Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    nex 7 foto's zijn veel scherper dan van 7d, de nex 7 kan per beeldhoogte 3400 lijnen onderscheiden bij de 7d is dat ongeveer een 2600 lijntjes. ik geloof dat de 5dii onder de nex7 zit of min of meer gelijk.

    maar als je persoonlijk beelden van de 7d meer verkiest is de keuze vlug gemaakt denk ik.
    je moet kiezen wat volgens jou het beste is.

    AF van de NEX7 is vrij snel als je de LA-EA2 adapter gebruikt me a-mount lenzen.

    dat is juist de sterkte van die toestellen, je kunt het gebruiken als compact met goedkopere lichte objectieven, als range finder alternatief met betere primes/zooms , en als DSLR.

    maar als je hoofdzakelijk vogels in vlucht of sport etc. wil gaan fotograferen neem dan 7d

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      nex 7 foto's zijn veel scherper dan van 7d, de nex 7 kan per beeldhoogte 3400 lijnen onderscheiden bij de 7d is dat ongeveer een 2600 lijntjes. ik geloof dat de 5dii onder de nex7 zit of min of meer gelijk.

      maar als je persoonlijk beelden van de 7d meer verkiest is de keuze vlug gemaakt denk ik.
      je moet kiezen wat volgens jou het beste is.

      AF van de NEX7 is vrij snel als je de LA-EA2 adapter gebruikt me a-mount lenzen.

      dat is juist de sterkte van die toestellen, je kunt het gebruiken als compact met goedkopere lichte objectieven, als range finder alternatief met betere primes/zooms , en als DSLR.

      maar als je hoofdzakelijk vogels in vlucht of sport etc. wil gaan fotograferen neem dan 7d
      Wel,

      De 7D staat te koop omdat ik net die dingen niet meer kan gaan doen wegens tijdsgebrek... Ik zou naar de NEX-7 gaan voor vakantiekiekjes (omdat hij enkel en alleen nog voor deze doeleinden zal gebruikt worden), nu ontzie ik het soms om die loebas van een 7D mee te sleuren.

      Om terug te komen op de foto's: ik heb natuurlijk foto's gezien van andere fotografen, die op andere locaties met andere omstandigheden getrokken zijn, zal vanmiddag eens polsen bij de Sony Dealer hier in Brugge
      Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        nex 7 foto's zijn veel scherper dan van 7d, de nex 7 kan per beeldhoogte 3400 lijnen onderscheiden bij de 7d is dat ongeveer een 2600 lijntjes.
        Enkel maar met de heel dure zeiss lens dacht ik?
        Met de zoomlenzen heb je dat volgens mij helemaal niet op de nex-7... Je leest ook veel over softness in de hoeken door de sensor in nex-7...

        Ik twijfel ook enorm ivm aankoop Nex maar vond de review op cameralabs toch niet overtuigend .. Nex-5 komt er beter uit qua beeldkwaliteit. De ruis op lage iso vind ik ook minder...

        Enkel is de Nex-7 als body stukken beter...

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          Je leest ook veel over softness in de hoeken door de sensor in nex-7...
          Was dat niet met Leicalenzen ? Je doet me denken aan Michael Reichmann van Luminous Landscape, die zei daar ook iets over...

          Edit: gevonden.

          The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...
          Last edited by JorisVdB; 1 maart 2012, 10:13.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Was dat niet met Leicalenzen ? Je doet me denken aan Michael Reichmann van Luminous Landscape, die zei daar ook iets over...

            Edit: gevonden.

            http://www.luminous-landscape.com/re...w.shtml#legacy
            Ik zal het idd daar gelezen hebben... en niet wakker genoeg... één zorg minder

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door h0pper Bekijk bericht
              Het is en blijft moeilijk...

              Maar als ik zo naar foto's kijk die ik neem met men 7D, en dan foto's vergelijk die getrokken zijn met de NEX-7, vind ik deze van de 7D in alle opzichten mooier en scherper... terwijl dit in cijfers en statistieken niet klopt...
              Hier een foto gemaakt bij een schroothandelaar, in moeilijke omstandigheden, veel schaduwen enz. raw omgezet via Lichtroom zonder CA correctie. KLIK ga uitvergroten en zeg je gedacht.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Hier een foto gemaakt bij een schroothandelaar, in moeilijke omstandigheden, veel schaduwen enz. raw omgezet via Lichtroom zonder CA correctie. KLIK ga uitvergroten en zeg je gedacht.
                Met welk diafragma is dit genomen?

                Midden van de foto is mooi scherp, zoals ik ook gewoon van van de 7D, maar als ik kijk naar de bomen rechts van de foto, vind ik (persoonlijk) dat dit "wazig" word..
                Stuff: Canon EOS 7D - 24-105L F4 - Vanguard 263AP met SBH-30 - and a lot of patience ;)

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  NEX5n is meer gecorrigeerd voor hoekfouten dan de NEX7, veronderstel dat er op de sensor zelf correcties zitten, ben daar echter niet zeker van, maar NEX5n presteert op dat gebied beter dan de NEX5. De NEX7 zit op dat gebied op het niveau van de NEX5 volgens mij, is een zwak punt bij gebruik van sommige RF objectieven (breedhoek?)

                  Reichman heeft ook een vergelijk gemaakt tussen ruis prestaties van de nex5 (welke beter presteert dan eender welke DSLR (APS) momenteel op de markt) en de NEX7
                  dan zie je dat tot een 3600 a 6400 ISO er weinig verschil is tussen beide toestellen.

                  The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...


                  heeft ook NEX7 vergeleken met zijn Leica m9
                  The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...


                  verschillen zijn uiteindelijk minimaal

                  heeft ook Leica 24mm f1,4 lens (6000€ inderdaad 6000€) vergeleken met de nex zeiss lens (900€)
                  hebben beiden hun sterktes en zwaktes zoals elk objectief trouwens.

                  The Secret of the Nikon Z6 III: The Partially Stacked Sensor While Pentax went all retro with their new film camera, Nikon decided to shake...


                  dus een 14000€ Leica combinatie (is wel FF) heeft niet zo veel meer te bieden dan een 2000€ NEX combi.

                  Maar als je zinnens bent range finder lenzen te gaan gebruiken op nex7 moet je goed uitkijken welke lens je aanschaft, sommige geven kleine problemen, sommige geen en andere toch wat meer.

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hier een foto gemaakt bij een schroothandelaar, in moeilijke omstandigheden, veel schaduwen enz. raw omgezet via Lichtroom zonder CA correctie. KLIK ga uitvergroten en zeg je gedacht.
                    met welk diafragma is die opname genomen ?

                    wat direct opvalt is het groot dynamisch bereik
                    daar is wel wat CA te zien

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      met welk diafragma is die opname genomen ?

                      wat direct opvalt is het groot dynamisch bereik
                      daar is wel wat CA te zien
                      Diafragma f5.0 1/800 sec. 24mm.

                      Inderdaad wat CA uit de raw bestanden, maar deze heb ik er opzettelijk in gelaten, die CA is simpel softwarematig te verwijderen, maar ik had het liever niet gezien met deze 24mm Zeiss, komt ook maar voor in bepaalde omstandigheden.
                      Last edited by Guest42; 1 maart 2012, 12:29.

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Firmware 1.01 voor Nex-5N. Af snelheid is een pak verbeterd.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Hebbes !

                          Nex 7 met kitlens.

                          Wat direkt opvalt is inderdaad de makkelijkere bediening en toegangkelijkheid van alle instellingen in vergelijking met de 5. Ligt ook heel goed in de hand. Evf is voor mij persoonlijk een absolute meerwaarde.

                          Ik gewoon mijn vreugde delen !

                          groeten
                          Marc
                          Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                          https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Heb momenteel een NEX5N en ben daar al enorm tevreden over, zoveel zelfs dat mijn Canon 7D en L-lenzen stof ligt te vangen. Kijk dan ook enorm uit naar de opvolger van de NEX7, die moet toch serieus de moeite worden als ik zie hoe tevreden mensen zijn van hun NEX7 !
                            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                              Heb momenteel een NEX5N en ben daar al enorm tevreden over, zoveel zelfs dat mijn Canon 7D en L-lenzen stof ligt te vangen. Kijk dan ook enorm uit naar de opvolger van de NEX7, die moet toch serieus de moeite worden als ik zie hoe tevreden mensen zijn van hun NEX7 !
                              Ik zie een touchscreen tot de mogelijkheden
                              Voor velen misschien overbodig, maar vooral het "touch-focus" tijdens het filmen zou ik nu erg missen met een nex 7...voor de rest gewoon sensor, EVF, AF-snelheid blijven verbeteren en we hebben een ideale opvolger

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                De review van cameralabs.com heeft me wel meer doen twijfelen... vooral de ruis op lage iso verveelt me... en ook het feit dat via raw geen verbetering te bekomen is volgens hen...
                                Last edited by Dpix; 5 maart 2012, 18:42.

                                Comment

                                Working...
                                X