Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    de leica versie (24mm f1,4 summilux) kost 4 a 5000€ en is maar een fractie beter op de nex7, op de nex5 zou het wel eens kunnen dat de zeiss beter is. (nex5 bevat meer correctie algoritmes)

    objectieven voor nex zijn "focus by wire" wil zeggen dat totale controle bij toestel ligt en dat een stand van de focusring geen absolute waarde meer heeft, kunt daar geen cijfers meer opplakken. je zult al wel ondervonden hebben dat je deze ring gewoon kunt blijven doordraaien, heeft geen begin of einde.
    Volledig akkoord Puerte, ik klaag ook niet hé, vind het een prima objectiefje, maar voor een 24mm 1.8 cropobjectief toch niet goedkoop, de vergelijking met een kleinbeeld f1.4 leica is hier toch niet echt op zijn plaats hé.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Iets helemaal anders nu

      Waar is de Nex 7 leverbaar ?
      Wanneer met de zwarte kitlens ?
      Deze laatste staat voor mij in bestelling en betaald bij cameranu sedert 8 oktober.
      Nieuws over eventuele levering , nul komma nul.

      aaaarggghhhh.

      groeten
      Marc
      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
        Iets helemaal anders nu

        Waar is de Nex 7 leverbaar ?
        Wanneer met de zwarte kitlens ?
        Deze laatste staat voor mij in bestelling en betaald bij cameranu sedert 8 oktober.
        Nieuws over eventuele levering , nul komma nul.

        aaaarggghhhh.

        groeten
        Marc
        Ja man, ik weet het ook niet, maar twee weken geleden waren er een paar boddy's bij Art&Craft, ik had ook een bestelling voor de kit staan, maar heb dan maar een boddy met de 24mm zeiss gekocht, die kits komen helemaal niet vlot binnen blijkbaar.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Hallo,

          Probeer eens bij foto Robyns in St-Truiden - daar zijn er geregeld in stock.

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
          Iets helemaal anders nu

          Waar is de Nex 7 leverbaar ?
          Wanneer met de zwarte kitlens ?
          Deze laatste staat voor mij in bestelling en betaald bij cameranu sedert 8 oktober.
          Nieuws over eventuele levering , nul komma nul.

          aaaarggghhhh.

          groeten
          Marc
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Bij Robyns in St. Truiden heb ik de Nex7 gekocht vorige week. Hij had er welgeteld twee gehad en ik had dus de tweede.

            Na een aantal test opnames gedaan te hebben ben ik er nog niet echt helemaal uit. Niets op te merken wat de kwaliteit van de opnames betreft. Zie eigenlijk geen verschil met foto's met zelfde lens en zelfde kader genomen met mijn A900.

            De EVF zoeker is wat anders. Goed bij binnen opnames en in duistere omstandigheden. Maar zoals vandaag, buiten in de zon, zijn de contrasten zo hoog dat er in de schaduw zo goed als niets meer te zien is. En de kleuren lijken nergens op. Een lichtjaar verschil met de zoeker van de A900. Op het scherm achteraan stelt zich dit probleem niet. Kleuren en contrast veel natuurlijker. Maar is evenmin erg geschikt als er veel zonlicht is.

            Zou Fuji het toch beter voorhebben door zowel een EVF als een OVF in één toestel te voorzien? Hangt wel een erg duur prijskaartje aan.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Heb je er al aan gedacht om het contrast in je instellingen te verminderen ? Ik dacht dat dit ook het contrast in de EVF verminderde...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7


                sigma 30mm E-mount rond de 200€ ?


                voorbeelden met Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Di III VC E mount (met NEX5n)

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Mijn voorlopige bevindingen:

                  De NEX-7, dat is inderdaad een volwaardige cropcamera met 24 megapixel, het is natuurlijk wennen, en de uitgebreide menu is helemaal anders dan we bij Nikon gewoon zijn, ik zou durven zeggen evenwaardig aan een Nikon D300 qua beeldkwaliteit, die EVF electronische zoeker is een fameus ding, maar toch overroepen.
                  Voordelen, je hebt alles wat je wil zien in je zoeker, mooi 100% beeldoppervlak (wat je ziet komt er op), je kan er ook in de rechter benedenhoek het histogram op laten verschijnen, + alle andere info natuurlijk, ook een voordeel, bij belichtingscompensatie zie je meteen het belichtingsresultaat in je zoeker, deze verlicht of verdonkerd naargelang je instelling, ook dat is heel gemakkelijk door middel van de handige draaiknoppen op de camera, daarover niets dan lof.

                  Nadelen van de EVF, gaat nogal snel ruis vertonen in donkere omstandigheden, is niet kleurecht, en heeft moeite met de schaduwen bij heldere omstandigheden, dat is natuurlijk beter bij een optische zoeker, maar daarom is je opname niet beter hé.......
                  In donkere omstandigheden heb ik nog maar weinig getest, maar ruis is op het eerste zicht zeer aanvaardbaar bij 800 iso, wat daarboven is wordt dus slechter, bij slechte lichtomstandigheden dan, iedereen weet, dat je zelfs met een Nikon D3s op hoge iso en slechte lichtomstandigheden ook mindere beelden kan maken, dat gaat rechtstreeks gepaard met de verminderde DR waarde op die hoge iso's.

                  Wat ook wennen is, is dat je bij manueel focussen als je aan de focusring draait, je beeld meteen uitvergroot wordt weergegeven, maar je verliest op dat moment wel je zicht op de compositie, dus meer iets voor op statief, dat keert wel snel terug, maar het is zoals gezegd wennen.

                  Wat er uitkomt, is heel aanvaardbaar volgens mij, mooie plaatjes met op lage iso een hoge DR waarde, heel mooi kleuren (met name huidtinten zijn zeer mooi).

                  Bijzonderste voordeel bij de Nex-7 is natuurlijk het gewicht, en ligt zeer goed in de hand, ook als je grote handen hebt, en die 24mm Zeiss f1.8 mag er ook wel zijn, kortom een ideaal toestelletje om te reizen, als Zeiss er nu ook nog eens een lichtsterke prime in de range van 60mm of daar rond uitbrengt is het plaatje helemaal compleet voor mij.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Bedankt Geert, je bevindingen zijn zoals altijd, eerlijk en nuttig.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Beeld automatisch vergroot bij draaien aan scherpstelring? Dat is bij mij niet het geval. Ik moet op het knopje drukken om het beeld te vergroten. Ik gebruik wel Sony A lens mits adapter. Heeft het daar misschien mee te maken?
                      Zal in de toekomst ook wel enkele E mount lenzen kopen. Vind de meeste lenzen die thans verkrijgbaar zijn nogal groot tov de camera. De Sigma 30mm lijkt mij wel wat. kijk uit naar reviews.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        http://geizhals.at/eu/724443
                        sigma 30mm E-mount rond de 200€ ?


                        voorbeelden met Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Di III VC E mount (met NEX5n)
                        http://www.flickr.com/photos/transco...7628791485569/
                        Van Sigma gelijk met de 30mm ook een 19 mm uitgebracht en nu nog even wachten op wat testjes en dan komt de Nex voor mij al wat dichterbij.
                        "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg

                          Wat ook wennen is, is dat je bij manueel focussen als je aan de focusring draait, je beeld meteen uitvergroot wordt weergegeven, maar je verliest op dat moment wel je zicht op de compositie, dus meer
                          Dacht dat je dit kon uitzetten Geert ? Zal eens kijken.Ik vind dit juist gemakkelijk bij manueel focussen.

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Dat vergroten bij manueel focussen kan je wel zelf instellen in het menu. Althans op mijn Nex 5 body's
                            Onder instellingen MF assist off , of een van de andere tijdsinstellingen.

                            MVG, Jeff C.
                            Last edited by Digipics357; 23 februari 2012, 11:02.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Mijn voorlopige bevindingen:
                              Nadelen van de EVF, gaat nogal snel ruis vertonen in donkere omstandigheden, is niet kleurecht, en heeft moeite met de schaduwen bij heldere omstandigheden, dat is natuurlijk beter bij een optische zoeker, maar daarom is je opname niet beter hé.......
                              In donkere omstandigheden heb ik nog maar weinig getest, maar ruis is op het eerste zicht zeer aanvaardbaar bij 800 iso, wat daarboven is wordt dus slechter, bij slechte lichtomstandigheden dan, iedereen weet, dat je zelfs met een Nikon D3s op hoge iso en slechte lichtomstandigheden ook mindere beelden kan maken, dat gaat rechtstreeks gepaard met de verminderde DR waarde op die hoge iso's.
                              Ik heb een NEX5 en ben daar tevreden over. Het is veel makkelijker om achter een 1-jarige bengel te kruipen met een NEX5 in de handen dan met een D700
                              Het spijtige is dat ik letterlijk niks zie als ik nachtfotografie ga doen. Met wat geluk flikkert er een sterretje op het scherm, maar het kan evengoed ruis zijn. Ik moet dan eerst een proefopname maken en zien op het schermpje hoe ik gemikt heb
                              Deze foto heb ik onlangs gemaakt met de NEX5. Het is een panorama samengesteld uit 35 beelden, gemaakt met een 50mm-lens (wordt dus 75 owv de crop) bij ISO1600 en 30s. Niet prachtig maar best schappelijk qua kwaliteit.
                              :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy

                                Dacht dat je dit kon uitzetten Geert ? Zal eens kijken.Ik vind dit juist gemakkelijk bij manueel focussen.
                                Even gecheckt, mf assist 'uit' en je hebt er desgewenst geen last meer van.

                                Comment

                                Working...
                                X