kan het weten....

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                En gebruik je eerder de VF of het LCD schermpje?
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X