Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MII autofocusprobleem ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

    Ik denk dat Mark er boenk op zit: ook al is een Rolls Royce een zalige auto, hij zal weinig snelheidswedstrijden winnen; en al heeft een Lamborghini een versnelling van 0 naar 200 als een raket, of je er gemakkelijk mee van hier mee naar Spanje reist is niet zo zeker.

    Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

    Ik denk dat Canon voor elke camera wel een bepaald marktsegment voor ogen had.

    5D en 7D voor amateurs met geld teveel en 1D voor profs.
    Dit vind ik dan weer larie: volgens mij zal menig pro bij een 5DmII zweren als de omstandigheden daarom vragen.
    Last edited by Christophe_db; 17 augustus 2010, 13:29. Reden: typo's
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

    Comment


    • #62
      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

      @Johan: ben je zeker dat je beide camera's onder dezelfde lichtomstandigheden vergelijkt? Want ik kan niet geloven dat de af van de 500d beter is dan de 5dii. Als je foto's met goed licht en de 500d vergelijkt met concert en de 5dii dan ligt dat eerder aan het licht. De 5dii is zo goed in hoge iso dat je af en toe vergeet dat je geen foto's kan maken zonder licht. Ook niet met een camera die een betere af dan de 5d heeft.
      Tot sluitertijd, Dirk

      Comment


      • #63
        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

        Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        @Johan: ben je zeker dat je beide camera's onder dezelfde lichtomstandigheden vergelijkt? Want ik kan niet geloven dat de af van de 500d beter is dan de 5dii. Als je foto's met goed licht en de 500d vergelijkt met concert en de 5dii dan ligt dat eerder aan het licht. De 5dii is zo goed in hoge iso dat je af en toe vergeet dat je geen foto's kan maken zonder licht. Ook niet met een camera die een betere af dan de 5d heeft.
        Ik deel uw mening . Heb ook een jaar met een 500D gewerkt en die kan bijlange niet tippen aan de 5DMkII hoor . ( of ik moet toevallig ne slechte hebben ) . Maar pas op , ik gebruik hem nog steeds om nie altijd een objectiefke te moeten wisselen of als back-up ..
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

        Comment


        • #64
          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

          Even misschien iets dat wel kan helpen.
          Op de 50D en ook hoogst waarschijnlijk op de 5D kan je instellen van niet te wachten op focus confirmatie.
          In geval je camera dan geen focus krijgt, kan je wel nog een foto nemen (in tegenstelling tot hetgeen in
          die review op konijnenberg staat die eerder wordt aangehaald).

          Als je dat combineert met de USM van je 70-200 (en dus ook FTM) kan je dan niet snel corrigeren met MF?

          Ikzelf heb altijd mijn AF op één van de achterste knoppen staan en niet op de sluiterknop in combinatie
          met bovenstaande instelling.
          Het is even wennen, maar werkt wel praktisch hoor. Vooral omdat ik altijd een foto kan nemen ook al 'denkt'
          de camera dat het geen goed idee is

          Edit:
          De eigenlijke optie die ik bedoelde is de mogelijkheid om de AF te stoppen via de AF-ON knop. Dat is één
          instelling C.Fn IV samen met bovenstaande. Bij mij is dat optie 2, ik bedoelde optie 1 (AF-ON->AF Stop).
          Last edited by malavon; 17 augustus 2010, 15:10.
          Have fun!
          EOS 50D - EF-S 18-55 f/4-5.6 IS - Sigma 18-50 EX f/2.8 - EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - Sigma 10-20 EX f/4-5.6

          Comment


          • #65
            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
            Bedoel je de vignet toestanden die afgeronde donkere hoeken maken?
            Die informatie kan je via de meegeleverde software downloaden en installeren.
            Wel moet je de lenzen aanvinken die je gebruikt.
            Ik dacht via het programma "CameraWindow" of "EOS Utility"
            In EOS Utility/ camera settings. Aanvinken volstaat. Je ziet dan in het menu van je camera dat de data beschikbaar zijn, om al dan niet te gebruiken, ook nadat je bent losgekoppeld. In dpp kan je de peripherical illumination sowieso bijregelen van 0 tot 120.

            Comment


            • #66
              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Kun je uitleggen hoed dit de werking van de AF beďnvloed?
              Op het groene vierkantje (de volautomaat) gaat ie altijd het volledige beeld evalueren. Hij kiest een focuspunt dat het dichtbijgelegen object nog binnen het scherptevlak houd.
              Daarvoor neemt ie in verhouding vrij ruim zijn tijd.

              Comment


              • #67
                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                Om het is algemeen samen te vatten:

                - der zijn teveel mensen die denken dat een betere body, gebruikt zonder de nodige kennis, toch ook betere beelden geeft.
                - der zijn teveel mensen die die hun merk van body als heilig ervaren, als fervente Atheďst kan ik je zeggen, der is niks Heilig.
                - der zijn teveel mensen die de kracht van een goede optiek niet kennen, en waarschijnlijk ook niet nodig vinden.
                - der zijn teveel mensen die een oordeel vormen op een scherm, vergelijken doe je op een print van minimaal A3+ en gedaan op dezelfde configuratie


                Ik heb zelf een 5D en een 5D MII , en met gebruik van de juiste lenzen, en de nodige kennis, heb ik van beiden nog geen AF problemen gehad, niet in donkere of in lichte omstandigheden.

                Oh en om te besluiten ik post hier ook geen beelden meer!

                MVG, Jeff c.
                Last edited by Digipics357; 17 augustus 2010, 13:41.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #68
                  Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Om het is algemeen samen te vatten:

                  - der zijn teveel mensen die denken dat een betere body, gebruikt zonder de nodige kennis, toch ook betere beelden geeft.
                  - der zijn teveel mensen die die hun merk van body als heilig ervaren, als fervente Atheďst kan ik je zeggen, der is niks Heilig.
                  - der zijn teveel mensen die de kracht van een goede optiek niet kennen, en waarschijnlijk ook niet nodig vinden.
                  - der zijn teveel mensen die een oordeel vormen op een scherm, vergelijken doe je op een print van minimaal A3+ en gedaan op dezelfde configuratie
                  Kan je alleen maar gelijk geven ... een nieuwe camera is niet noodzakelijk hetzelfde als onmiddellijk betere beelden ... ik was bijzonder teleurgesteld in mijn eerste DSLR na mijn PowerShot S40 hoor

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                  Oh en om te besluiten ik post hier ook geen beelden meer!
                  En dat begrijp ik ook helemaal ... ik post hier ook véél minder foto's dan vroeger.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #69
                    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Om het is algemeen samen te vatten:

                    - der zijn teveel mensen die denken dat een betere body, gebruikt zonder de nodige kennis, toch ook betere beelden geeft.
                    - der zijn teveel mensen die die hun merk van body als heilig ervaren, als fervente Atheďst kan ik je zeggen, der is niks Heilig.
                    - der zijn teveel mensen die de kracht van een goede optiek niet kennen, en waarschijnlijk ook niet nodig vinden.
                    - der zijn teveel mensen die een oordeel vormen op een scherm, vergelijken doe je op een print van minimaal A3+ en gedaan op dezelfde configuratie.
                    Dat is het zinnigste antwoord dat ik hier al gelezen heb in dit topic en ook, volgens mij, het enigste juiste !
                    Ik heb dit al verschillende keren geschreven hier op het forum, investeer eerst wat meer geld in goed glas en leer daarmee werken met je "oudere" body, indien je dan aan de beperkingen komt kun je overschakelen naar een nieuwer model, maar houdt er rekening mee dat je een terugval zult krijgen en je foto's zullen er op het eerste moment minder goed uitzien totdat je met het toestel opnieuw hebt leren werken !
                    Bij elk gebruik van een toestel, lens of ander object gaat een leercurve aan vooraf, het ligt aan jezelf hoe je er mee omgaat, leer je uit je fouten dan ben je goed bezig, ga je direct alles op het net spuwen en de problemen bij het toestel zoeken dan ben je niet goed bezig, en dan zal het ook niet lukken met een toestel van 4000€ of zelfs meer.
                    Gewoon mijn gedacht hé

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 17 augustus 2010, 14:28.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      kun je overschakelen naar een nieuwer model, maar houdt er rekening mee dat je een terugval zult krijgen en je foto's zullen er op het eerste moment minder goed uitzien totdat je met het toestel opnieuw hebt leren werken !
                      Niet altijd noodzakelijk. Bij overschakeling D70->D200 was het oeps en duurde het een half jaar voordat ik die redelijk door had, maar de D300 en D700 waren zo gelijk aan de D200, maar steeds veel beter, die had je zo door en geen terugval.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                        In het begin ook beetje zitten "sukkelen" toen ik overgestapt ben van de 5D naar de 5DII. Ik dacht toen ook dat er iets met de camera scheelde, maar ik moest gewoon de camera nog wat leren kennen. Nu ik hem goed onder de knie heb, is het gewoon een super toestel, zeker voor landschappen! En van autofocus problemen heb ik nog niets gemerkt.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #72
                          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                          Ik heb de 5DII nu een weekje, en voor landschap is die merkelijk beter dan de 40D, voor optredens en dergelijke gebruik ik liever de 40D.
                          En dit met de gekende betere lenzen van canon.
                          Maar zoals ik al zei, de ..natuurfoto's en portretten zijn subliem op alle vlakken van de 5DII.(moet nog wel altijd goed opletten voor kleine uitgebrande vlekjes, net als sommige anderen hier..
                          Ben nogthans al een halve eeuw bezig met dit jobke.
                          Imac en Canon... de max

                          Comment


                          • #73
                            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                            Ivm lenzen : ik denk dat de 135 mm f2 of de 70-200 mm f 2.8 is toch geen slechte lenzen zijn, zeker niet op een 5D Mark II.

                            De toekomst zal leren of ik gelijk had. Nu is t oefenen geblazen.

                            Als je 5d Mark II en autofocus intikt, kom je nochtans op genoeg sites als 'autofocusproblemen' etc...
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #74
                              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                              Als je 5d Mark II en autofocus intikt, kom je nochtans op genoeg sites als 'autofocusproblemen' etc...
                              Tja, misschien moet je dan ook eens kijken wíe er klaagt over de AF. Ik heb toch vaak de indruk dat dit lieden zijn die denken dat als ze maar geld genoeg uitgeven, het allemaal wel vanzelf gaat

                              Zoals al zo vaak is gezegd moet je gewoon leren omgaan met de beperkingen van je materiaal. Zowel qua autofocus, gebruik van Iso's, gebruik van (kunst)licht, gebruik van DoF etc etc. Ik schiet zelf nu enkele maanden met de 5D II en anderhalf jaar met de 5D die feitelijk dezelfde AF als de MkII heeft. Naast deze heb ik ook 2 jaar geschoten met de 40D (en daarvoor met Pentax materiaal). Wel, ik kan toch wel met zekerheid zeggen dat de AF van de 5D's zéker niet onderdoet voor die van de 40D, in ieder geval het center-focuspunt niet. De AF is niet trager en ook niet minder accuraat, integendeel zelfs. Goed, de buitenste AF punten van de 5D's zijn niet geweldig da's waar. Maar die van de 40D waren mijns inziens niet veel beter terwijl dit toch wel cross-type sensoren zijn
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment


                              • #75
                                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                                Ik ben superman want ik kan zelfs met de oude 5D goeie concertfoto's maken.


                                Kijk....DAT is de spirit. Met minder kun je ook prachtige foto's maken, mits je bereid ben je camera te leren kennen ipv af te vallen. Maar ja, onkundige snobs zul je altijd houden, mekkerent dan hun toestel of de AF niet deugt

                                Ik vind jouw foto's werkelijkwaar top. Retegoeie concertfotografie...met 5D

                                Comment

                                Working...
                                X