Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Voor bewegende onderwerpen zal het wat minder zijn, verder zal je weinig verschil merken denk ik, ik had zelf even de 7D en vond de autofocus niet echt super...
    De AF is eigenlijk niet te vergelijken met de AF van de 7D...'t is te zeggen, sport en dergelijke kan je vergeten, maar "voor op reis", waar je tijd hebt en neemt voor je foto, voldoet AF van de nex prima!

    Een mirrorless heeft bij mij een plaats naast de spiegelreflex, net omwille van o.a. de AF

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Een voordeel van de NEX (de -5N en de -7) is de shutter lag. Die is echt wel héél kort...0,022 van een seconde . Sneller dan de snelste professionele DSLRs .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        En de beeldkwaliteit moet zeker niet onderdoen voor wat ik van de meeste DSLR's al gezien heb, mijn Nikon D700 komt enkel nog uit de kast als het wat moeilijker wordt.
        Op reis neem ik hem zeker niet meer mee...

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          , sport en dergelijke kan je vergeten, ...
          Zijn dat dan geen bewegende beelden ?

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Zijn dat dan geen bewegende beelden ?
            Eigenlijk was het niet als respons op je bericht bedoeld, maar als beaming van wat je zei

            Als het als respons was, kan ik zeggen "wat minder" eigenlijk een eufemisme is (ik vond de AF van de 7D wel super, maar slechts zeer kort mee gespeeld)
            En van beeldkwaliteit moet het absoluut NIET onderdoen

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Eigenlijk was het niet als respons op je bericht bedoeld, maar als beaming van wat je zei

              Als het als respons was, kan ik zeggen "wat minder" eigenlijk een eufemisme is (ik vond de AF van de 7D wel super, maar slechts zeer kort mee gespeeld)
              En van beeldkwaliteit moet het absoluut NIET onderdoen

              Dan zijn we.... akkoord

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                en is af vergelijkbaar met mijn 7d?
                het voordeel van de nexen is dat het een modulair systeem is, je hoeft geen 2 toestellen te kopen, je kunt min of meer voordelen van compact en DSLR in 1 toestel.

                AF van NEX toestel (phase detection) is niet supersnel, maar toch redelijk snel en je kunt er wel sport mee fotograferen zelfs indoor, hangt een beetje van het type van sport af.
                (AF panasonic GF3 is sneller en te vergelijken met +/- low-end - mid-class DLSR )

                maar via adapter en a-mount objectieven kun je met de NEXEN wel beschikken over phase detection af welke zeer snel is.

                Heb in de week met 7d gefotografeerd is vrij snel en goed toestel maar de a77 is toch nog sneller wat AF betreft, en wat me vooral opvalt is als je van a77 komt dat de zoeker van de 7d vrij donker en klein is bij indoor licht. Zelfde zoeker van de a77 vindt je terug in de NEX7 en optioneel bij de NEX5n.

                In het kort: als je compact systeem met snelste AF wenst zou ik de Panasonic's eens bekijken, als je zeer snelle AF wenst is NEX met adapter de oplossing.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                  Heb in de week met 7d gefotografeerd is vrij snel en goed toestel maar de a77 is toch nog sneller wat AF betreft
                  Over de Nexen kan ik niks zeggen, maar inderdaad, de AF vd A77 is waanzinnig. Heb de A77 net gekregen en in combinatie met de Minolta 400/4.5 is dat super.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Over de Nexen kan ik niks zeggen, maar inderdaad, de AF vd A77 is waanzinnig. Heb de A77 net gekregen en in combinatie met de Minolta 400/4.5 is dat super.
                    mooie combinatie , wens je veel geslaagde foto's.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      nex-7 heeft wel wat last van moire.. schijnt op te lossen te zijn met de beta versie van lightroom 4..
                      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        nex-7 heeft wel wat last van moire.. schijnt op te lossen te zijn met de beta versie van lightroom 4..
                        Ook de Leica M9 schijnt hier wat last van te hebben...

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Allé zal nog beetje twijfelen worden. Momenteel vooral twijfel tussen de Panasonic GX1 en de NEX-5N. Beide hebben blijkbaar pro's en cons.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Mijn broer heeft vandaag de nex-5 gekocht met het 18-55 objectief. We hebben wat foto's vergeleken met mijn eos 550D en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over de nex-5. De kwaliteit van de beelden zijn evenwaardig. Voor die prijs mag dat natuurlijk.
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              waar gekocht en voor welke prijs?
                              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Bij krefel voor 649€.

                                De sensor is ook even groot, ook even vergeleken.

                                Linkje
                                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                                flickr

                                Comment

                                Working...
                                X