Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
    Ik wacht nog wel even op de NEX-7U ofzo ; Vroeg of laat heeft mijn NEX-5 een vervanger nodig (ik spreek nu wel op de middellange termijn) en dan zal het daar ook een '7' zijn, net zoals bij de grote broer.

    (Die nog altijd niet is binnen gekomen......)
    Ik sla deze generatie 7 nog even over ook...de 5 voldoet nog prima en ik kan touchscreen wel gebruiken (touch focus tijdens video en dergelijke...) dus voor mij een soort nex 7N dan

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik wacht nog wel even op de NEX-7U ofzo : vroeg of laat heeft mijn NEX-5 een vervanger nodig (ik spreek nu wel op de middellange termijn) en dan zal het daar ook een '7' zijn, net zoals bij de grote broer.

      (Die nog altijd niet is binnen gekomen......)
      Erg jammer Joris, blijkbaar niet in voorraad ?
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ja, ik krijg telefoon zodra hij er is, maar er zit blijkbaar nog wat vertraging op...Ze zijn bij de aankoopvereniging van mijn fotowinkel misschien snel met een paar A77s gaan lopen, voor zijn neus .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Heb reeds een goed jaar mijn NEX-3, heel tevreden van. Alleen trekt die flitser op niets. Heeft iemand ervaring met een goede externe flitser? Daarnaast zoek ik ook iets om zeer heldere foto's te nemen van bijvoorbeeld lucht en water (zonder reflectie), heeft iemand hier tips voor?
          Houdt van fotografie, fotoboeken, originele wenskaarten

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ja - een polarisatiefilter. Daarvoor start je best een topic in 'Accessoires' .

            De enige iet of wat externe flitser voor de NEX-(C)3 en NEX-5(N) is de HVL-F20S...Dat is een van de redenen waarom ik op middellange termijn naar het '7'-niveau zou willen: daar gaat een Alphaflash op à la HVL-F43 of -F58 .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door gratisfoto Bekijk bericht
              Heb reeds een goed jaar mijn NEX-3, heel tevreden van. Alleen trekt die flitser op niets. Heeft iemand ervaring met een goede externe flitser? Daarnaast zoek ik ook iets om zeer heldere foto's te nemen van bijvoorbeeld lucht en water (zonder reflectie), heeft iemand hier tips voor?
              De goedkope Yongnuo 560(link) zou je als externe flitser kunnen gebruiken. Of zo'n voetje(link). Ik heb zelf de circulaire polarisatiefilter van Sony gekocht, die gaat reflectie tegen, jammer genoeg heb ik hem nog niet uitgebreid kunnen testen.
              Autofans.be

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                tussen al dat geflits nieuwe lens roadmap van sony voor de nexen

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  tussen al dat geflits nieuwe lens roadmap van sony voor de nexen
                  http://2.s.img-dpreview.com/files/ne...map.jpg?v=1327
                  Dat werd hoogdringend ook...

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Spijtig dat ze de 'G'-klasse standaardzoom hebben uitgesteld...Nu, hopelijk komen er tussendoor een paar echt goede pancakelenzen bij met bruikbare brandpuntsafstanden.

                    Wat ik me afvraag: hoe 'professioneel' vindt Sony haar NEX-7 ? De high-end toestellen (kijk maar naar de A77 ...) krijgen altijd pas om de paar jaar ofzo een update. De NEX-C3 en -5N zijn op dat gebied meer à la Canon EOS XX0D (550D/600D, enz): die worden om het jaar ofzo vernieuwd. Zou Sony bij de -7 wat langer wachten, of zouden we tegen de Photokina al de contouren van een -7U/X/N/etc kunnen zien ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      daar zijn verschillende factoren die dat bepalen, maar het is wel zo de laatste 3 a 4 jaar digitale toestellen meer geëvolueerd zijn dan alle vorige jaren samen.
                      dit zal nog versnellen, maakt dat toestellen ook sneller kunnen vervangen worden met toch niet triviale verbeteringen toz van vorige versies.
                      in het verleden, en dat zal waarschijnlijk nog zo wel zijn, bevond ongeveer 70 a 80% van alle verkochte DLSR's, zich in het instap en mid-class segment. Dus het is normaal dat men daar meeste nadruk legt.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Hallo,

                        Tussen al het geflits door, even melden dat ik via eBay een 16mm f2.8 besteld én gekregen heb mét zonnekap - splinternieuw - en dat voor géén € 150,00 alles samen
                        Voila, nu ga ik even aan de pannekoeken ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          oei, geef bijna zoveel aan de fisheye adapter
                          visogen en pannekoeken gaat dat samen ?

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Hallo,

                            Tussen al het geflits door, even melden dat ik via eBay een 16mm f2.8 besteld én gekregen heb mét zonnekap - splinternieuw - en dat voor géén € 150,00 alles samen
                            Voila, nu ga ik even aan de pannekoeken ...

                            Jaja
                            Nog ergens link? Ben ook op zoek naar eentje en wil betrouwbare seller.
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Hallo,



                              Ik heb de set daar besteld, en alles netjes in orde

                              Jaja
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Hallo,

                                ja hoor, die gaan samen.
                                Er is een adapter beschikbaar om van de 16mm ofwel een ultra-wide te maken of een fisheye.
                                Even zoeken op sony nex 16 mm levert je voldoende resultaten op ...

                                Jaja

                                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                                oei, geef bijna zoveel aan de fisheye adapter
                                visogen en pannekoeken gaat dat samen ?
                                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                                Comment

                                Working...
                                X