Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MII autofocusprobleem ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

    Vignettering tegengaan.

    Het toestel herkent die niet-kitlenzen wel als dusdanig, maar de correctie helderheid randen kan je niet aanpassen, in tegenstelling tot bij de kitlens.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

      Oorspronkelijk geplaatst door quint'n Bekijk bericht
      De "Autocorrectie helderheid randen" ken ik niet. Wat doet dit juist? Is dit enkel naverwerking die zich in de JPG uit, of een effectieve aanpassing in de RAW?

      S.
      Bedoel je de vignet toestanden die afgeronde donkere hoeken maken?
      Die informatie kan je via de meegeleverde software downloaden en installeren.
      Wel moet je de lenzen aanvinken die je gebruikt.
      Ik dacht via het programma "CameraWindow" of "EOS Utility"
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

        Ok, bedankt !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          't Ist het manneke..
          Veel oefenen helpt..
          moeten wel veel van jouw manneke's een canon 7d of 5dmkii kopen, er zijn er heel veel die AF problemen melden met die toestellen. Als meer dan de helft van gemelde problemen fake zijn of een gevolg zijn van verkeerd gebruik, blijven er nog heel veel over.

          de 5dmkii in weinig licht is gevaarlijk, zekers met een niet snelle lens.
          Als een toestel AF confirmatie geeft, zijnde in weinig of veel licht, met weinig of veel contrast , de AF moet correct zijn, niet meer of minder.

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            moeten wel veel van jouw manneke's een canon 7d of 5dmkii kopen, er zijn er heel veel die AF problemen melden met die toestellen. Als meer dan de helft van gemelde problemen fake zijn of een gevolg zijn van verkeerd gebruik, blijven er nog heel veel over.

            de 5dmkii in weinig licht is gevaarlijk, zekers met een niet snelle lens.
            Als een toestel AF confirmatie geeft, zijnde in weinig of veel licht, met weinig of veel contrast , de AF moet correct zijn, niet meer of minder.
            De klachten betreffen maar een miniem percentage ten opzichte van het aantal verkochte toestellen, je overdijft altijd, zeker als het over Canon toestellen gaat.

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Ik heb zelf ook een 5dII, en heb nog geen enkel probleem gehad met trage focus, gebruik wel altijd het centrale punt (nooit de omliggenden, altijd al zo gewerkt)
              Idem...center point werkt gewoon heel goed vind ik. Is ook gevoeliger dan de anderen. Ben contenter van de AF van de 5DII dan van m'n 7D, al moet ik toegeven dat ik die laatste niet lang genoeg gehad heb helaas.

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                snap het ook niet..
                feit is wel dat diegene die geen problemen hebben, er hier ook geen topic over starten.
                zouden er dan toch zoveel pech-toestellen zijn ?
                zou niet mogen kunnen.
                Canon is toch ook weer geen brol hoop ik ....
                grts Peter
                BD1754BE / Body & glass

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                  Puerte doet je graag geloven dat Canon brol is, het is het enige deuntje was meneer kan opdreunen.
                  Ik schiet met ontzettend veel plezier foto's met mijn 5dMkII + 70-200L 2.8 en ook de actie foto's zijn perfect. (rennende kinderen, schommels, springen etc) Van de 100 foto's die ik maak zijn er misschien 2 of 3 onscherp.
                  Puerte heeft aandelen Sony, maar heeft met al zijn kennis nog geen foto hier geplaatst.
                  Dat zou je aan het denken moeten zetten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    mde 5dmkii in weinig licht is gevaarlijk, zekers met een niet snelle lens.
                    Als een toestel AF confirmatie geeft, zijnde in weinig of veel licht, met weinig of veel contrast , de AF moet correct zijn, niet meer of minder.
                    Ooit al een 5dII in je handen gehad ? Als die AF confirmatie geeft is die ook juist

                    Het feit blijft gewoon dat een 5dII zeer hoge eisen stelt aan je glaswinkel ... de 24-105 is een kitlens voor dit toestel , dat zegt toch al genoeg denk ik ... wil je kwaliteit dan moet je er geen melkfles opzetten

                    Zoals Monica aangeeft, met de 70-200 f2.8 IS (Mark I) en de 24-105 heb ik nog geen enkele foto gehad die onscherp is ... natuurlijk moet je wel onthouden dan f2.8 op een FF voor een héél kleine scherpte kan zorgen ... dan 'lijkt' je beeld snel onscherp denk ik, als je op de neus focust dan zijn de oren al onscherp ... maar dat is toch de bedoeling hé, waarom zouden er anders 85mm1.2 lenzen verkocht worden.

                    Zelfs voor panning van GT1 wagens werkt de AF meer dan behoorlijk, volgens mij is de AF van de 5dII minstens even goed als die van mijn oude 40D, zoniet net iets beter, ik heb nu ook een 1dIV ... en die is iets sneller natuurlijk, maar die kost ook het dubbele hé.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Puerte doet je graag geloven dat Canon brol is, het is het enige deuntje was meneer kan opdreunen.
                      Ik schiet met ontzettend veel plezier foto's met mijn 5dMkII + 70-200L 2.8 en ook de actie foto's zijn perfect. (rennende kinderen, schommels, springen etc) Van de 100 foto's die ik maak zijn er misschien 2 of 3 onscherp.
                      Puerte heeft aandelen Sony, maar heeft met al zijn kennis nog geen foto hier geplaatst.
                      Dat zou je aan het denken moeten zetten.
                      schrijf nergens dat canon brol is, misschien lees jij, of ervaar je dat zo, dat laat ik in het midden.
                      ik schrijf enkel dat er opvallend veel personen, alsook beroeps, AF problemen melden met de 5dmkii in weinig licht omgeving.
                      Als je daar kunt mee leven, en ik denk dat de meeste dat kunnen, is dat geen probleem.
                      Maar voor diegene die hoofdzakelijk weinig licht opnames willen maken zijn er betere opties en dan denk ik vooral aan Nikon of de 1d's van Canon.

                      De 7d heeft ook zijn AF problemen, daar is het probleem dat het toestel volledig de mist ingaat, en daar zijn hier rond de 15 personen die de laatste 2 a 3maand dit probleem gemeld hebben op dit forumm. En dan heb je het misfocussen nog bij veel contrast of tegenlicht.

                      Gewoon je ogen opendoen !

                      Als je wil dat ik je foto's beoordeel dan wil ik dat met al plezier doen, je zou vlug door hebben dat je nog heel veel moet leren, daarmee schrijf ik niet dat je geen talent hebt, want dat heb je duidelijk wel, maar je mist techniek.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Als je wil dat ik je foto's beoordeel dan wil ik dat met al plezier doen, je zou vlug door hebben dat je nog heel veel moet leren, daarmee schrijf ik niet dat je geen talent hebt, want dat heb je duidelijk wel, maar je mist techniek.
                        [MOD]Kunnen we de persoonlijke aanvallen via PM regelen aub, dit geldt voor iedereen trouwens, dergelijke uitspraken horen niet thuis op een publiek forum en ik heb geen zin om weer een hoop posts te verwijderen !![/MOD]
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                          Ik vertrouwde zo zeer op de snelle AF dat ik het biepje en de sluiterknopblok heb afgezet, zodaing dat ik altijd vrijwel onmiddellijk kon doorklikken. Dat ging echter een paar keer mis.
                          Net ff nog een testje gedaan in onveranderde omstandigheden met de 135L:
                          iso 320 tot 640 @f4.5 1/125, (met tien seconden vertraging, tegen de minste beweging)

                          foto 1: snelle focus in één trek -> accuraat
                          foto 3, 4 en 5, idem
                          6) hunt gedurende wat mij wel tien seconden lijkt, geeft dan groen licht -> accuraat
                          7) zelfde als 1, maar bedenkt zich na twee seconden en doet dan één correctie die je als je heel goed kijkt zelfs op het zoekschermpje kan zien, geeft dan groen licht --> accuraat

                          In situatie zeven zou ik bij verminderde aandacht al hebben afgedrukt als ie nog niet klaar was. Dat zou een foto hebben opgeleverd zoals die van de vermelde Nathan Thomas, een jaar geleden om drie uur 's nachts.

                          De focus werd telkens heel voorzichtg terug op oneindig gezet.

                          @LamboCars: Hij stond in de diafragmavoorkeuze, in M zou de auto-iso inderdaad niet hoger dan 400 zijn gegaan.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            schrijf nergens dat canon brol is, misschien lees jij, of ervaar je dat zo, dat laat ik in het midden.
                            ik schrijf enkel dat er opvallend veel personen, alsook beroeps, AF problemen melden met de 5dmkii in weinig licht omgeving.
                            Als je daar kunt mee leven, en ik denk dat de meeste dat kunnen, is dat geen probleem.
                            Maar voor diegene die hoofdzakelijk weinig licht opnames willen maken zijn er betere opties en dan denk ik vooral aan Nikon of de 1d's van Canon.

                            De 7d heeft ook zijn AF problemen, daar is het probleem dat het toestel volledig de mist ingaat, en daar zijn hier rond de 15 personen die de laatste 2 a 3maand dit probleem gemeld hebben op dit forumm. En dan heb je het misfocussen nog bij veel contrast of tegenlicht.

                            Gewoon je ogen opendoen !

                            Als je wil dat ik je foto's beoordeel dan wil ik dat met al plezier doen, je zou vlug door hebben dat je nog heel veel moet leren, daarmee schrijf ik niet dat je geen talent hebt, want dat heb je duidelijk wel, maar je mist techniek.
                            Met alle respekt Puerto, mensen zijn gewoon over veeleisend aan het worden. In plaats van klakkeloos schieten en vertrouwen op je camera brengt je niet ver. Natuurlijk heeft ook de 5DmkII zijn beperkingen, maar tot nu toe kan ik die op een creatieve manier nog opvangen. Daarnaast is het een kwestie van situaties van te voren kunnen inschatten en daarop anticiperen. Ik maak foto's van kinderen die met een noodgang schommelen. Met de 5DmkII, f 3.2 en gewoon scherpe oogjes, niks 4 frames/seconde, gewoon 1 klik, AF op 1 punt. Je moet de schommel voelen en de continu veranderende afstanden goed inschatten. Maar ja....er zijn van die mensen die hun gereedschap niet zo goed aanvoelen en daardoor maar meer en "beter"" willen. Kansloos vind ik dat.

                            Wat betreft mijn "kunsten". Als iemand weet dat ze nog veel te leren heeft ben ik het wel. Waarom deze opmerking Aan de andere kant ben ik ook wel trots wat ik, vooral met hulp van vele geduldige BD-ers, in ruim een jaar bereikt hebt. Dus als je feedback hebt, gaarne. Maar niet vanuit een soort rancune, maar als BD-ers onder elkaar.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                              ik heb zowel de 5d2 als de 7d van canon
                              en als ik heel eerlijk ben : als de foto niet scherp is ligt het aan mij
                              ik heb veel getest en ontdekt dat ik goede toestellen heb, maar zelf de oorzaak ben van onscherpe foto's
                              ik moet nog veel leren en ben hier heel erg blij om....
                              groetjes aline

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
                                ik moet nog veel leren en ben hier heel erg blij om....
                                het zou toch maar saai zijn als we niets meer moesten leren en alles al zouden kennen hé

                                Ik heb nu enkele weken een 1dIV ... dan besef je pas dat je eigenlijk maar héél weinig kent, de mogelijkheden en instellingen van enkel maar de AF op een 1dIV zijn verbazend ... en afschrikwekkend tegelijk

                                Mark
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                                Comment

                                Working...
                                X