Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe generatie camera's alpha NEX
Collapse
X
-
-
-
Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX
't Kan aan mij liggen, maar ik zie precies meer detail en minder ruis bij de NEX-5 op ISO 1600. Het verschil is klein, toegegeven - maar het is er wel . Op ISO 3200 is er wel een vrij duidelijk verschil, vind ik (kijk naar het lichtere plekje van het kopje van die knuffel).
Het verschil is inderdaad niet zo groot, maar het is er wel degelijk. Op ISO 6400 zie je 't duidelijk vind ik.
Maar goed, wie ben ik natuurlijk .Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
Allez, dan heb jij iets gezien dat ik niet zie - of ik kijk verkeerd... Als ik de beelden van de GH1 naast die van de NEX bekijk dan zie ik minder ruis bij de NEX maar tegelijkertijd minder detail...
Comment
-
Zoals ik al zei, 't zijn inderdaad minieme verschillen. Dit is al op 100 %, en dan is het blijkbaar nog voor discussie vatbaar .
Detaillering hangt ook ook af van de AA-filter ofzo iets, en de lens, nee ? Ze zijn wel allemaal op f/5 gemaakt, maar toch.
Hier is ook Lightroom 3.2 gebruikt zie ik. De gebruikte RAW-omzetting bepaalt zo'n dingen ook wel, neem ik aan...Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
Yep,
wat me terugbrengt bij mijn eerste stelling: als, zoals sommigen beweren, de NEX'en de 4/3's wegblazen voor beeldkwaliteit dan zou het toch duidelijker moeten wezen, niet?
Comment
-
Wegblazen is mogelijk overdreven, ja. Ik weet niet of iemand dat woord daadwerkelijk heeft gebruikt, maar ze zien er naar mijn smaak iets beter uit - maar het is miniem.
In feite zou voor zo'n test iets à la M42 of hoe heet dat, moeten bestaan, zodat je met 1 lens kan testen. Nu geeft de ene lens meer details, terwijl de andere sensor weer minder ruis geeft. Deze twee lopen een beetje door elkaar...want ik meen dat er bovenaan die forumpost stond dat men de sensoren wou vergelijken.
Als er een adapter bestaat voor zowel de NEX als de MFT enz, om een Leicaatje te monteren......Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
-
weet niet op wat voor scherm jullie kijken, maar op een 24 inch scherm zie ik minstens 1 stop voordeel voor de NEX, kleuren blijven beter consistent en de nex heeft daarbij nog een veel groter DR wat hier niet echt naar voor komt maar toch ook al te zien is.
op de onderste vergelijking ( http://www.seriouscompacts.com/attac...1-one-stop-jpg )
zie je dat de NEX op 3200 ISO beter presteert dan de G2 op 1600iso zelfs de verschillen tussen nex 6400 ISO en de G2 1600 ISO liggen niet zo heel ver uit elkaar wat detail betreft. boven de 3200 ISO heeft de NEX een voordeel van ongeveer 1,5 stop toz vd rest.
dit is de conclusie van de tester in kwestie
Analysis:
* The NEX 5 has the best performance in terms of detail relative to noise. This is apparent even at low ISO, and the gap widens with increasing ISO.
* At very high ISO, the NEX5 has a stop or more advantage over the G2/GF1/E-PL1/E-P2. You can see that by looking at these side-by-side crops (color noise removed):
om de woorden van marcfoto te gebruiken "de nex blaast de rest inderdaad van hunne sokkel"Last edited by puerte; 16 augustus 2010, 22:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
om de woorden van marcfoto te gebruiken "de nex blaast de rest inderdaad van hunne sokkel"
Een compacte systeemcamera heb je vooral voor het gemak. Op een PEN of een GF1 zet je gewoon de 20mm Panny lens en dan heb je je stop alweer ruimschoots terug vergeleken met de Sony en dan loop je met een toonbare camera met een fijne gewichtsbalans en niet met zo'n f****ing lelijk ding.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht1 stop voordeel blaast mij niet gelijk van de stoel; als ik hoge iso wil schieten zijn er voldoende betere toestellen voorhanden dan de NEX 5.
Een compacte systeemcamera heb je vooral voor het gemak. Op een PEN of een GF1 zet je gewoon de 20mm Panny lens en dan heb je je stop alweer ruimschoots terug vergeleken met de Sony en dan loop je met een toonbare camera met een fijne gewichtsbalans en niet met zo'n f****ing lelijk ding.
op de nex kun je ook de 16mm pancake plaatsen, begrijp niet wat je probleem is.
d700 gebruikers die ook NEX hebben schrijven dat de NEX op hoge ISO dicht in de geburen van de d700 komt, en van wat ik zie denk ik wel dat dit zo zal zijn, daarbij zal het dynamisch bereik van de nex wel minstens een stop hoger liggen, niet slecht voor zulk een lelijk prulle dingske dat stukken minder kost en bedoelt is als een instapmodel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht1 stop voordeel blaast mij niet gelijk van de stoel; als ik hoge iso wil schieten zijn er voldoende betere toestellen voorhanden dan de NEX 5.
Een compacte systeemcamera heb je vooral voor het gemak. Op een PEN of een GF1 zet je gewoon de 20mm Panny lens en dan heb je je stop alweer ruimschoots terug vergeleken met de Sony en dan loop je met een toonbare camera met een fijne gewichtsbalans en niet met zo'n f****ing lelijk ding.
In ieder geval, als bezitter van de 2 systemen, er is een verschil van 1 stop in ruis en detail in het voordeel van de nex.
De 20mm van Pan is echt een stop beter dan de 16 van Sony, dat is een feit, maar kijk dan even naar de prijs...
Maar, een van de grote fotografische verschillen die hier niet aangehaald worden, is het voordeel in de dieptescherpte, een Nex heeft een merkbaar kleindere dieptescherpte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtop de nex kun je ook de 16mm pancake plaatsen, begrijp niet wat je probleem is.
d700 gebruikers die ook NEX hebben schrijven dat de NEX op hoge ISO dicht in de geburen van de d700 komt, en van wat ik zie denk ik wel dat dit zo zal zijn, daarbij zal het dynamisch bereik van de nex wel minstens een stop hoger liggen, niet slecht voor zulk een lelijk prulle dingske dat stukken minder kost en bedoelt is als een instapmodel.
Comment
-
-
dat is evolutie frank, APS-C instapperkes van vandaag leggen het vuur aan de schenen wat beeldkwaliteit betreft van de FF van een paar jaar terug.
waarschijnlijk gaat de d3100 ook AVCHD-codec ondersteunen, zit in ingebakken op de sensor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtdat is evolutie frank, APS-C instapperkes van vandaag leggen het vuur aan de schenen wat beeldkwaliteit betreft van de FF van een paar jaar terug.
waarschijnlijk gaat de d3100 ook AVCHD-codec ondersteunen, zit in ingebakken op de sensor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk berichtop de nex kun je ook de 16mm pancake plaatsen, begrijp niet wat je probleem is.
Maar overigens is het goed dat smaken verschillen, anders liep straks iedereen met hetzelfde rond en dan hadden we hier niets meer te kissebissen.Sony en Olympus
Fotoseries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk berichtMet een pancake lens is de Oly of Panny nog steeds mooier vind ik persoonlijk, maar 16mm 2.8 op aps c is een heel ander lenstype dan 1.7 20mm op een MFT.
Maar overigens is het goed dat smaken verschillen, anders liep straks iedereen met hetzelfde rond en dan hadden we hier niets meer te kissebissen.
Sony gebruikt in de NEX een recentere sensor die groter is dan van de MFT's, zou erg zijn moest die niet veel beter zijn. Sony heeft ook het voordeel gehad reacties van het publiek op de MFT toestellen te kunnen analyseren voor ze met de ontwikkeling van de NEX gestart zijn, ze wisten wat het publiek ongeveer wou. Toestel lijkt heel sexy te zijn, denk niet dat er ooit een DSLR geweest is waarover zoveel gesproken is als van de NEX toestellen.
Comment
Comment