Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Is inderdaad geen mogelijkheid om een draad ontspanner te gebruiken en Sony is zo krenterig om zelfs geen infarood ontspanner te leveren bij een Nex7. Ik begrijp ook niet waarom die oog op een camera steeds vooraan zit. Voor zelfopname heb je toch een statief nodig en kun je toch makkelijk genoeg de ontspanning met vertraging inschakelen.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ook lang achter werkt de IR receiver...Werkt zowel op de alpha's als de nexen, wel iets gerichter mikken)... Probeer maar!

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Bedankt voor de tips. Om iets gewoon er bij te nemen is niet binnen allemans mogelijkheden maar is ook niet mijn uiteindelijke doel. Ik zie deze toestellen zoals b.v. de Nex als een vervanger voor mijn dslr. Wel heb ik mij verwonderd over het feit dat velen dslr eigenaren deze er inderdaad bij hebben als 2e camera is ook verder niks mis mee en ieder zijn keus. Op een gegeven moment blijft er waarschijnlijk toch een lang ongebruikt in de kast liggen. Dat wil ik absoluut niet want je moet toch aardig wat investeren en dan wil ik van deze investering zoveel mogelijk gebruik maken. Tja, en waar de Nex dan misschien tekort schiet moet ik indien mogelijk maar improviseren.
        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          je kunt met de nex7 praktisch evenveel als met DSLR, is niet echt noodzakelijk nog een DSLR aan te schaffen of het moest zijn dat je je vooral gaat toeleggen op sport en dergelijke, of als je een open plaats in de vitrinekast wenst op te vullen.

          NEX5n heeft vooral beperkingen wat flitsen betreft, niet geschikt voor studio fotografie.
          externe zoeker (EVF) is optioneel bij NEX5, bij de NEX7 is deze ingebouwd.
          beeldkwaliteit van nex7 is beter, vooral wat resolutie betreft.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            Voordeel voor nex-5n is wel dat ie op hoge iso een pak beter doet dan nex-7 (Volgend demeyereg vergelijkbaar met D300)
            zou erg zijn moest de NEX7 maar op niveau van d300 zitten.
            verschil tussen nex7 en nex5 is niet echt zo groot op hoge ISO tot 3200 a 6400 ISO presteren ze praktisch hetzelfde
            hier zie je een vergelijk tussen beide
            The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Is er iemand die ze alletwee heeft gehad of heeft?

              Ben hier ook sterk aan het twijfelen voor een NEX-5N of 7 aan te schaffen voor de vriendin, maar als ik zo foto's bekijk (enkel dus bekijk) zie ik weinig verschil op het 1ste zicht...

              Ok, er zijn verschillen:

              -Ingebouwde flits
              -Vieuwfinder ingebouwd

              Maar dit lijkt ook alles voor mij op het eerste zicht... Kan iemand eens een vergelijking maken in een reactie hierop? Denk dat dit voor velen veel duidelijkheid zal geven...

              En als dit de "enige" verschillen zijn, is het dan de moeite voor een extra 600EUR er aan te geven?
              Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door h0pper
                Is er iemand die ze alletwee heeft gehad of heeft?

                Ben hier ook sterk aan het twijfelen voor een NEX-5N of 7 aan te schaffen voor de vriendin, maar als ik zo foto's bekijk (enkel dus bekijk) zie ik weinig verschil op het 1ste zicht...

                Ok, er zijn verschillen:

                -Ingebouwde flits
                -Vieuwfinder ingebouwd

                Maar dit lijkt ook alles voor mij op het eerste zicht... Kan iemand eens een vergelijking maken in een reactie hierop? Denk dat dit voor velen veel duidelijkheid zal geven...

                En als dit de "enige" verschillen zijn, is het dan de moeite voor een extra 600EUR er aan te geven?
                Ik heb ze allebei...

                Het bedieningsgemak van de 7 steekt met kop en nek boven de 5N uit, wegens belangrijkste functies onder een knop ipv in menu, de beeldkwaliteit is niet beter van de 7, wel ligt deze beter in de hand, dat scheelt ook nog geen klein beetje, wegens ietsje groter.

                Is dat 600 eur waard ? Moet ieder voor zich uitmaken.


                Om het nog wat moeilijker te maken : KLIK
                Last edited by Wimpy; 29 februari 2012, 12:32. Reden: link toegevoegd

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  ben je niet direct geïnteresseerd in een zoeker en niet zinnens externe (studio) of andere dan meegeleverde flitser te gebruiken is de nex5n een zeer goede keuze.
                  indien je uiteindelijk zoeker mist op 5n kun je die bijkopen maar dan verkleint prijsverschil met nex7.

                  als je niet zinnens ben afdrukken groter dan a3+ en sporadisch a2 formaat te maken is nex5 meer dan voldoende, uiteraard biedt de nex7 de mogelijkheid van meer te croppen bij lagere ISO's en geeft nog heel schitterende resultaten op a2 formaat.

                  volgens mij, heeft men de nex5n sensor beter getuned ivm lenscorrecties (hoeken), daar is een merkelijk verschil met de nex5 versie op dat punt. denk dat nex7 wat dat betreft op nex5 niveau zit.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Is de NEX-7 een volwaardige vervanger voor een 7D of is er nog een gigantisch verschil?
                    Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Review op camerlabs Nex-7

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                        Is de NEX-7 een volwaardige vervanger voor een 7D of is er nog een gigantisch verschil?
                        Tenzij je de continuous AF van de 7D nodig hebt, vind ik het een volwaardige vervanger, of er zou iets moeten zijn wat me ontgaat...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om een spiegelreflex volledig te vervangen door een nex (hoewel ik beiden heb en de nex voor dagelijkse zaken veel meer gebruik)...voor mij is dat als kiezen tussen een sportwagen en een monovolume, de ene moet niet onderdoen voor de andere, maar je kan niet hetzelfde verwachten.

                          Zolang je maar niet verwacht dat je monovolume kan wat je sportwagen kan, of je sportwagen wat de monovolume kan, kan je moeiteloos overgaan...maar bij mij zullen beide nog lang naast elkaar leven...

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Ah, nu ik eraan denk...Voor met de flash draadloos te werken ofzo, daar weet ik niet precies hoe 't zit met de NEX-7. Ik dacht dat je met de F58 of F43 wel draadloos andere flashes kon aansturen, maar bij gebrek aan NEX-7 en flitsers kan ik dit niet even uitproberen .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
                              Is de NEX-7 een volwaardige vervanger voor een 7D of is er nog een gigantisch verschil?
                              Ik ben niet anti-Canon maar in DxOMark krijgt die wel rake klappen , klik.
                              De AF snelheid is uiteraard hoger.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Het is en blijft moeilijk...

                                Maar als ik zo naar foto's kijk die ik neem met men 7D, en dan foto's vergelijk die getrokken zijn met de NEX-7, vind ik deze van de 7D in alle opzichten mooier en scherper... terwijl dit in cijfers en statistieken niet klopt...
                                Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                                Comment

                                Working...
                                X