Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Heel erg interessant en goed nieuws voor Rudy en de andere NEX-gebruikers...maar zou de NEX-VG10 (de mooie videocamera daar) ook zoiets krijgen ? Dan kan je meteen prachtige videobeelden maken met de G-lenzen en de Carl Zeisslenzen...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die foto van Puerte, dat ziet er goed uit, ook het vergelijk van de vaas.
      Die geeft alvast mijn aandacht.
      Met welke lens was dat meisje genomen, want wil absolut geen knoet van een lens, het moet klein blijven, ander zeul ik wel met de dsrl.
      Klein kodakske

Comment

Na de firmware-update zal je ook een lichte en compacte lens zoals de 35mm f/1.8 SAM kunnen gebruiken met autofocus (of gelijk welke SSM/SAM lens)...alleen spijtig dat die niet is afgewerkt zoals de 18-55 OSS met z'n metalen constructie enz .

Edit: net gelezen op Letsgodigital dat er een gelijkaardige update komt voor de NEX-VG10 half november !
        Last edited by JorisVdB; 21 september 2010, 17:24.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
          Die foto van Puerte, dat ziet er goed uit, ook het vergelijk van de vaas.
          Die geeft alvast mijn aandacht.
          Met welke lens was dat meisje genomen, want wil absolut geen knoet van een lens, het moet klein blijven, ander zeul ik wel met de dsrl.
          foto is genomen op 55mm met de 18-55, is een leuk lensje met kwaliteit vergelijkbaar of net iets beter dan van de vergelijkbare DSLR objectieven.

het 16mm objectief is nogal soft op f 2,8 maar wordt goed vanaf f4, is zeer compact maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan de 18-55, ligt heel goed in de hand.

de 18-200mm zelf nog niet gebruikt, is groter en zwaarder maar veel kleiner dan DSLR objectief met vergelijkbare kwaliteit,

sony heeft vandaag bekendgemaakt dat er 7 nieuwe lenzen komen voor NEX waaronder een Carl zeiss breedhoek en een zoom met G signature

*Wide fixed focal length CZ : available from 2011
          *Telephoto zoom : available from 2011
          *Macro : available from 2011
          *Portrait : available from 2011
          *High performance standard zoom G : available from 2012
          *Wide zoom : available from 2012
          *Mid-telephoto : available from 2012

ben geen video man maar heb toch eens een filmpje gemaakt met de 18-55 lens op de NEX5 in full HD, is indrukwekkend wat kwaliteit betreft als je dit afspeelt in AVCHD en full HD. Heel scherp en veel detail, zelden gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            firmware update 03 bekendgemaakt
            -AF voor A-mount SAM en SSM objectieven
            -verbeteringen menu
            -diafragma regeling tijdens video

http://www.dpreview.com/news/1009/10...exfirmware.asp
            Ik ben niet zeker of we diafragma regeling TIJDENS video mogen stellen...Volgens mij ga je het diafragma kunnen instellen VOOR je filmt, maar we zien wel, ik kan het mis-interpreteren ook natuurlijk
            Alleszins, dit is een bangelijke update

Comment

de 18-200mm zelf nog niet gebruikt, is groter en zwaarder maar veel kleiner dan DSLR objectief met vergelijkbare kwaliteit,
              Dat zou ik ook niet durven zeggen Heb de lens in't echt gezien, en op diverse site's tegenover andere lenzen, de lens is zeer vergelijkbaar in grootte als andere 18-200 lenzen... Misschien is de kwaliteit beter van de Sony (eerder zeker wel maar dit is het soort lens waarmee we moeten vergelijken als't op grootte aankomt vind ik)
              The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Alleszins, dit is een bangelijke update
                Dit kan je wel stellen ja!!

Comment

Ik zou wel graag meer lensjes zien die 'assorti' zijn met de NEX-5 (silver edition ). De nieuwe lenzen voor volgend en het jaar nadien:

Wide fixed focal length CZ : available from 2011
                  Telephoto zoom : available from 2011
                  Macro : available from 2011
                  Portrait : available from 2011
                  High performance standard zoom G : available from 2012
                  Wide zoom : available from 2012
                  Mid-telephoto : available from 2012

Hier staan een hoop interessante afbeeldingen...

Access news on high-quality products and business-focused solutions from Sony and the technology behind them. Get in touch with Sony Europe's press team.

Ik zou heel erg blij zijn als er een portret (35, 50mm ?) prime bijkomt...alhoewel die G-standaardzoom ook wel interessant is - price dependant natuurlijk. Helaas wel maar voor 2012...

Comment

ook andere fabrikanten gaan met objectieven voor de nex op de markt komen, lensbaby is de eerste http://lensbaby.com/lenses-composer-tt.php, beschikbaar vanaf 28 oktober voor NEX.

Comment

uitvoerige test van de NEX 18-200:

Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

hoe ideeën kunnen verschillen

kunt eens vergelijken met gelijkaardig lensje van nikon

een groot voordeel van dit objectief is dat het geschikt is voor video, beschikt over het beeldstabilisatie systeem dat sony ook gebruikt voor zijn videocams en tot 10x meer effectiever is dan bestaande stabilisatie systemen in video mode.

Comment

Mij lijkt het toch een beetje een onevenwichtig. Alsof niet Jane met Tarzan is getrouwd
                          maar Cheetah.

Comment

Met zo'n lensrelease lijkt het meer op een testcase, dan op de lancering van een nieuw systeem.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

hoe ideeën kunnen verschillen

kunt eens vergelijken met gelijkaardig lensje van nikon

een groot voordeel van dit objectief is dat het geschikt is voor video, beschikt over het beeldstabilisatie systeem dat sony ook gebruikt voor zijn videocams en tot 10x meer effectiever is dan bestaande stabilisatie systemen in video mode.
                              Tja, als je van filmen houdt wel
                              Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                              Our English website: www.kaichitravel.com
                              Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

als je de kwaliteit van deze lens vergelijkt met de nikon 18-200 is de laatste toch maar een duur stuk speelgoed niet, ik weet het zijn x11 zooms en deze kunnen niet dezelfde kwaliteit bieden als een x3 zoom

ik weet in vele camerakes zit zogenaamde live view en filmfunctie , het mooiste van het verhaal is dat bij meeste van deze toestellen deze functies zwaar gehandicapt zijn, of beter gezegd praktisch onbruikbaar. Of hoe dat men mensen kan .....

Comment

Working...
                                X