Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
    neen dat zou te mooi zijn. shutter lag is niet zelfde als af. nadat ! je camera af heeft vastgezet (en die is goed maar niet zo snel als een slr) dan is er zo goed als geen lag tussen drukken sluiter en nemen van de foto.
    Aah ok, my mistake...

    Ik ging er ook al vanuit dat die AF even snel zou zijn...

    ( Ik zit hier natuurlijk op het Sony Fanboy Topic ;-) , maar de vraag is dan.. als ik nu voor Huistuinkeuken camera iets wil, en het moet toch iets zijn...
    Is die NEX 5n dan een betere camera dan bv de X100 ? of de S100 ? Of de LX5 ?

    ( Ik spreek dan niet over wel of niet zoom, of gadget functies... Ik spreek puur over de kwaliteit van het beeld ,de sensor, de kleuren die eruit komen ... )

    Comment


    • Hallo,

      Nog iemand dringend op zoek naar een Nex-7?
      Robyns in St.-Truiden heeft er ...
      (louter informatief, geen reclame)

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
        Aah ok, my mistake...

        Ik ging er ook al vanuit dat die AF even snel zou zijn...

        ( Ik zit hier natuurlijk op het Sony Fanboy Topic ;-) , maar de vraag is dan.. als ik nu voor Huistuinkeuken camera iets wil, en het moet toch iets zijn...
        Is die NEX 5n dan een betere camera dan bv de X100 ? of de S100 ? Of de LX5 ?

        ( Ik spreek dan niet over wel of niet zoom, of gadget functies... Ik spreek puur over de kwaliteit van het beeld ,de sensor, de kleuren die eruit komen ... )

        AF van NEX5n is niet traag en heel bruikbaar, maar daar zijn toestellen met snellere AF zoals de olympus en de panasonic micro systemen, de fuji x-100 daarentegen heeft een tergend draag AF systeem. Nu voor NEX bestaat er een adapter met ingebouwd phase detection AF-systeem, deze adapter werkt samen met de sony A-mount objectieven, en op deze wijze krijg je zeer snelle AF.

        Een toestel met zeer snelle AF, volgens olympus toestel met snelste AF (sneller dan DSLR als ik het goed begrijp) is de olympus E-M5.
        With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.

        Toestel is nog niet op de markt maar lijkt op papier heel aantrekkelijk en zeer degelijk te zijn. Het m4/3 systeem heeft zeer mooie objectieven in hun aanbod waaronder Leica

        Wat beeldkwaliteit betreft zal de NEX5 nog altijd wel den uitschieter zijn, en is op dat punt beter dan bvb d7000 en zelfs de pentax k-5.
        Voordeel vd NEX is ook dat kwaliteit (voor NEX-5 optioneel) de zoeker van betere kwaliteit is, verwacht dat dit het zwakste punt van de E-m5 zal zijn.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Even vermelden dat het over de NEX-5N gaat, niet over de NEX-5. Bij die laatste kan je alleen bij de 16mm een optische zoeker gebruiken, maar bij de -5N is er een opzetzoeker met dezelfde kwaliteit als die in de NEX-7, A65 en A77.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Voor de geïnteresseerden, we hebben een vergelijkingstest tussen de Sony 18-200mm en de Sony 55-200mm gemaakt: link. Ook hebben we de Sony 50mm vervroegd(normaal zou hij pas ten vroegste op 25/02 binnenkomen) binnengekregen en al enkele foto's genomen: link. Vragen en opm welkom
            Autofans.be

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Allen,
              Ik wil nu zeker niet iemands topic hacken,maar ik heb toch eens een vraagje.Ik heb me net een Nex c3 gekocht.Hier zit een appart flitsje bij zoals jullie weten.Mijn vraag is nu,staat die er bij jullie altijd op ofzo?Ik vindt het knap vervelend dat je die er telkens moet opschroeven als je ze nodig hebt...

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Hallo,

                Hier laat ik dat flitsje er gewoon op staan ...
                Hindert niet.

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                Allen,
                Ik wil nu zeker niet iemands topic hacken,maar ik heb toch eens een vraagje.Ik heb me net een Nex c3 gekocht.Hier zit een appart flitsje bij zoals jullie weten.Mijn vraag is nu,staat die er bij jullie altijd op ofzo?Ik vindt het knap vervelend dat je die er telkens moet opschroeven als je ze nodig hebt...
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Ok,bedankt.
                  Zat/zit met wat twijfels...ik had eigenlijk de bedoeling om de panasonic lumix GF3 te kopen.Uiteindelijk de nex gekocht en nu denk ik had ik niet beter de gf3 gekocht...(oa voor de ingebouwde flits,full hd filmen,meer lenzen beschikbaar...)Vind de foto's van de nex ook niet superscherp..valt me wat tegen.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    GF3 en nexc3 zijn evenwaardige toestellen, GF3 heeft snellere AF de nexc3 heeft normaal betere beeldkwaliteit, vooral op hogere ISO.
                    als video belangrijk is denk ik dat je beter af was met de 5n

                    kun je geen voorbeeld posten van je foto

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      als video belangrijk is denk ik dat je beter af was met de 5n
                      Nee video is zeker niet het belangrijkste,maar ik bedoel het is mooi meegenomen als je op full hd kan filmen als je het zou willen.Maak bijna nooit filmpjes.
                      Denk dat het gewoon "in the mind" zit.Zat al zeker 2 a 3 maand na te denken over de gf3 en dan op het laatste moment de nex genomen.Goeie beslissing of niet...ik weet het niet meer...

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        had je de gf3 gekocht had je waarschijnlijk dezelfde twijfels gehad, beide toestellen hebben hun voor en nadelen, maar normaal moet je met beide toestellen zeer mooie opnames kunnen maken zonder dat je heel bedreven moet zijn.

                        als je een fotoke post kan ik misschien beoordelen of er iets mis is of wat je eventueel verkeerd zou doen.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          zal voor deze avond zijn...en denk het niet(van die twijfels) had zowieso mijn zinnen eigenlijk op de gf3 gezet..

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                            zal voor deze avond zijn...en denk het niet(van die twijfels) had zowieso mijn zinnen eigenlijk op de gf3 gezet..
                            GF3 is inderdaad een zeer goed toestel, zou in jou geval de nex verkopen en de gf3 aanschaffen, je zult wel wat geld verliezen maar dan heb je een rustiger geweten wat meer belangrijk is, maar post deze avond eens een voorbeeldje !

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                              GF3 is inderdaad een zeer goed toestel, zou in jou geval de nex verkopen en de gf3 aanschaffen, je zult wel wat geld verliezen maar dan heb je een rustiger geweten wat meer belangrijk is, maar post deze avond eens een voorbeeldje !
                              Heb mijn oor eens te luisteren gelegd bij konijnenberg,en blijkt dat ik binnen de 14 dagen mag ruilen..dus geen probleem normaal.Een punt wat me aan de nex redelijk stoort is dat je de flits er telkens moet opschroeven als je ze nodig hebt.En laten zitten vindt ik ook maar niks,dan gaat vroeg of laat het dekseltje (wat normaal dicht is zonder flits) eens afbreken denk ik.(staat rechtop met flits en niet zo vast naar mijn gevoel)

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                goede service van konijn !

                                Comment

                                Working...
                                X