Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Ook de Leica M9 schijnt hier wat last van te hebben...
    dat is ook een bewezen feit..
    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
      Bij krefel voor 649€.

      De sensor is ook even groot, ook even vergeleken.

      Linkje
      Dan toch voor de 5N mag ik hopen .
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Voor de mensen die nog naar het buitenland moeten:
        On the official website of Schiphol, you will find current flight times and all info to make your stay and travel at the airport as comfortable as possible.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Dan toch voor de 5N mag ik hopen .
          Yep voor de 5N, nogmaals leuk speelgoed of alternatief voor zij die een spiegel reflex te groot vinden. Het kitobjectief is niet veel kleiner dan mijn ef-s 18-55 is kitobjectief. De body uiteraard wel. De adviesprijs voor de nex-5n is 700€, zie website sony.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door autofanswim Bekijk bericht
            De nex 7(body) is (eindelijk)beschikbaar op de sony website, maar wel alleen bij onze noorderburen(en Duitsland): http://nexblog.be/2012/01/26/nex-7-t...nederland/478/
            Hij kost € 1250(incl. BTW).
            Mooie liedjes duren niet lang, niet moeilijk, blijkbaar zijn er op de Nex-7 nogal wat bestellingen geplaatst.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ik kijk uit naar een NEX toestel, maar vraag me af hoe ver kan ik inzoomen?
              Ik ben helemaal nieuw op dit forum. En had graag met een NEX begonnen.
              Nu heb ik enkel een compact van sony, die heeft een 3x optische zoom en dat vind ik te weinig om soms mooie detail foto's te maken van ver. Ben ik daarom beter met een NEX of eerder met een compact met een grotere optische zoom?

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Sinds gisteren de NEX5 in huis gehaald, eerste indruk alvast redelijk positief maar uiteraard heel ander gevoel dan mijn 7D + lenzen.

                Bubb: de NEX komt met een kitlens 18-55mm, wat neerkomt op 28-75 (+-), dus een 4x zoom om het eigenlijk compleet fout maar voor jou denk ik beter te begrijpen uit te drukken. Wil je later meer zoom, dan kan je bijvoorbeeld naar een 18-200 lens gaan. Dat is net het leuke aan die NEX (en andere mirrorless), je kan daar ook zelf je lenzen aankoppelen.

                Hou er wel rekening mee dat het dan wel een vrij duur/groot toestel wordt. Als het je écht om grote zoom te doen is en je kan leven met mindere beeldkwaliteit, dan zeker ook eens kijken naar de HX9V. Ik had die voor mijn NEX en is echt zéér goeie digicam met 16x zoom maar wel met kleine sensor, dus minder geschikt voor fotografie bij minder licht.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                    En de beeldkwaliteit moet zeker niet onderdoen voor wat ik van de meeste DSLR's al gezien heb, mijn Nikon D700 komt enkel nog uit de kast als het wat moeilijker wordt.
                    Op reis neem ik hem zeker niet meer mee...
                    Deze van mij komt maar niet binnen

                    Wat ik mij afvroeg, kan je door de zoeken van de Nex 7 ook je reeds opgenomen beelden bekijken ?

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

                      Wat ik mij afvroeg, kan je door de zoeken van de Nex 7 ook je reeds opgenomen beelden bekijken ?
                      Jawel, geen probleem. Je ziet hetzelfde als op het LCD scherm.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Wat een schitterend ding is die NEX-5N toch. Laatste dagen mijn 7D zelfs niet meer aangeraakt. Allé, ik zou liegen. Heb mijn 7D eens in JPG mode gezet en dan met beide toestellen ISO3200 foto's gemaakt. Zo goed als geen verschil te zien, enkel de NR van de NEX is iets te fel naar mijn zin. Maar in RAW is de NEX zelfs een stukje beter qua noise dan de 7D. Zéér onder de indruk.

                        Heb ondertussen de 16mm lens besteld op Ebay (hoop dat ik 'm win). Ideaal voor daguitstapjes waarbij de NEX in de jaszak mag. Serieus verschil tov een 7D+17-55 rondsleuren
                        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Euhm nee...zowat in heel Europa...toen ik daarstraks keek ook op de belgische site
                          Dacht ik ook, maar als je op de Belgische site verder klikt, zegt hij niet in stock

                          We hebben btw de 55-210mm E-mount al even getest: http://nexblog.be/2012/01/31/sneltes...0-e-mount/527/ & foto's: http://nexblog.be/2012/02/02/eerste-...-55-210mm/553/ er volgt later nog wel een uitgebreidere review. Nu is het wachten op de 50mm :s
                          Autofans.be

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door autofanswim Bekijk bericht
                            Dacht ik ook, maar als je op de Belgische site verder klikt, zegt hij niet in stock
                            Op het moment dat ik het schreef, WAS die op stock, ik heb gekeken...als ik op jouw link van Nederland klik...dan zie ik ook momenteel niet verkrijgbaar...

                            Geef toe, je hebt niet eens gekeken TOEN

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Voor de geïnteresseerden:

                              de Nex 7 NU (opnieuw) verkrijgbaar bij sony.be

                              Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.


                              Snel voor het weg is

                              "
                              Prijs: *1.250,00 €Incl. BTW

                              0,10 € Recupel inbegrepen

                              Koop on line

                              Nu verkrijgbaar
                              "

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Ik wacht nog wel even op de NEX-7U ofzo : vroeg of laat heeft mijn NEX-5 een vervanger nodig (ik spreek nu wel op de middellange termijn) en dan zal het daar ook een '7' zijn, net zoals bij de grote broer.

                                (Die nog altijd niet is binnen gekomen......)
                                Last edited by JorisVdB; 7 februari 2012, 19:01.
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X