Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    op de nex kun je ook de 16mm pancake plaatsen, begrijp niet wat je probleem is.
    De 30mm pancake van Panasonic is f/1,7, anderhalve stop lichtsterker dan de SEL 16mm als ik goed kan tellen. Daarenboven: de PEN of GF1 met 30mm pancake zijn kleiner dan de NEX + 16mm daar waar het telt: in de lengte...!
    http://www.digifotofreak.nl

Comment

denk niet dat er ooit een DSLR geweest is waarover zoveel gesproken is als van de NEX toestellen.
      Dan heb je niet goed opgelet toen Nikon kwam met de D3 en D300, daar waren al blz met berichten, voordat iemand de camera vastgehad had.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

denk niet dat er ooit een DSLR geweest is waarover zoveel gesproken is als van de NEX toestellen.
        Sinds wanneer is de NEX een DSLR? Waar zit de spiegel?

Comment

Puerte is er vandaag niet bij: eerder zei hij al 70-200 in plaats van 18-200 ...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De nex is geen DSLR,maar gelijkgesteld van kwaliteit van foto's dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Sinds wanneer is de NEX een DSLR? Waar zit de spiegel?
              waar staat dat de NEX een DSLR is ? alhoewel dat in alle statistieken de MFT's en de NEXen en ook de NX10 als DSLR beschouwd worden. Sony catologeert de NEX administratief ook als DSLR.

schrijf enkel: denk niet dat er ooit een DSLR geweest is waarover zoveel gesproken is als van de NEX toestellen.
              waar zie jij daar staan dat de NEX een DSLR is ?

maar ik moet dit wel corrigeren want over de nikon d300 en d3 zou er meer wind gewaaid hebben, is mogelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Puerte is er vandaag niet bij: eerder zei hij al 70-200 in plaats van 18-200 ...
                gelukkig dat een paar minuten geleden ne nieuwe dag begonnen is, of het moet zijn dat die nog erger wordt dan de vorige, dan spreken we over de NEX als ne FF met 30mp of zoiets.

Comment

schrijf enkel: denk niet dat er ooit een DSLR geweest is waarover zoveel gesproken is als van de NEX toestellen.
                  D3 + D300 aankondiging......voor de 2de keer....maar het is geen Sony dus dat weet je niet...
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    D3 + D300 aankondiging......voor de 2de keer....maar het is geen Sony dus dat weet je niet...
                    je moet wel alles eens goed lezen voor je reageert, je lijkt wel MARCFOTO die leest ook alles maar half

waar zie jij daar staan dat de NEX een DSLR is ?

[B]maar ik moet dit wel corrigeren want over de nikon d300 en d3 zou er meer wind gewaaid hebben, is mogelijk :)

excuses zijn bij voorhand al aanvaard thank you sir !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                      De 30mm pancake van Panasonic is f/1,7, anderhalve stop lichtsterker dan de SEL 16mm als ik goed kan tellen. Daarenboven: de PEN of GF1 met 30mm pancake zijn kleiner dan de NEX + 16mm daar waar het telt: in de lengte...!
                      dus op de panny mag je bij hoge ISO enkel de 30mm bij f 1,7 gebruiken
                      is wel een mooi lensje, hopelijk komt er iets gelijkaardigs voor de NEX

als je nu dit beeldje bekeken had waar je naar gelinkt hebt (is een DNG bestand) dan had je gezien dat in dit voorbeeld de panasonic op 3200 ISO vlekken van gele kleurzweem creëert en dat de schaduw partijen magenta zweem krijgen, wat het onmogelijk maakt een aanvaardbare a4 print te maken, zelfs niet na ruisreductie !

daarentegen met het NEX 5600 ISO voorbeeld kun je nog een aanvaardbaar A3 print maken

om gelijke beeldkwaliteit te krijgen op hoge ISO het verschil dicht tegen, of zelfs meer, dan 2 stops.

Comment

dus op de panny mag je bij hoge ISO enkel de 30mm bij f 1,7 gebruiken
                        is wel een mooi lensje, hopelijk komt er iets gelijkaardigs voor de NEX

als je nu dit beeldje bekeken had waar je naar gelinkt hebt (is een DNG bestand) dan had je gezien dat in dit voorbeeld de panasonic op 3200 ISO vlekken van gele kleurzweem creëert en dat de schaduw partijen magenta zweem krijgen, wat het onmogelijk maakt een aanvaardbare a4 print te maken, zelfs niet na ruisreductie !

daarentegen met het NEX 5600 ISO voorbeeld kun je nog een aanvaardbaar A3 print maken

om gelijke beeldkwaliteit te krijgen op hoge ISO het verschil dicht tegen, of zelfs meer, dan 2 stops.

Mijne bek valt tot tegen de grond... Lees nu nog even rustig na wat ik had geschreven:
                        ...dan zou je zien dat wat jij antwoord totaal naast de kwestie is...

Comment

Mijn bek valt allang niet meer tegen de grond, alleen mijn ogen draaien elke keer in het rond
                          Puerte... de dolle schutter van BD.

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Ben ik me absoluut van bewust, en het heft mettertijd het hoge ISO verkoopargument van FF camera's gedeeltelijk tot helemaal op: FF zal teruggedrongen worden in een niche waar enkel extra detail en isolatie van het onderwerp belangrijk zijn.
                          Euhm... en waar is je bron die zegt dat alle fabrikanten stoppen met de verdere ontwikkeling van FF sensors voor hun camera's en al hun tijd en research gaan steken in APS sensors

Om nu te beweren dat FF geen reden van bestaan meer kent omdat een APS-C camera van vorige week, de kwaliteit van een FF camera van 2 jaar geleden bijna evenaart... getuigt toch ook van weinig inzicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                            Euhm... en waar is je bron die zegt dat alle fabrikanten stoppen met de verdere ontwikkeling van FF sensors voor hun camera's en al hun tijd en research gaan steken in APS sensors
                            Ik heb het nooit over stoppen gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik heb het nooit over stoppen gehad.
                              Je stelling impliceert dat de evolutie van kwaliteit en prestaties van FF niet gelijk gaat lopen met de evolutie van kleine sensors. Terwijl het om juist dezelfde technologie gaat. Technologie uit FF wordt in APS-C gebruikt en omgekeerd. Daarom zal FF àltijd een voordeel blijven hebben op kleinere sensors. De evolutie van FF sensors "stopt" niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                                Je stelling impliceert dat de evolutie van kwaliteit en prestaties van FF niet gelijk gaat lopen met de evolutie van kleine sensors. Terwijl het om juist dezelfde technologie gaat. Technologie uit FF wordt in APS-C gebruikt en omgekeerd. Daarom zal FF àltijd een voordeel blijven hebben op kleinere sensors. De evolutie van FF sensors "stopt" niet.
                                Klopt, beide evolueren, maar niet in hetzelfde tempo. De ontwikkelingskosten van APS-c zijn veel kleiner en daar is daardoor veel meer evolutie te maken (terwijl de kosten nog eens gemakkelijker kunnen gedrukt worden. Zodoende evolueren APS sensoren veel sneller dan sensoren van het 135 formaat (full frame vind ik een 'leeg' woord - ook 4/3's is full frame.) Kijk naar de EOS 7D: die geeft nog weinig toe op een 5D II, nochtans beide zelfde generatie... Dit beweer ik al jaaaaaren... 135 formaat zal zeker nog zijn toegevoegde waarde hebben, maar het is en blijft een niche markt, of je dat nu leuk vindt of niet...

Comment

Working...
                                X