Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    automatisch uitvergroten bij MF is juist de sterkte, maakt MF vrij snel en accuraat en statief totaal overbodig. het punt dat je uitvergroot wenst te zien is het AF-punt dat je op eender welke plaats van beeld kunt plaatsen. je kunt uitvergroten x6 en x12
    wordt interessant in combi met DMF functie, van zodra je in AF-mode focusconfirmatie krijg kun je focus bijsturen door aan focusring te draaien.

    deze functies zijn enkel beschikbaar met focus by wire objectieven , anders moet je op knop drukken.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
      Dacht dat je dit kon uitzetten Geert ? Zal eens kijken.Ik vind dit juist gemakkelijk bij manueel focussen.
      Zie het niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee hoor, integendeel, maar het is wel wat wennen, zal wel kunnen uitgezet worden indien nodig.

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      je kunt uitvergroten x6 en x12
      Ik denk niet dat dat op de Nex-7 zit, maar heb iets gelezen over digitale zoom, en dat werkt niet als je in RAW fotografeerd, moet ik ook nog uitzoeken.

      In ieder geval een prettig toestel, met een zeer goed gevoel, en die 24mm Zeiss is wel iets speciaals,
      je kan er ongeloofelijk dicht mee focusen, dat is wel top voor details, natuurlijk
      niet zo dicht komen voor portret, want dan doe je aan dikkeneuzenfotografie.........
      Last edited by Guest42; 23 februari 2012, 12:33.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

        Ik denk niet dat dat op de Nex-7 zit, maar heb iets gelezen over digitale zoom, en dat werkt niet als je in RAW fotografeerd, moet ik ook nog uitzoeken.
        De 1.4TC en 2.0TC zijn JPEG only. De 6 en 12x magnifier kan je ook in RAW gebruiken, dient alleen om het beeld te vergroten in de zoeker, dus je kan er geen foto mee trekken.
        Tenminste zo bij de A77, neem aan ook in de Nex-7.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          @ demeyereg
          je kunt toggelen tussen x6 en x12 (5,9 en 11,9 om precies te zijn) door de MF-assist knop te drukken in MF-mode.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Ook ik ben verkocht aan die nieuwe speeltjes maar vele zijn er zonder viewfinder,werkt dit eigenlijk makkelijk?
            Ik gebruik altijd een viewfinder vandaar mijn vraag.

            mvg

            PS.DE nex5 kan ik voor een mooie prijs kopen maar die heeft blijkbaar geen VF
            Fuji XT-5,7artisans50mm,AstrHori14mm,Tamron18-300,fujinon30mm macro
            schitterende maltwhisky op de kast

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              @ demeyereg
              je kunt toggelen tussen x6 en x12 (5,9 en 11,9 om precies te zijn) door de MF-assist knop te drukken in MF-mode.
              BEDANKT Puerte Werkt prima zo, dat staat wel niet duidelijk omschreven in de nederlandstalige handleiding.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                Ook ik ben verkocht aan die nieuwe speeltjes maar vele zijn er zonder viewfinder,werkt dit eigenlijk makkelijk?
                Ik gebruik altijd een viewfinder vandaar mijn vraag.

                mvg

                PS.DE nex5 kan ik voor een mooie prijs kopen maar die heeft blijkbaar geen VF
                gebruik zelf wel liever een (draaibaar scherm) dan een zoeker, hoef je je toestel niet op ooghoogte te gebruiken,maar bij helder licht is werken met LCD scherm niet echt optimaal. Bestaan wel hulpmiddelen om op LCD scherm van NEX5 te plaatsen en zo te gebruiken als zoeker.
                er bestaat ook een optische zoeker voor nex5 maar die is afgestemd op 16mm objectief.

                nex5n heeft een zoeker als optie, kun je later eventueel bijkopen indien je dit nuttig zou vinden.
                Last edited by puerte; 24 februari 2012, 12:30.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Zelfs met sterke zon in de zomer kan je trouwens goed zien op dat TruBlackscherm van de NEX-toestellen . Zelf gemerkt deze zomer .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    De klachten bij Sony binnen gekomen in september 2011over een klikgeluid bij het afspelen van opgenomen filmpjes, is bekend of deze opgelost zijn bij de huidige toestellen.
                    "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Die zijn opgelost, dacht ik...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
                        De klachten bij Sony binnen gekomen in september 2011over een klikgeluid bij het afspelen van opgenomen filmpjes, is bekend of deze opgelost zijn bij de huidige toestellen.
                        was een probleem met de nex5n maar is onmiddellijk opgelost geworden.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Ik heb altijd met een dslr gefotografeerd en wil nu overgaan op een Nex5N of de Nex7. Een van de redenen dat ik wil switchen is het gewicht. Ik weet dat het een persoonlijke keus moet zijn maar heb totaal geen ervaring met deze apparatuur en vindt het moeilijk om een keus te maken tussen beide. Wat zouden jullie mij aanraden ik wil geen verkeerde keus maken.
                          "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            De NEX-7. Waarom ?

                            - Meer controle (Tri-Navi),
                            - Een ingebouwde EVF maar toch een uitklapscherm,
                            - Standaardhotshoe voor Sony- en Minoltaflashes,
                            - Iets grotere grip.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Voordeel voor nex-5n is wel dat ie op hoge iso een pak beter doet dan nex-7 (Volgend demeyereg vergelijkbaar met D300)

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Bekijk bericht
                                Ik heb altijd met een dslr gefotografeerd en wil nu overgaan op een Nex5N of de Nex7. Een van de redenen dat ik wil switchen is het gewicht. Ik weet dat het een persoonlijke keus moet zijn maar heb totaal geen ervaring met deze apparatuur en vindt het moeilijk om een keus te maken tussen beide. Wat zouden jullie mij aanraden ik wil geen verkeerde keus maken.

                                De juiste keuze voor mij was: we nemen de NEX er gewoon bij, ik zie niet in waarom je DSLR zou moeten verdwijnen. Ja kan met een NEX veel wat je met een DSLR niet kan, maar omgekeerd kan je met een DSLR ook veel wat je met een NEX niet kan.

                                Ik koos voor de NEX 5 en de NEX 5N, de compactheid gaf daar voor mij de doorslag. Mede de bruikbaarheid op hoge ISO, en die echt fantastisch tot 3200 ISO en perfect bruikbaar tot 6400 ISO.

                                Studiofotografie is niet doenbaar met de NEX 5 en een zeer groot gemis vind ik ook dat er geen mogelijkheid is om een bedrade afstandsbediening te gebruiken, infrarood bediening is goed zolang je voor de camera staat, maar dat is meestal niet zo.

                                MVG, Jeff C.
                                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                                Comment

                                Working...
                                X