Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

    ja hoor, die gaan samen.
    Er is een adapter beschikbaar om van de 16mm ofwel een ultra-wide te maken of een fisheye.
    Even zoeken op sony nex 16 mm levert je voldoende resultaten op ...

    Jaja
    Heb die deze morgen besteld, rond de 130€ zal die morgen waarschijnlijk hebben. Prijsverschil tussen adapter en wat jij betaalt hebt voor 16mm is echt wel niet groot, adapter kost bijna zoveel als objectief.
    Sommige vinden adapter goed andere niet, zal zelf zien, die breedhoek adapter lijkt me ook wel wat, maar is meer geschikt voor video volgens mij.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Nex-7 is binnen, samen met de 24mm Zeiss f1.8

      Eerste resultaten zien er niet slecht uit, voorbeeldje gemaakt op 100 iso, 1/20 sec en f2.8. gewoon binnen met invallend licht.


      Uploaded with ImageShack.us

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Ben ook eens het zien voor een lichtsterke lens, want kitlens is op dat vlak wat beperkt. Maar die Zeiss is wel enorm duur vind ik. Jammer dat geen 16-50/F2.8 bestaat (of iets in die zin).
        Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Nex-7 is binnen, samen met de 24mm Zeiss f1.8

          Eerste resultaten zien er niet slecht uit, voorbeeldje gemaakt op 100 iso, 1/20 sec en f2.8. gewoon binnen met invallend licht.


          Uploaded with ImageShack.us
          Gefeliciteerd met je nieuwe (en handzame) toestel.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Gefeliciteerd met je nieuwe (en handzame) toestel.
            Bedankt Rob, dat wordt wennen, maar het ziet er bijlange niet slecht uit.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              Ben ook eens het zien voor een lichtsterke lens, want kitlens is op dat vlak wat beperkt. Maar die Zeiss is wel enorm duur vind ik. Jammer dat geen 16-50/F2.8 bestaat (of iets in die zin).
              Inderdaad, maar wat niet is kan komen, ik hoop vooreerst op iets lichtsterk rond de 60mm van zeiss.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Heb er toch moeite mee om lenzen te kopen die 3x zo duur zijn als de camera zelf. Let wel, ik heb voor mijn Canon 7D ook lenzen die dubbel zoveel kosten als de body maar op één of andere manier zie ik dat nog altijd als 'pro' materiaal, terwijl ik mijn NEX eerder zie als 'handig'.
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Eén opvallend objectief is de 'Standard Zoom' die voor dit jaar gepland staat. Er is immers al een standaard zoom; de 18-55 f3.5-5.6 kitlens. Zeer waarschijnlijk gaat het om een kleinere variant die ingeschoven kan worden (als de camera uitstaat) zodat hij beduidend minder ruimte inneemt.
                  Sony houdt zich blijkbaar bezig met de lenzen compacter te maken, das goed nieuws. Want de huidige lenzen zijn toch vrij fors in verhouding tot de body.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    terwijl ik mijn NEX eerder zie als 'handig'.
                    Persoonlijk wil ik de Nex-7 toch hoger inschatten dan "handig" wat er uitkomt is volgens mij toch verbluffend goed, en boven mijn verwachtingen, ook de kleurweergave vind ik prachtig.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      Ben ook eens het zien voor een lichtsterke lens, want kitlens is op dat vlak wat beperkt. Maar die Zeiss is wel enorm duur vind ik. Jammer dat geen 16-50/F2.8 bestaat (of iets in die zin).
                      volgens de lens roadmap van sony komt er dit jaar nog een standaard zoom
                      ( http://2.s.img-dpreview.com/files/ne...map.jpg?v=1327 )

                      zou deze al in de winkel liggen ?
                      Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Helaas niet de 'G'...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Persoonlijk wil ik de Nex-7 toch hoger inschatten dan "handig" wat er uitkomt is volgens mij toch verbluffend goed, en boven mijn verwachtingen, ook de kleurweergave vind ik prachtig.
                          Bedoelde het zeker niet denigrerend want gebruik mijn NEX5 meer dan mijn 7D. Maar het blijft wennen, zo'n kleine body tov een SLR en foto's nemen via LCD scherm ipv optische zoeker.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Graag wat meer uitleg daarover Puerte, ik heb het boekje van mijn Nex-7 nog niet gelezen, weet dus ook niet of dat er in staat.

                            Dus bij mijn Nex-7 met 24mm f1.8 Zeiss is het inschakelen van die mechanische sluiter niet nodig of overbodig, wat is dan juist de practische meerwaarde van die mechanische sluiter bij gebruik van Minolta objectieven
                            wanneer mechanische sluiter gebruiken staat in het handboek op blz 134 onder "Front Curtain Shutter"

                            waarom ze aanraden met KM-objectieven mechanische sluiter te gebruiken is mij niet duidelijk, mogelijk zijn er parameters die door KM objectieven niet doorgegeven worden.

                            schrijven ook dat bij hoge sluitersnelheid en groot diafragma mogelijk ghosting kan ontstaan, dat dit met 24mm f 1,8 zo is is iets wat jezelf best eens kunt uittesten

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Ik ben door dit topic aan het struinen...Ook die zoektocht naar een "familie camera" waar een "groene" stand op staat , en mijn kroost toch ook eens een foto kan trekken zonder dat ik eerst alles mag verstellen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Een voordeel van de NEX (de -5N en de -7) is de shutter lag. Die is echt wel héél kort...0,022 van een seconde . Sneller dan de snelste professionele DSLRs .
                              Dus als ik dit goed begrijp, het moment dat je duwt , "trekt" hij direct de foto ?

                              Ik volg dus mijne kleine met een NEX5n op continue focus terwijl ie door het huis palavert, en het moment dat ik hem bv zie springen van de salontafel op de zetel ( ) en ik duw door, dat gaat die nex hem daadwerkelijk direct bevriezen ?

                              ik kan mij dat bijna niet voorstellen... Ik zit nu nog met een FF dslr, maar de enige reden dat ik die voorlopig nog heb IS omdat die shutterlag gewoon NUL is als ik in AF wil werken...

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                neen dat zou te mooi zijn. shutter lag is niet zelfde als af. nadat ! je camera af heeft vastgezet (en die is goed maar niet zo snel als een slr) dan is er zo goed als geen lag tussen drukken sluiter en nemen van de foto.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X