Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MII autofocusprobleem ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

    Your welcome...ik vond ze echt super mooi Knap hoor, met zo weinig licht, toch zulke mooie warme scherpe opnames maken. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd

    Comment


    • #47
      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Your welcome...ik vond ze echt super mooi Knap hoor, met zo weinig licht, toch zulke mooie warme scherpe opnames maken. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd
      Gewoon doen ..
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #48
        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

        Met onze lowlight Af miskleuner de 5DmkII
        Ik ga het proberen...zal ik ze jou toesturen

        Comment


        • #49
          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

          Nu kan het wel zijn dat het bij optredens en evenementen wat sneller moet , maar ik durf me er zeker aan te wagen het te doen .. Met de 24-105L 4 die hier door sommige als niet de beste wordt omschreven.. Ik kan mis zijn , maar als ik mijn 50 1.4 gebruik en dicht in de buurt kom van die 1.4 , dan vind ik de foto's minder goed dan bij f4 of f5.6 of zo , daarom hou ik zo van mijn f4 ... maar ja , dat is mijn persoonlijke indruk .....
          grts Peter
          BD1754BE / Body & glass

          Comment


          • #50
            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

            De 70-200L 2.8 USM is ook een aanrader hoor...maar ja...het kost wel weer geld
            Ik gebruik die lens standaard...voor portretten, actiefoto's, macro...noem maar op. Superding

            Comment


            • #51
              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              De 70-200L 2.8 USM is ook een aanrader hoor...maar ja...het kost wel weer geld
              Ik gebruik die lens standaard...voor portretten, actiefoto's, macro...noem maar op. Superding
              zonder IS ??
              grts Peter
              BD1754BE / Body & glass

              Comment


              • #52
                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                Ik haal maar mogelijkheden aan hoor..
                Dat het groene vierkantje de AF beinvloed heb ik ook nergens gezegd...
                Er wordt gevraagd naar een oplossing voor slechte AF en je begint te adviseren allerlei belichtingsinstellingen te veranderen. Hoe moet ik dit dan anders interpeteren dan dat dit ook de AF beïnvloedt
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #53
                  Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik moet ook nog veel leren, maar voor die prijs had ik toch wel perfektie op alle vlak verwacht.
                  Met alle respect voor je fotowerk maar had je nog niet beter wat verder gewerkt met je 500D ? Als ik je hier geposte fotowerk bekijk ( met alle respect trouwens ) zie ik niet één reden waarom je een 5D2 zou nodig hebben ( en je er financieel ook nog eens pijn voor doen ) , je benut misschien amper 10% van die camera... Goede foto's maken is meer dan een goede camera kopen, dat zouden er veel meer in hun oren moeten knopen
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • #54
                    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                    Enkele opmerkingen :

                    - De 5D MII ga ik vooral bij concerten en hondenshows gebruiken (binnen dus op hoge Iso), mijn 500D blijf ik verder voor macro gebruiken. Ik ga niet met een toestel van 2000 euro tussen de mest en de konijnenkeutels liggen. Bovendien heeft de 500D een ingebouwde vergroting (cropfactor). De 500D vind ik nog altijd een geweldig allround toestel, maar de 5D MII gaat verder waar de 500D stopt.

                    - Ik vind wel dat mijn foto's de laatste maanden verbeterd zijn, maar ik post hier zelden omdat het toch altijd afgebroken wordt.

                    - Mijn concertfoto's zijn met de 5D MII spectaculair beter dan met de 500D, wat normaal is.

                    - Ik denk dat je met een diafragma van 4 niet veel kan doen op concerten. En met een statief en lange sluitertijden kan je daar al helemaal niks.

                    - Ik heb al goeie foto's met mijn 5D M II getrokken en als er slechte foto's bijzijn, wijt ik ze niet aan de autofocus maar aan mezelf. Ik zeg enkel dat het wat wennen is aan de autofocus.

                    - Ik ben niet zo goed als de meesten hier, maar ik ben dan ook nog maar 1 jaar bezig met spiegelreflexfotografie

                    - Ivm in mijn eigen vlees snijden : ik moet dit jaar geen nieuwe auto kopen (hij is door de keuring zonder 'gaatjes') en binnenkort is t eindejaarspremie, dus dat valt wel mee. Ik zal wel met mijn Fiatje van 11 jaar blijven bollen.

                    - Ik vind het triest dat als je vragen of kleine probleempjes hebt, er 'aasgieren' zijn die elke kans benutten om me af te breken. Dat ik maar een prutser ben enz ... Nu ja, dat doen ze ook bij anderen, dus t zal wel niet persoonlijk zijn. Ik ben misschien niet creatief, maar ik ken wel wat van techniek (heb industrieel ingenieur gestudeerd en een jaarke fysica op de unief, waar geometrische optica mijn favoriete vak was)
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #55
                      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                      @ Monica : hoeveel concerten heb jij al gedaan en goeie foto's genomen ?

                      Ik ga dan nog vooral naar Gothic Rock concerten, waar het heel donker is, veel rock, slecht licht, backlights ...

                      Degene die het kan weten, Black Bandit,een ervaren concertfotograaf, geeft me trouwens gelijk.

                      Ik vind de 5D MII een geweldig toestel. Ik ga hem zeker niet verkopen, zeker niet voor een lachwekkende 900 euro.

                      Een 1 D(s) zie ik mezelf nog niet kopen, t is immers een hobby.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment


                      • #56
                        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                        tenzij je vree goeie belichting hebt, kom je er ni met F4
                        al paar keer meegemaakt dat je met ISO1600 en F1.8 nog zat te sukkelen met te lange sluitertijden
                        vorig jaar kon ik es een 70-200 2.8 VR gebruiken op mijn D700
                        en plaatjes waren stukken beter dan vroeger met D70
                        dus betere body (met goeie lens) kan betere foto's maken als je ermee overweg kan
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #57
                          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                          Reakties op de site van Konijnenberg :

                          Gepost door joost - 15-03-2010, 12:22
                          er is 1 echt nadeel aan deze camera, de auto fucus kan je in de steek laten. als het licht duidelijk zwak is en je maakt een foto, gebeurt er niets, hij maakt de foto eenvoudig niet om dat de autofocus geen genoeg info krijgt om te werken, dus de camera dan maar blokkeerd. niet handig fotos kunnen hierdoor gemist worden , AF uitzetten helpt maar dan ben je al telaat.

                          ook als het oppervlak te eegaal is wil de autofocus wel weigeren of gaat heen en weer stellen, ...ook duidelijk een min punt dus op de werking hier van.
                          verder de een verbetering zou zijn 3 stel knoppen op de camera waar je even snel aan kunt draaien 1e voor sluitertijd 2e voor diafragma 3 e voor ISO, is dat nu zo ver gezocht ?
                          mooi camera maar duidelijk voor de amateur met een hoger budget. of de fotograaf die geen snelle opnamen maakt onder alle omstandigheden.

                          Gepost door bebaucom - 22-05-2009, 01:02
                          Na 5 maanden bezit heb ik 'm te koop gezet op marktplaats.
                          De onbetrouwbaarheid van de AF bij snel bewegende onderwerpen zoals mijn kinderen is hiervoor de reden. Na de 10D, 20D en 40D is de AF een stap terug! Ook de video-mode vind ik onbruikbaar bij bewegende onderwerpen.
                          De beruchte druppel is echter de spontaan leeglopende accu. Toen ik afgelopen week mijn camera pakte voor een uniek spontaan moment bleek de accu leeg te zijn, terwijl de camera uit stond.
                          Ik denk sterk na over een switch (terug) naar Nikon. Ik ben een beetje klaar met Canon en zijn kwaliteits-controle-issues....
                          Canon-man. Concerten en natuur.
                          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                          Comment


                          • #58
                            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                            Ik heb zo de indruk dat de 5dII een camera is die je moet gebruiken waarvoor hij bedoeld is : enorm hoge resolutie static shots (als je begrijpt wat ik bedoel)

                            Ik heb hem nu gebruikt tijdens enkele events (telkens buiten trouwens) en heb geen enkel probleem gehad, ook in de 'donkere' pitbox op Spa lukte het me prima (iso 800 en 1/15e met de 24-105 IS op f4, heb geen 1.8 nodig want dan heb ik niet genoeg diepte op de wagens, f4 is al te weinig eigenlijk, zeker op FF), geen enkele keer geen focus gehad en telkens vlijmscherpe foto's.

                            Ook panning heb ik mij aan gewaagd ... wetende dat dit zeker niet zijn sterkste punt is, center point AF, Ai Servo en 'surrounding point' (of hoe het ook weer noemt) aangezet ... op 1/160 en 1/250 vlijmscherpe foto's van GT1's die aan 250km/h voorbij vliegen ... dus voor mij werkt de AF goed, als ik een wazige foto had was het mijn eigen schuld (dergelijke wagens op 1/80e pannen is niet gemakkelijk )

                            Een leeglopende batterij ? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, ik heb twee batterijen in de grip steken, en heb eigenlijk spijt dat ik een tweede gekocht heb ... vb-tje : ik ben eerst naar Hever in de UK geweest voor een event, tegen de 400 foto's gemaakt, dan een week later van woensdag tot en met zondag naar de 24h in Spa geweest, in totaal meer dan duizend foto's gemaakt met de 5dII, weekeinde daarna naar Calais geweest voor een event en terug enkele honderden foto's gemaakt ... ondertussen regelmatig even nakijken op de display, wat door de foto's heen en weer lopen ... en nog zijn beide batterijen voor meer dan 30% gevuld

                            De 5dII is geen actie camera (alhoewel het prima lukt voor panning en voor de kinderen hé Monica) en dat is ook niet de bedoeling, daar koop je hem niet voor, ook niet voor low-light ... akkoord hij kan naar hoge iso's gaan en nog altijd zuivere beelden geven, maar ik heb hem vooral voor de static shoots gekocht ... superscherp en resolutie genoeg om grote posters van te drukken

                            Voor de actie had ik een 40D als 2e body en nu een 1dIV ... elke camera heeft zo een beetje zijn specifieke toepassing, daarom hebben pro's er ook verschillende hé, een all-round camera bestaat niet, net zoals een all-round lens ... iedereen is ervan overtuigd dat een 18-200 lens niet het beste is maar dat je beter verschillende lenzen neemt om deze mm's te overbruggen... waarom dan wel van één camera verwachten dat hij alles kan ... voor elk type fotografie is er wel een specifieke body die net iets beter is dan een andere veronderstel ik ?

                            De 5dII is een resolutie beest (als ik hem zo mag noemen), bijna een studio camera om het cru te zeggen, hij kan zijn plan trekken in andere omstandigheden, maar voor concerten en low-light actie denk ik dat je beter een 1dIII 2e hands gekocht had

                            Ik zal hem in elk geval nog niet zo snel verkopen, waarvoor ik hem gebruik is ie gewoon perfect en voor de rest heb ik een andere body

                            Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                              Ik vind het ook een fijn toestel.

                              Dat van die batterij die rap leegloopt vind ik ook maar larie, volgens t boekje zou je met een batterij (als je geen liveview gebruikt) 750 foto's moeten kunnen maken.

                              Ik koop geen extra batterij, ik maak geen 750 foto's per dag.

                              Ik denk dat Canon voor elke camera wel een bepaald marktsegment voor ogen had.

                              5D en 7D voor amateurs met geld teveel en 1D voor profs.

                              5D is goed op hoge Iso maar niet supersnel. 7D is snel genoeg goed voor sport maar niet voor indoor.

                              Ze gaan geen toestel maken dat de kwaliteiten van 5D Mark II en 7D combineert voor 2000 euro, want dan verkoopt de 1D(s) niet meer.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • #60
                                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                                Ik vind de 5D MII een geweldig toestel. Ik ga hem zeker niet verkopen, zeker niet voor een lachwekkende 900 euro..
                                Tuurlijk niet , je zou wel goed gek zijn hoor ...
                                En trouwens , concerten met veel backlight en vooral blacklight is een ramp voor alle autofocus systemen . Zelfs je ogen hebben er last mee .
                                Bij professionele TV camera's is dat dan alleen manueel focussen en bij live opnamen is dat gegarandeerd nie simpel .. ( heb dit jaren professioneel gedaan , vandaar ... ) Voor echte TV opnames in studio is er altijd licht zat , op tv merk je er niks van .. Bij TV is niks zoals het is ..
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X