Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
    Ik denk niet dat er al velen dat hier getest zullen hebben (lees: hoogstwaarschijnlijk niemand), maar ownuser is niet aan zijn proefstuk toe! Ze maken al custom grips voor Sony sinds hun eerst A100...met succes dus...

    Welkom op BD en leuke blog van je
    Thanks! We proberen ook zelf veel zaken uit(bij Tips&Tricks) met de Nex(de 5). Voor ik van die batterijgrip had gehoord, wist ik zelfs niet, dat er een opening voorzien was op de 5 Mijn collega wil zo'n grip wel eens proberen. Af en toe gaan we autoshoots doen, en dan kan dat mss wel van pas komen. Ik laat iets weten of hij hem uiteindelijk heeft gekocht
    Autofans.be

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      De nex 7(body) is (eindelijk)beschikbaar op de sony website, maar wel alleen bij onze noorderburen(en Duitsland): http://nexblog.be/2012/01/26/nex-7-t...nederland/478/
      Hij kost € 1250(incl. BTW).
      Autofans.be

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door autofanswim Bekijk bericht
        De nex 7(body) is (eindelijk)beschikbaar op de sony website, maar wel alleen bij onze noorderburen(en Duitsland): http://nexblog.be/2012/01/26/nex-7-t...nederland/478/
        Hij kost € 1250(incl. BTW).
        Euhm nee...zowat in heel Europa...toen ik daarstraks keek ook op de belgische site

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          hallo,

          hoe is de nieuwe nex c3 in vergelijking met de nex 5n?

          grtz

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Hoi allemaal,

            voor mijn vraag ga ik geen nieuw topic openen.
            Mijn broer heeft nog zo een oud analoog toestel, eos 300 van canon.
            Momenteel gebruikt hij een compactje van canon, een powershot 220HS geloof ik.
            De kwaliteit van dat compactje vind hij ondermaats maar dat heeft ook met de pixeldichtheid te maken, croppen enz. Nu heeft hij interesse voor zo een spiegelloos toestel omdat hij het ook al eens mee op rijs wil nemen en deze toch iets compacter zijn.
            Zijn oude EF objectieven kan hij terug gebruiken dacht ik eens gelezen te hebben, dit dan via een adapter. Heeft iemand daar een linkje naartoe?
            Over de pixeldichtheid vond ik ook niets terug. Zelf volg ik de compacte reeks niet vandaar ook mijn vraag.

            Groetjes
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
              Zijn oude EF objectieven kan hij terug gebruiken dacht ik eens gelezen te hebben, dit dan via een adapter. Heeft iemand daar een linkje naartoe?
              Link
              about.me/stijnv

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Bedankt voor de link. Ik dacht ook begrepen te hebben dat het enkel om EF objectieven gaat en niet EF-S objectieven.
                Het ziet er verder wel een leuk (duur) speelgoedje uit. Mijn persoonlijke verwachtingen van dit toestel zijn hoog.
                Welke scoort volgens jullie het beste? De nikon V1 of de sony nex-5?
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                  Welke scoort volgens jullie het beste? De nikon V1 of de sony nex-5?
                  Heb onlangs een demo bijgewoond van de Nikon V1/J1. Voor mensen die overstappen van een compactcamera lijkt de Nikon mij heel interessant. De Sony heeft wel een grotere sensor en dus in theorie een betere beeldkwaliteit, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
                  about.me/stijnv

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Sowieso de NEX. De Nikon heeft een beter (hybride) AF-systeem, maar de NEX is qua beeldkwaliteit zonder twijfel de betere.
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Heb momenteel als tweede toestel (naast 7d) een hx9v. schitterend toestel voor video maar voor fotos soms net te beperkt. vertrek in april naar china en wil iets kleiner meenemen dan mijn 7d zonder al te veel in te boeten qua kwaliteit maar ook zonder de prima video van de hx9v te missen. is de nex5n dan goede keuze?
                      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                        Heb momenteel als tweede toestel (naast 7d) een hx9v. schitterend toestel voor video maar voor fotos soms net te beperkt. vertrek in april naar china en wil iets kleiner meenemen dan mijn 7d zonder al te veel in te boeten qua kwaliteit maar ook zonder de prima video van de hx9v te missen. is de nex5n dan goede keuze?
                        Met de nex 5n ga je geen kwaliteit inboeten tov de 7d, de videokwaliteit is eveneens top.
                        Last edited by Wimpy; 28 januari 2012, 08:59. Reden: spelfoutje...

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          En wat met stabilisatie? Is dat ook zo efficient in de NEX?
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            En wat met stabilisatie? Is dat ook zo efficient in de NEX?
                            Ja, de stabilisatie zit wel in de lens, niet in de body zoals bij sommige andere merken.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              en is af vergelijkbaar met mijn 7d?
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                                en is af vergelijkbaar met mijn 7d?

                                Voor bewegende onderwerpen zal het wat minder zijn, verder zal je weinig verschil merken denk ik, ik had zelf even de 7D en vond de autofocus niet echt super...

                                Comment

                                Working...
                                X