Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
    ...
    Met de adapter wordt wel het diafragma aut. ingesteld maar niet de scherpstelling. Dit kan wel met een andere adapter doch die kost bijna de helft van de camera...
    Ofwel heel goedkoop je camera gekocht, ofwel een heel duur gedacht van de adapter
    Bij cameranu.nl regelmatig op voorraad (ik geloof nu niet) en kost 285euro inclusief verzending...Enige jammere is het ontbreken van stabilisatie...(maar AF zoals je gewoon bent!)

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Iemand de 50mm 1.8 van Sony al gekocht en getest? Twijfel sterk om deze aan te schaffen als low-light lens, in combinatie met mijn 18-55 voor dagdagelijks gebruik.
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Was shooting today in a grade eight classroom. These students are middle class in Malawi, in one of the largest cities. Each student had a d...


        je ziet onmiddellijk dat het bokeh, contrast en kleurweergave van deze lens uitzonderlijk goed is, heb de indruk dat ze beter is dan de DSLR 50mm objectieven.


        hier vindt je grotere voorbeelden

        The Sony 50 1.8 E Mount Lens review on the NEX-7 By Steve Huff I have been shooting with the Sony NEX-7 for a couple of months now and sadly I have to pack it up and ship it back to Sony next week. I will (hopefully) soon have my own "7" though as

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Lapino ik heb de 50mm 1.8 sinds enkele dagen in mijn bezit maar door gebrek aan tijd nog niet echt kunnen uittesten.
          Vandaag de Nex-5 met de 50mm 1.8 meegenomen tijdens wandelingetje en enkele fotootjes geschoten, zo uit het vuistje en alles op automatisch. Amai wat zijn die foto's mooi, scherp, mooie kleuren en vooral de mooie bokeh vind ik top.
          Ben gewoon met groothoek te werken en die 50mm is toch wat wennen voor mij.


          Ben ik blij dat ik eindelijk een toplensje heb.

          Senn.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Zeker eens laten weten hoe ze verhoudt tov de kitlens. Heb altijd gevoel dat de kitlens niet echt maximale uit mijn NEX haalt, en zo'n 50mm 1.8 zou dan wel super zijn.
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Zeker eens laten weten hoe ze verhoudt tov de kitlens. Heb altijd gevoel dat de kitlens niet echt maximale uit mijn NEX haalt, en zo'n 50mm 1.8 zou dan wel super zijn.
              Kijk ook eens op nexblog.be, ze hebben onlangs de 50mm getest!

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Ben ook nog aan het dubben tussen de Nex5N en de nog uit te brengen Canon G1X. Wat ik al eens aangehaald heb, de reviews van de Sony objectieven kunnen mij echt niet bekoren. Ik denk niet dat je uit de Nex5N de kwaliteit kunt halen met die objectieven. Enkele nieuwe objectieven zoals inderdaad de 50 mm f/1.8 en de Sony 24mm f/1.8 SEL24F18Z E-Mount Carl Zeiss Sonnar ®-lens zouden dan de kwaliteit moeten brengen waar dan vooral de laatse een rib uit het lijf is.
                "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte
                  Ben ook nog aan het dubben tussen de Nex5N en de nog uit te brengen Canon G1X. Wat ik al eens aangehaald heb, de reviews van de Sony objectieven kunnen mij echt niet bekoren. Ik denk niet dat je uit de Nex5N de kwaliteit kunt halen met die objectieven. Enkele nieuwe objectieven zoals inderdaad de 50 mm f/1.8 en de Sony 24mm f/1.8 SEL24F18Z E-Mount Carl Zeiss Sonnar ®-lens zouden dan de kwaliteit moeten brengen waar dan vooral de laatse een rib uit het lijf is.
                  Het is zoals het altijd geweest is, voor topkwaliteit-lenzen moet je betalen dat is niet enkel bij de nex zo...

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    Het is zoals het altijd geweest is, voor topkwaliteit-lenzen moet je betalen dat is niet enkel bij de nex zo...
                    Ben ik helemaal met je eens, alleen zijn er voor de NIkon, Canon e.c.t. ook niet merkgebonden lenzen die optisch zeer goed presteren. Hier blijft het aanbod voor de Nex wat achter.
                    "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
                      Ben ook nog aan het dubben tussen de Nex5N en de nog uit te brengen Canon G1X. Wat ik al eens aangehaald heb, de reviews van de Sony objectieven kunnen mij echt niet bekoren. Ik denk niet dat je uit de Nex5N de kwaliteit kunt halen met die objectieven. Enkele nieuwe objectieven zoals inderdaad de 50 mm f/1.8 en de Sony 24mm f/1.8 SEL24F18Z E-Mount Carl Zeiss Sonnar ®-lens zouden dan de kwaliteit moeten brengen waar dan vooral de laatse een rib uit het lijf is.
                      de kitlens is zekers niet slecht, en je kunt daar vrij goede resultaten mee bekomen, minstens evengoed dan eender welke DSLR kitlens, zekers op de hogere brandpunten is ze heel goed. Wat contrast en kleurweergave betreft kun je niet verwachten van een kitlens dat ze evengoed presteert als van een prime lens, zekers niet met de 50 f 1,8 of zeiss 24mm
                      zit op het niveau van de meeste < 3 a 400 € zooms op DSLR.

                      de panasonic/leica 24mm f 1,4 (m4/3 systeem) de sony zeiss E-24mm en de E-50mm f 1,8 zijn volgens mij objectieven die de DSLR opponenten het nakijken geven.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte

                        Ben ik helemaal met je eens, alleen zijn er voor de NIkon, Canon e.c.t. ook niet merkgebonden lenzen die optisch zeer goed presteren. Hier blijft het aanbod voor de Nex wat achter.
                        Die goed presteren wel, laat me het anders stellen, voor een lens in de klasse van bvb de zeiss is dit geen abnormale prijs als je rondkijkt bij andere merken. Verder vind ik ook de nex 18-200 zéér goed, zelfs de 16 mm is zeer goed bruikbaar, al zit ik ook nog wel te wachten op een zeer goede lichtsterke zoom.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Hallo,

                          Ik was van plan om naast mijn NEX-3 ook de NEX-7 aan te schaffen, maar voorlopig heb ik daar nog geen "behoefte" aan - zoals de NEX-3 presteert.
                          Ik heb de 18-55mm lens, de 18-200mm en de 16mm.
                          Over alle drie lenzen ben ik tevreden, en ik gebruik ze in vrij specifieke omstandigheden.
                          De 18-55mm is vooral mijn "nachtlens", de 18-200mm mijn all-round "daglens" en de 16mm voor die omstandigheden dat het wat meer mag zijn.
                          Sinds de NEX-3 in huis is, heb ik de Canon 5D veel minder gebruikt
                          Kortom, er zal wel een NEX-... bijkomen ( ) maar ik heb nog geen haast.
                          Ik heb ook een Canon-NEX adapter aangeschaft, maar dat is een ander verhaal waar ik nog niet helemaal uit ben ...
                          En voor wie twijfelt over de kwaliteit, de meeste van m'n blogfoto's zijn met de NEX-3 gemaakt ...

                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                            voor een lens in de klasse van bvb de zeiss is dit geen abnormale prijs als je rondkijkt bij andere merken.
                            Ik heb zelf die zeiss 24mm f1.8, prima objectiefje trouwens, maar de prijs is toch wel hoog hé, je moet ook zien dat je op het objectief zelf geen enkele indicatie zoals afstand diafragma en dergelijke kan aflezen, heb je dat nodig ? Neen, eigenlijk niet, maar het kan wel handig zijn, op die zeiss staat gewoon niets, goeie optiek, dat wel, daarom vind ik het wel een stevige prijs voor een f1.8 objectief, zou eigenlijk wel een f1.4 mogen geweest zijn voor die prijs.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg

                              Ik heb zelf die zeiss 24mm f1.8, prima objectiefje trouwens, maar de prijs is toch wel hoog hé, je moet ook zien dat je op het objectief zelf geen enkele indicatie zoals afstand diafragma en dergelijke kan aflezen, heb je dat nodig ? Neen, eigenlijk niet, maar het kan wel handig zijn, op die zeiss staat gewoon niets, goeie optiek, dat wel, daarom vind ik het wel een stevige prijs voor een f1.8 objectief, zou eigenlijk wel een f1.4 mogen geweest zijn voor die prijs.
                              Ik zeg ook niet dat het een goedkope lens is... Maar ik ben altijd gewoon geweest om voor de 'betere' objectieven een 'stevige' prijs te betalen en 'perfect' is ook die zeiss niet maar steekt wel met kop en nek uit boven de andere huidige nex lenzen en moet ook niet onderdoen voor de lenzen die ik op mijn d700 gebruik waar ik nog een flink stuk dieper in mijn geldbuidel moest voor tasten...

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ik heb zelf die zeiss 24mm f1.8, prima objectiefje trouwens, maar de prijs is toch wel hoog hé, je moet ook zien dat je op het objectief zelf geen enkele indicatie zoals afstand diafragma en dergelijke kan aflezen, heb je dat nodig ? Neen, eigenlijk niet, maar het kan wel handig zijn, op die zeiss staat gewoon niets, goeie optiek, dat wel, daarom vind ik het wel een stevige prijs voor een f1.8 objectief, zou eigenlijk wel een f1.4 mogen geweest zijn voor die prijs.
                                de leica versie (24mm f1,4 summilux) kost 4 a 5000€ en is maar een fractie beter op de nex7, op de nex5 zou het wel eens kunnen dat de zeiss beter is. (nex5 bevat meer correctie algoritmes)

                                objectieven voor nex zijn "focus by wire" wil zeggen dat totale controle bij toestel ligt en dat een stand van de focusring geen absolute waarde meer heeft, kunt daar geen cijfers meer opplakken. je zult al wel ondervonden hebben dat je deze ring gewoon kunt blijven doordraaien, heeft geen begin of einde.

                                Comment

                                Working...
                                X