Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Was aan het overwegen om een Nex 5-N te kopen echter de reviews over de beschikbare objectieven voor deze Nexus vind ik teleurstellend. Enkele reviews gelezen op b.v. photozone.de en kan toch niet zeggen dat ze er lof over uitspreken. Of hebben ze het hier mis.?
    "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door puerte
      goede service van konijn !
      Een gebruikt toestel wordt dan voor nieuw verkocht aan iemand anders...
      Vind ik maar niks !

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
        Was aan het overwegen om een Nex 5-N te kopen echter de reviews over de beschikbare objectieven voor deze Nexus vind ik teleurstellend. Enkele reviews gelezen op b.v. photozone.de en kan toch niet zeggen dat ze er lof over uitspreken. Of hebben ze het hier mis.?
        photozone is vrij betrouwbaar en die hun testen geven een vrij goede indicatie.

        natuurlijk die testen zijn in feite geen lens testen maar combinatie testen lens-camera.
        de nex5n bevat, integenstelling tot de NEX5, lens correctie algoritmes om een aantal lensfouten min of meer op te vangen.

        hebben voor zover ik weet maar 3 sony e-mount objectieven getest.
        -de kit lens is volgens mijn ervaring vrij goed
        -de 16mm vanaf f4, uitzonderlijk scherp in het centrum
        -de 18-200 is volgens mij heel goed rekening houdend met het bereik

        als ik zie wat tonaliteit, contrast, detail en balans betreft http://thepicturedesk.blogspot.com/2...ount-50mm.html zou ik dat niet slecht durven te noemen, integendeel.

        momenteel zijn er toch al betrekkelijk wat E-mount objectieven beschikbaar, maar pana/oly heeft een groter aanbod en daar zitten een paar zeer goede exemplaren tussen.

        verder heb je een groot aanbod van objectieven welke via adapter kunt gebruiken, inclusief de allerbeste objectieven die er bestaan voor kleinbeeld.
        Last edited by puerte; 14 februari 2012, 15:07.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Laat met het lijstje van hierboven aanvullen:
          - Sony 55-210mm: mijn collega is er zeer over te spreken, snelle AF, geruisloze zoom
          - Sony 50mm 1.8: zou toch dé e-mount lens moeten zijn van Sony, wederom heeft mijn collega hem al getest en hij was er enorm enthousiast over, super scherp
          Autofans.be

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Op de vraag een paar foto's te posten van de nex c3...bij deze

            Zonder flits:



            Met flits:



            Ok, die laatste is redelijk ok qua scherpte..
            Heb nog wel een paar voobeelden indien nodig.

            Ik heb ook gemerkt dat,met of zonder flits de sluitertijd hetzelfde blijft.Normaal moet die toch sneller worden met flits?
            Last edited by marc1201; 14 februari 2012, 21:48.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Het probleem van het eerste beeld is dat je WB (witbalans) niet correct is.
              Via de WB wordt de kleurtemperatuur bepaalt, elk soort licht heeft een andere kleurtemperatuur.
              Als je toestel op AWB staat (Automatische WB) gaat het toestel zelf de kleurtemperatuur bepalen. Bij sommige soorten kunstlicht slagen digitale toestellen er niet in van deze correct te bepalen.
              Je kunt de WB ook manueel instellen op je toestel of bijsturen in beeldverwerking programma's. Als je in jpg werkt is deze bijsturing beperkt, in RAW heb je totale vrijheid.

              Als WB instelling voor 1ste beeld correct had geweest had dit een totaal andere opname geweest, met zelfde kwaliteit als 2de beeld.
              Had flits ook overbodig geweest, alhoewel de flits de schaduwen verzacht.

              als je volledig in auto mode werkt gaat het toestel trachten een sluitersnelheid te kiezen die je toelaat van uit de hand te fotograferen.
              die sluitersnelheid kan met en zonder flits hetzelfde zijn maar ik verwacht dat het toestel 2 verschillende ISO instellingen zal gebruiken, ik vermoed dat bij de 1ste foto die ISO hoger is dan in de 2de opname.

              Een groot voordeel van de nexc3 is dat je bij hoge ISO nog goede beeldkwaliteit hebt, wat noodzakelijk gebruik van flits sterk minimaliseert.

              Met welk type toestel je ook werkt is het wel aangeraden van eerst een beetje basiskennis op te doen en je toestel toch een beetje te leren kennen.
              automatische mode geeft in veel gevallen bevredigende resultaten maar zekers niet in alle situaties !

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Puerte,

                Het instellen van een fototoestel ken ik wel hoor,ben zeker geen "crack" maar de basis heb ik zeker.Heb net eens een andere WB setting geprobeert en dat ziet er eigenlijk nog veel onnatuurlijker uit,maw heb de beste resultaten op AWB.....raar maar waar.
                Btw de eerste foto is zonder kunstlicht genomen,gewoon het binnenvallede daglicht...
                Last edited by marc1201; 15 februari 2012, 20:13.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  als de achtergrond grijs is is de WB van het eerste beeld ok,maar niet van 2de

                  1ste beeld is onderbelicht, (1600 ISO, f4,5 , 05s ) met sluiter op 0,8 of 1s ga je een goed beeld krijgen.

                  2de beeld (800 ISO, f4,5, 0,8s) WB is te warm, lagere temp gebruiken en dan is dat ook ok. (je hebt menglicht van aanwezig licht en flash)

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Een snapshot met de Nex-7 + 24mm zeiss met kunstlicht.
                    ISO 800, 1/50sec. f2.0 ongeveer voor de helft gecropt.



                    Uploaded with ImageShack.us

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Heb de C3 ingeruild voor een Nex 5N,ik moet zeggen dat deze toch een stuk beter is...
                      heb dezelfde foto nog eens opnieuw genomen op auto settings zoals met de nex 3
                      De foto is nog donker maar een stuk scherper dan die van de C3,de kleur van de muur zit er ook veel beter op dan bij de c3



                      Btw zou de Nex C3 en de Nex 5N dezelfde sluiter hebben? De nex5n maakt een heel andere sound dan de C3 (lijkt mij veel sneller open en dicht te gaan,bij de c3 leek het precies of je hoorde 3 kliks)

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                        Heb de C3 ingeruild voor een Nex 5N,ik moet zeggen dat deze toch een stuk beter is...
                        heb dezelfde foto nog eens opnieuw genomen op auto settings zoals met de nex 3
                        De foto is nog donker maar een stuk scherper dan die van de C3,de kleur van de muur zit er ook veel beter op dan bij de c3


                        Bij de eerste foto met de Nex-C3 had je een sluitertijd van 1/2s en ISO1600. bij de tweede met de Nex-5N ga je al naar 1/5s en ISO200. Als je uit de hand fotografeert is 0.5s te weinig, 1/5s ook trouwens.

                        Btw zou de Nex C3 en de Nex 5N dezelfde sluiter hebben? De nex5n maakt een heel andere sound dan de C3 (lijkt mij veel sneller open en dicht te gaan,bij de c3 leek het precies of je hoorde 3 kliks)
                        Waarschijnlijk is het eerste gordijn uitgeschakeld, maw elektronisch ipv mechanisch. Dat vermindert het sluitergeluid.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                          Heb de C3 ingeruild voor een Nex 5N,ik moet zeggen dat deze toch een stuk beter is...
                          heb dezelfde foto nog eens opnieuw genomen op auto settings zoals met de nex 3
                          De foto is nog donker maar een stuk scherper dan die van de C3,de kleur van de muur zit er ook veel beter op dan bij de c3
                          Btw zou de Nex C3 en de Nex 5N dezelfde sluiter hebben? De nex5n maakt een heel andere sound dan de C3 (lijkt mij veel sneller open en dicht te gaan,bij de c3 leek het precies of je hoorde 3 kliks)
                          Ziet er inderdaad een stuk beter en scherper uit.

                          En zoals Alex zegt, je kan je mechanische sluiter inderdaad uitzetten, die heb je eigenlijk maar nodig met bepaalde objectieven zoals bv. minolta glas, en dan heb je inderdaad een heel ander geluid, wat en waarom moet ik zelf nog uitzoeken.............

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ziet er inderdaad een stuk beter en scherper uit.

                            En zoals Alex zegt, je kan je mechanische sluiter inderdaad uitzetten, die heb je eigenlijk maar nodig met bepaalde objectieven zoals bv. minolta glas, en dan heb je inderdaad een heel ander geluid, wat en waarom moet ik zelf nog uitzoeken.............
                            Dit lezen kan helpen:

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Heb dus een nex7 gekocht als aanvulling op mijn A900. Reden : had ook graag eens een kleinere camera. Wat nex heeft en a900 niet : EVF wat toelaat licht te zien in duistere omstandigheden, ND en infrarood filters gebruiken en toch nog beeld te behouden, kantelbaar scherm met live view, film opnemen.

                              Ga de camera in eerste instantie gebruiken met mijn A lenzen mits adapter.
                              Sony 50 1.4, Sigma 24 1.8, Sigma 12-24, 4.5. Tamron 28-75 (mijn meest gebruikte lens op a900) wordt niet herkend op nex. Minolta 28-135 3.5 en 80-200 2.8 lijken mij te zwaar om op deze kleine camera te gebruiken tenzij met statief bevestigd op lens of adapter.

                              Eerste bevindingen : een hoop menu's te doorlopen om gewenste instellingen te vinden. Aangezien ik steeds in raw fotografeer kan ik er gelukkig een aantal links laten liggen (en er een deel uitschakelen o.a : automatisch lachende gezichten opnemen...).
                              EVF : heeft zeker bepaalde voordelen tov OVF doch is hier geen vervanger van. Blijft toch artificieel, een echt beeld blijft echt. Sony gaat nu blijkbaar toch nog nieuwe OVF slr's uitbrengen in tegenstelling tot eerdere berichten.

                              Met de adapter wordt wel het diafragma aut. ingesteld maar niet de scherpstelling. Dit kan wel met een andere adapter doch die kost bijna de helft van de camera. Ik vind ook geen manier om het diafragma van mijn A lenzen te activeren en aldus DOF te kunnen controleren (tenzij vol open). Dit zou wel gaan met de E lenzen. Ook de steady shock is niet aanwezig tenzij bij een aantal specifieke E lenzen (niet bij de dure Zeiss lens!). Dit werkt zeer goed bij de A900 en is wel een gemis. Ook bij het opnemen van film zag ik teveel trillingen naar mijn zin. Heeft allicht ook met de cropfactor te maken en de in verhouding nogal zware lens tegenover lichte body (en heb geen ervaring met film).

                              Dus met de hand scherpstellen, doch dit gaat met een onvoorstelbaar gemak. Met een druk op een knop kan men het zoeker beeld 5,3 of zelfs 11,7x vergroten. Daarenboven ziet men gekleurde lijntjes verschijnen (mits zo ingesteld) langs contrastrijke +/-verticale lijnen als extra hulp. EVF heeft ook zijn voordelen! Bij snel bewegende objecten is een autofocus natuurlijk onvervangbaar.

                              Vermits zowel de A900 als de nex hetzelfde aantal pixels hebben ga ik zeker een paar gelijke opnamen met dezelfde lens maken om te vergelijken.

                              Indien het interessant voor sommigen zou zijn om dit relaas nog wat voort te zetten wil ik er nog wel enkele posts aan wagen.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                wat is het verschil in prijs tussen LA-EA1 en LA-EA2, 150€ ?
                                zou ruilen in jou plaats.

                                Comment

                                Working...
                                X