Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MII autofocusprobleem ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

    Bij concertfotografie krijgt de 5D MKII het wel moeilijk om scherp te stellen als er echt weinig licht is, zeker als je niet het centrale AF-punt gebruikt.
    Als je in de cameramenu's de "AF punt gebiedsuitbreiding" inschakelt, dan gaat het in sommige omstandigheden wat beter omdat de camera dan sneller een puntje vindt waar er nog voldoende contrast is om op scherp te stellen. Maar heel veel helpt dat niet.

    Bij de 1D MKIII maakt het niet uit welk AF punt ik kies, alle AF-punten werken even goed. En die blijven ook nog beter werken als de AF van de 5D het heel erg moeilijk krijgt.

    Ik denk dat iedereen die een 5D MKII koopt wel op de hoogte is van het AF-systeem dat ongeveer overeenkomt met dat van de 40D/50D (buiten de onzichtbare hulp-AF punten, want die heeft een 40D en 50D niet).
    De AF van een 5D MKII voldoet in de meeste omstandigheden, maar als het echt moeilijk wordt, dan laat die al eens een steekje vallen ten opzichte van de 1D en de 7D, (de AF van de 7D zou ook beter moeten zijn, maar ik heb die nog niet kunnen testen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #32
      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik denk dat iedereen die een 5D MKII koopt wel op de hoogte is van het AF-systeem dat ongeveer overeenkomt met dat van de 40D/50D (buiten de onzichtbare hulp-AF punten, want die heeft een 40D en 50D niet).
      Ik niet, dat was voor mij geen criterium. Ik had een AE1, zonder autofocus, en het kwam niet bij me op dat kwaliteit iets met AF-punten kon te maken hebben. Ik keek vooral naar de kleurtjes.

      Comment


      • #33
        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Met alle respekt Puerto, mensen zijn gewoon over veeleisend aan het worden. In plaats van klakkeloos schieten en vertrouwen op je camera brengt je niet ver. Natuurlijk heeft ook de 5DmkII zijn beperkingen, maar tot nu toe kan ik die op een creatieve manier nog opvangen. Daarnaast is het een kwestie van situaties van te voren kunnen inschatten en daarop anticiperen. Ik maak foto's van kinderen die met een noodgang schommelen. Met de 5DmkII, f 3.2 en gewoon scherpe oogjes, niks 4 frames/seconde, gewoon 1 klik, AF op 1 punt. Je moet de schommel voelen en de continu veranderende afstanden goed inschatten. Maar ja....er zijn van die mensen die hun gereedschap niet zo goed aanvoelen en daardoor maar meer en "beter"" willen. Kansloos vind ik dat.

        Wat betreft mijn "kunsten". Als iemand weet dat ze nog veel te leren heeft ben ik het wel. Waarom deze opmerking Aan de andere kant ben ik ook wel trots wat ik, vooral met hulp van vele geduldige BD-ers, in ruim een jaar bereikt hebt. Dus als je feedback hebt, gaarne. Maar niet vanuit een soort rancune, maar als BD-ers onder elkaar.
        wel een van die beperkingen van de 5dmkii is dat je bij weinig licht focusproblemen kunt krijgen, zekers met een niet snelle lens, en dit is wat de TS waarschijnlijk opgemerkt heeft.
        kan de reactie van canoniens die dit, alsook de 7d af problemen willen ontkennen, totaal niet begrijpen, zijn personen die voor mij totaal ongeloofwaardig zijn of niet weten met wat ze bezig zijn. Ik reageer niet op Canon of op die toestellen maar op personen die de waarheid willen verdoezelen.

        kijk als je me verwijdt dat ik geen foto's post in de fotohoek vraag je om reactie. Zou inderdaad niet fair zijn als ik daar foto's zou gaan becommentariëren zonder er zelf te posten, maar hier zitten we in een totaal ander onderdeel van het forum dat daar volledig niets mee te maken heeft.

        Ik denk dat ik nogal vrij vlug zie wanneer iemand talent heeft of niet, dat heb je of dat heb je niet, en ik zie dat jij dat hebt. Techniek is iets dat je kunt aanleren maar ik denk dat daar meer geschikte mogelijkheden voor bestaan dan dit forum, maar dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken. Alhoewel uit ervaring valt ook veel te leren.
        Last edited by puerte; 16 augustus 2010, 17:05.

        Comment


        • #34
          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

          Ik heb nog maar 1x geoefend met mijn nieuwe 5D Mark II op een concert en daar heb ik me toch een beetje geergerd aan de autofocusproblemen. En dan was het nog vrij licht !

          Ik heb ook de indruk dat de autofocus op mijn 500D beter/sneller werkt dan op mijn 5D Mark II !!!! Zeker met de 70-200 mm f2.8 lens. Dat zou eigenlijk niet mogen.

          Natuurlijk is een 1D(s) beter dan een 5D Mark II, maar dat mag wel voor het dubbele of 4-voudige van die prijs.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #35
            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

            Oorspronkelijk geplaatst door aline55 Bekijk bericht
            ik heb zowel de 5d2 als de 7d van canon
            en als ik heel eerlijk ben : als de foto niet scherp is ligt het aan mij
            ik heb veel getest en ontdekt dat ik goede toestellen heb, maar zelf de oorzaak ben van onscherpe foto's
            ik moet nog veel leren en ben hier heel erg blij om....
            Ik moet ook nog veel leren, maar voor die prijs had ik toch wel perfektie op alle vlak verwacht.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #36
              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ik heb nog maar 1x geoefend met mijn nieuwe 5D Mark II op een concert en daar heb ik me toch een beetje geergerd aan de autofocusproblemen. En dan was het nog vrij licht !
              Denk dat het nuttiger is als je er even bijzet welke instellingen je gebruikt voor de AF. Dat maakt nl een wereld van verschil.

              Ik doe zelden concerten maar heb er onlangs 2 gedaan ook met 5DII + 70-200 2.8 en hoewel het relatief donker was, merkte ik niet eens enige vertraging in de AF. Snel en accuraat as usual (center point)

              Comment


              • #37
                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                @ Johan


                Ik moet een beetje om je lachen...je loopt al weken (maanden?) te roepen dat je een 5D mkII gaat kopen (dacht zelfs dat je er al lang één had eigenlijk )...heb je er eindelijk één...

                Bevalt ie niet

                in andere topics klop je jezelf op de schouder dat je na een week je 5D al onder de knie hebt...maar bovenstaande zegt mij nog niets over de/jouw 5D...wel over jouw kunsten met je 500D tov je 5D mkII...die moet je dus toch nog een beetje onder de knie krijgen?

                Perfectie op alle vlakken ga je niet vinden, bestaat namelijk niet...je weet toch, des te professioneler de camera...des te groter de kans op "user error"?

                Mijn tip: Speel er nog even mee, leer hem echt goed kennen en kom dan met een tijdje nog eens terug als je focusproblemen blijft houden.


                Elke camera heeft een leercurve, ook voor jou
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik moet ook nog veel leren, maar voor die prijs had ik toch wel perfektie op alle vlak verwacht.
                  Zolang jij geen goede fotograaf bent kun je echt wachten tot je een ons weegt. Sjonge..ik maak zelden zulke eigenwijze mensen mee. Lekker snel weer inleveren die 5DmkII, kan een ander er tenminste wel alles uit halen en veel van beleven. Ga jij maar lekker voor de 1Ds Heb je ook vast wat over te klagen.
                  Last edited by LesC; 17 augustus 2010, 14:35. Reden: Quote verbeterd

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                    Johan de man

                    IK heb even je antwoord copy gedaan ,Ik moet ook nog veel leren, maar voor die prijs had ik toch wel perfektie op alle vlak verwacht.

                    Ik vraag me af hoe je kan perfectie verwachten van een gebruiksvoorwerp dat ook maar door mensen gemaakt is ,dus de robot doet fouten en de mens die de robot bestuurd om iets te maken doet ook fouten ,hoe kan jou foto dan de perfectie halen of je body ???

                    En dit heeft niks met prijs te maken ,het is nog altijd de persoon die achter zijn fototoestel staat die de foto maakt ,dus al de mislukte foto's zullen meer als 90 %aan jezelf liggen en niet aan je toestel .

                    Groetjes

                    Ardsign
                    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                      Ik ben superman want ik kan zelfs met de oude 5D goeie concertfoto's maken.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                        Mijn 500D had ik wel redelijk onder de knie, nu moet ik idd nog wat leren over de 5D Mark II.

                        De handleiding ken ik al wel ongeveer van buiten en ik heb de correctie voor helderheid randen al ingesteld, maar nu is het dus oefenen geblazen.

                        Ms had ik voor die prijs een betere autofocus verwacht, maar ik denk dat Canon niet wil dat de 5D M II met de 1D(s) kan concurreren.

                        Ik vind het wel een machtig machien hoor.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                          Mocht je je toestel toch niet goed vinden ,
                          ik geef er 900 € voor ...

                          Nee Joh. hoe meer pro , hoe meer kans op fouten ...
                          Er is nog wel een betere body , maar prijs X 2 ..
                          Focust naar ik hier eerder lees beter , maar je kan volgens mij ook missen ..
                          Leer de beperkingen van je toestel kennen , anticipeer daar wat mee ,
                          en je zal zien dat als je het gewoon bent je je foto's krijgt zoals je ze wil ...

                          Ik heb de eerste weken ook alleen maar 's avonds laat rondgelopen met de 5DMkII
                          en het 24-105 4L IS USM objectief ----> 't werd beter en beter ...

                          Peter
                          grts Peter
                          BD1754BE / Body & glass

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                            Ik heb net het genoegen gehad om wat nightshots van Peter EOS... te mogen zien die hij gemaakt heeft met de 5DmkII...nou die mogen er wezen.....EN SCHERP

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                              Merciekes hee Monica...
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon 5D MII autofocusprobleem ?

                                Heel eigenaardig , maar om de een of andere reden is dat wat ik eigenlijk het liefst doe .
                                En dat is altijd als het redelijk of helemaal donker is .
                                En dan heb ik wel een hekel aan het gesleur met een statief , dus bijna altijd zonder .
                                ( met uitz. van "bulb" opnames natuurlijk )
                                grts Peter
                                BD1754BE / Body & glass

                                Comment

                                Working...
                                X