Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MII autofocusprobleem ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

    @ Monica : ik heb mijn eerste indrukken van mijn 5D bijgesteld. Ik dacht verkeerdelijk dat ik een autofocusprobleem had, maar blijkbaar stond ik gewoon te dicht tegen t onderwerp. De 5D M II is een geweldig toestel.

    Als je naar mijn recentste foto's kijkt (wants, Heather Nova) moet je toch toegeven dat die al beter zijn dan de vorige, en niet verschrikkelijk slecht. Vooral die van Heather Nova vind ik goed, gezien het weinige licht.

    Ik heb nog maar een jaar een dlsr en macro doe ik nog maar sinds deze zomer.

    Ik zeg niet dat ik de grote kunstenaar ben of de wijsheid in pacht heb. En slechte foto's wijt ik niet aan t toestel.

    En als ik een 2e toestel zou kopen voor concerten (de reden waarom heb ik al aangehaald) zou het een 2e hands toestel zijn, max 800 euro.

    @ Tundrafever : ik heb je concertfoto's gezien, en die zijn niet slecht, maar met een 5D MII of een tweedehands 1D zouden ze nog beter zijn. Ms ook eens een leningske aangaan .


    Ik zie niet in waarom ik een compactje zou moeten kopen voor concerten, dat deed ik 10 jaar terug al en ben ik wel ontgroeid.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

      @ Geert : bedankt voor de comment. JIj kan je inleven in andere mensen. Zo dacht ik idd.

      De 5D MII is idd een geweldig toestel (zonder autofocusprobleem ) en zeker in combinatie met de 70-200 mm f2.8 Is of 135 mm f2 moet dat goede foto's opleveren.

      Ik moet nog wel veel oefenen ! Macro kan ik bij wijze van spreken alle dagen doen, concerten jammer genoeg niet (ook omwille van mijn werkuren).

      En ivm financien : ik koop mijn auto's altijd cash om de simpele reden dat ik geen afbetaling wil hebben voor iets dat ik ms in de prak rijdt. Dan kan ik een nieuwe lening aangaan en heb ik nog een oude lening lopen, dus 2 leningen voor 1 wagen. (worst case scenario).

      Als ik ooit mijn camera niet zou kunnen afbetalen (wat virtueel onmogelijk is tenzij ik aan de heroine zou geraken of zo), verkoop ik hem en ben ik uit de schulden.

      Een wagen heb ik harder nodig dan een camera.

      Als t eindejaarspremie is (volgende maand), is mijn camera afbetaald. Ik wou hem nu al hebben om goede foto's van Heather Nova en t BIM-festival te maken.

      Je hebt zelfs mensen die geld lenen om op reis te gaan ! Dat is mi toch een overbodige luxe.

      Een 2e hands 40 of 50D is niet echt nodig. Eerst wat extra geheugenkaarten en batterij kopen.


      Ik besef dat ik veel moet bijleren, heb nog maar een dslr sinds vorig jaar (500d), een macrolens van in april en een 5D MII sinds deze zomer.

      Nochtans vind ik dat ik al vorderingen heb gemaakt en mijn 5D MII heb ik al vrij goed onder de knie (de bediening verschilt nu ook niet heel hard van de 500D).

      Fotografie is een passie voor mij en concertfotografie laat me mijn 2 hobby's, muziek en fotografie combineren.

      Ik hou ook van de natuur, dus vandaar mijn interesse in macrofotografie (voor vogeltjes heb ik het geduld niet).
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

        [Mod-LesC]Ik denk dat deze draad nu lang genoeg geduurd heeft. Ik ga er nu een slotje opzetten, en in de loop van de namiddag alle off-topic commentaar verwijderen. Dus kom aub niet zeuren als toevallig jouw briljante post verdwenen is.[/Mod]
        Last edited by LesC; 11 oktober 2010, 13:21.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment

        Working...
        X