Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Ik lees in de Nederlandstalige brochure (gekregen bij Sony Center Sint-Niklaas) van de NEX-camera's dat in de iAuto modus de 'background defocusing'-functie "niet wordt ondersteund bij het gebrek van A-bevestigingslenzen".

Dat vind ik nu wel eigenlijk een beetje raar. Met de firmware-update krijg je controle over het diafragma tijdens video (of voor video...dat is me nog niet duidelijk). Maar dit, dat in feite hetzelfde is (verandering van het diafragma, niet ?) zou dan weer niet kunnen ? Let op, in deze brochure staat ook dat A-mountlenzen wel werken via de adapter, maar MF zijn...dus is de brochure achterhaald door de firmware-update, of blijft het zoals het in de brochure staat ? Kan iemand met een NEX, adapter en A-mountlenzen dit al dan niet bevestigen ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik lees in de Nederlandstalige brochure (gekregen bij Sony Center Sint-Niklaas) van de NEX-camera's dat in de iAuto modus de 'background defocusing'-functie "niet wordt ondersteund bij het gebrek van A-bevestigingslenzen".

Dat vind ik nu wel eigenlijk een beetje raar. Met de firmware-update krijg je controle over het diafragma tijdens video (of voor video...dat is me nog niet duidelijk). Maar dit, dat in feite hetzelfde is (verandering van het diafragma, niet ?) zou dan weer niet kunnen ? Let op, in deze brochure staat ook dat A-mountlenzen wel werken via de adapter, maar MF zijn...dus is de brochure achterhaald door de firmware-update, of blijft het zoals het in de brochure staat ? Kan iemand met een NEX, adapter en A-mountlenzen dit al dan niet bevestigen ?
      die brochure is al gedateerd: ze is van de Belgische lancering deze zomer;
      de software-update voor AF is gloednieuw... zo nieuw dat die er nog niet is: het lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk dat iemand dit nu al vanuit de praktijk zou kunnen bevestigen
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        als je de kwaliteit van deze lens vergelijkt met de nikon 18-200 is de laatste toch maar een duur stuk speelgoed niet, ik weet het zijn x11 zooms en deze kunnen niet dezelfde kwaliteit bieden als een x3 zoom

ik weet in vele camerakes zit zogenaamde live view en filmfunctie , het mooiste van het verhaal is dat bij meeste van deze toestellen deze functies zwaar gehandicapt zijn, of beter gezegd praktisch onbruikbaar. Of hoe dat men mensen kan .....
        ik weet niet waar jij die informatie vandaan haalt, maar als ik de test lees die ik krijg als ik jouw link volg, is kom ik niet tot die conclusie.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Wel, ik vind het zo raar...enerzijds diafragmacontrole tijdens video enz, maar dat zouden ze dan weer niet kunnen ?
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=36430986 ... interessant ! ... een open mond ... eeuh mount

het moeten niet altijd dezelfden zijn he pxxrte

Comment

Wel, ik vind het zo raar...enerzijds diafragmacontrole tijdens video enz, maar dat zouden ze dan weer niet kunnen ?
              Wat wil je juist weten?
              De Nex heeft geen "defocus" in de imode, nogal wiedes, dit is de stand waar ALLES automatisch gaat. In de A mode gaat dit wel.

En die nieuwe fw, maakt er precies een heel ander toestel van, ik denk niet al ooit zo een grote aanpassingen gezien te hebben in de fw van een "kodakske"

Comment

Wel, je hebt er dat background defocus ding...dat gaat alleen maar in A-mode ? Dat werd erop gezet omdat veel mensen niet weten hoe DOF, diafragma, etc werkt...maar wel 'de look' van een kleine scherptediepte willen. Ik heb het nagekeken en volgens Imaging-Resource (ze kunnen zich ook vergissen natuurlijk) is het zo:

The command wheel is also used to adjust shutter speed and aperture in Manual or Priority exposure modes, and the Background Defocus control when in Intelligent Auto mode
                Wel, met E-mount lenzen is er geen probleem. Daar werkt dit dus volledig en naar behoren. In de NEX-brochure die ik aanhaalde staat dus in dat dit niet zou werken met Alphalenzen die je via de adapter op de NEX monteert. Deze folder dateert wel nog van voor de bekendmaking van de firmware-update, natuurlijk. Maar ik vind het zo raar dat Sony enerzijds het wel mogelijk maakt om het diafragma in te stellen voor of tijdens het opnemen van video. Anderzijds wordt hierover niets gezegd op Imaging-Resource, waar ik voorlopig de meeste informatie over de firmware update heb gevonden .

Je hebt gelijk, 't wordt een heel andere camera . Nog veel beter...gelukkig, want er zit veel potentieel in de NEX-serie vind ik .

Comment

Wel, je hebt er dat background defocus ding...dat gaat alleen maar in A-mode ? Dat werd erop gezet omdat veel mensen niet weten hoe DOF, diafragma, etc werkt...maar wel 'de look' van een kleine scherptediepte willen. Ik heb het nagekeken en volgens Imaging-Resource (ze kunnen zich ook vergissen natuurlijk) is het zo:

Wel, met E-mount lenzen is er geen probleem. Daar werkt dit dus volledig en naar behoren. In de NEX-brochure die ik aanhaalde staat dus in dat dit niet zou werken met Alphalenzen die je via de adapter op de NEX monteert. Deze folder dateert wel nog van voor de bekendmaking van de firmware-update, natuurlijk. Maar ik vind het zo raar dat Sony enerzijds het wel mogelijk maakt om het diafragma in te stellen voor of tijdens het opnemen van video. Anderzijds wordt hierover niets gezegd op Imaging-Resource, waar ik voorlopig de meeste informatie over de firmware update heb gevonden .

Je hebt gelijk, 't wordt een heel andere camera . Nog veel beter...gelukkig, want er zit veel potentieel in de NEX-serie vind ik .

Ik moet eens een 70-400 op de nex testen....

Comment

Ok, ik heb enkel nog E lenzen op dit ogenblik.

Comment

Ik woon praktisch aan de rand van Oost-Vlaanderen en Antwerpen, Rudy . En ik heb er hier zo eentje...(70-400).

Comment

op photokina oa de nexen getest en vond het een tof geval. Die 18-200 lens vond ik echter niet goed, heel stroef, en bij het terug uitzoomen ging de camera altijd scheef bij mij
                        Heeft er iemand de nexen al eens getest en situaties met veel licht ? denk er nml over om hem mss te kopen om mee op reis te gaan ipv mijn 5D en lenzen maar de base iso van 200 vond ik wel wat hoog en vraag me nu af hoe dat in het echt meevalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
                          op photokina oa de nexen getest en vond het een tof geval. Die 18-200 lens vond ik echter niet goed, heel stroef, en bij het terug uitzoomen ging de camera altijd scheef bij mij
                          Heeft er iemand de nexen al eens getest en situaties met veel licht ? denk er nml over om hem mss te kopen om mee op reis te gaan ipv mijn 5D en lenzen maar de base iso van 200 vond ik wel wat hoog en vraag me nu af hoe dat in het echt meevalt
                          Ik heb er net twee weken mee rondgelopen in nevada en Arizona, bloedheet, veel en veel licht, ik heb het me geen ogenblik beklaagd, en de iso 200 is prima, nooit belichtingsproblemen gehad. 99% met de kitzoom, rest met de 16mm.
                          De 18-200 niet meegenomen, vanwege toch iets te groot voor rondtrekken, spijtig, want optisch nog een stukje beter dan de andere 2 lenzen.

Comment

bedankt voor de feedback, als het lukt in Nevada en Arizona mag het bij mij ook geenprobleem zijn. Is jouw 18-200 ook stroef in het zoomen, zowel in als uit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv Bekijk bericht
                              bedankt voor de feedback, als het lukt in Nevada en Arizona mag het bij mij ook geenprobleem zijn. Is jouw 18-200 ook stroef in het zoomen, zowel in als uit?
                              Ik vind hem niet stroef, mar het weegt wel wat, en de manier waarop je hem vasthoud is ook bepalend.
                              Nu, eerlijk, de 18-200 is mijn "tweede" lens, te groot en te zwaar voor dagelijks gebruik.

Comment

Ik heb er net twee weken mee rondgelopen in nevada
                                ....

@ Rudy ;

Hoe lang gaat de batterij mee (hoeveel shots ongeveer) ? Ik ben namelijk nogal een 'veelschieter', dus autonomie is belangrijk. Als je telkens eerst 3 extra batterijen moet gaan opladen als je een dagje gaat schieten..
                                A picture a day, keeps the doctor away.

Comment

Working...
                                X