Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's aplha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
    Puerte

Als koning van de negeerlijsten (omschrijving gepikt van iemand anders maar vond ze wel toepasselijk) en als koning
    in het verspreiden van ongenuanceerde tendentieuze en in sommige gevallen ook nog volstrekt foute informatie zou ik
    toch wat minder hoog van de toren blazen

Ik vind het wel erg jammer dat we op dit forum buiten "tekst" van jou nog geen enkele foto mochten bewonderen.
    Ik kijk nog steeds uit naar je 1e foto..................
    der zijn er nog, uitleg geen probleem, daden???
    en liefst deftige foto's hé iedereen kan op een knopken duwen
    nikon stuff

Comment

Mmmmh.... die mirrorless staat niet op mijn lijstje, en die Nikon moet eerst nog ontwikkeld en gelanceerd worden. Wellicht komt er bij Canon dan ook eerst een 'rumour' enz enz... en misschien dat ik dan binnen een paar jaar zo'n Canon variantje bijkoop met een pancake erop ipv een compactje. Oei, nu doe ik het weer...

Voordeel dat ik wel zie: als ze dat bij Canon lanceren en ze zorgen ervoor dat EF-lenzen er ook op kunnen: , en liefst geen nieuw formaat en adapters en meer van die winstbejag gestuurde zaken die niks bijbrengen qua technologie en moderne tijden.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
        Ik vind het wel erg jammer dat we op dit forum buiten "tekst" van jou nog geen enkele foto mochten bewonderen.
        Ik kijk nog steeds uit naar je 1e foto..................
        Begrijp enigszins dat je sceptisch staat ten opzichte van Puerte, maar je bericht impliceert dat je pas 'geloofwaardig' bent op dit forum vanaf dat je minstens 1 foto gepost hebt...
        Zelf kom ik evenveel naar dit forum (of zelfs meer) voor de informatie en discussies rond het materiaal als voor de foto's. Voor mijn soort fotografie zijn er andere plaatsen beter geschikt, vind ik zelf.

Je zou me dus misschien een 'gear-head' kunnen noemen...

En om terug on-topic te gaan ('t ging hier over de NEX-camera's, niet ?): vraag me af hoe Canon zoiets zou maken - iets zoals een EF-S (DT in Sonytaal) lens, maar dan nog kleiner, zeker ? Kan me niet voorstellen dat ze zo'n grote mount erop zetten...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Mmmmh.... die mirrorless staat niet op mijn lijstje, en die Nikon moet eerst nog ontwikkeld en gelanceerd worden. Wellicht komt er bij Canon dan ook eerst een 'rumour' enz enz... en misschien dat ik dan binnen een paar jaar zo'n Canon variantje bijkoop met een pancake erop ipv een compactje. Oei, nu doe ik het weer...

Voordeel dat ik wel zie: als ze dat bij Canon lanceren en ze zorgen ervoor dat EF-lenzen er ook op kunnen: , en liefst geen nieuw formaat en adapters en meer van die winstbejag gestuurde zaken die niks bijbrengen qua technologie en moderne tijden.
          hoop ook iets in dergelijke richting.
          een mirrorless systeem zonder adapters en mogelijkheid to gebruik van de eigen lenzen zonder veel poespas
          nikon stuff

Comment

Kan me niet voorstellen dat ze zo'n grote mount erop zetten...
            Heb je die NEx al eens goed bekeken? Da's ook één mount aan de voorkant, en als die telezoom erop gaat, verdwijnt de body ongeveer.
            www.musicinframe.be

Comment

Ik dacht dat die nieuwe E-mount er niet gewoon is om geld te verdienen maar om kleinere lenzen mogelijk te maken.
              Op zich heb ik met zo'n adapter ook geen probleem hoor, kost trouwens niet zo verschrikkelijk veel. Het enige dat wel op termijn zou moeten volgen, is er eentje waarbij AF voor SSM/HSM-lenzen behouden blijft (hoewel sommigen natuurlijk even graag met MF werken, maar persoonlijk heb ik graag de keuze).
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb je die NEx al eens goed bekeken? Da's ook één mount aan de voorkant, en als die telezoom erop gaat, verdwijnt de body ongeveer.
                Dat zou inderdaad wel een gek zicht zijn, maar ja, voorkeuren en smaken hé .

Wat wel leuk is, is dat je er een uitstekende en niet te grote prime op kan zetten (naast de nieuwe E-16mm).
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  der zijn er nog, uitleg geen probleem, daden???
                  en liefst deftige foto's hé iedereen kan op een knopken duwen
                  Dus wie veel foto's toont, weet het sowieso beter .
                  Tja, ieder zijn manier van denken hé.

Ik maak foto's voor privé-gebruik, voor albums of om zelf af te drukken en aan de muur te hangen, of of een canvas-print van te laten maken, of om te delen met vrienden als we samen iets leuks achter de rug hebben, dus niet in de eerste plaats om op het web te gooien.

Comment

Als de nieuwe Nex7 er is doe ik mijn 7D + 17-55 2.8 weg
                    Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morre Bekijk bericht
                      Als de nieuwe Nex7 er is doe ik mijn 7D + 17-55 2.8 weg
                      Ben je daar nu al zeker van ? Da's wel straf want tot nu toe heeft (dacht ik) nog niemand specs of ontwerpen van Nex7 gezien... Als je meer weet, graag even hier wat info aub .

Comment

Als ie dezelfde video-eigenschappen heeft als de 7D toch

men zegt toch 1080p @ 24p en 60p
                        en 720p @ 60p en 120p

speculaties ja maar dit zou toch wel kunnen kloppen.
                        Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

Wat 'n vraag ! Ik wijs er slechts op dat de EF-lenzen (lees: full-frame lenzen) nogal raar gaan zijn op zo'n kleine body. De E-mount is merkelijk kleiner ten opzichte van de Alpha-mount (46,1 mm ten opzichte van 49,7 mm - da's 3,6 centimeter minder in diameter). Een EF-S- of EF-mount is 54 millimeter. Hope you get my point.

Toegegeven, de 18-200 is nu eenmaal groot...(niet dat ik ooit zo'n grote lens op een NEX zal zetten, je koopt zo'n EVIL nu eenmaal voor de lichtheid en kleine afmetingen).
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Tja... ik heb ze in de Carrefour zien liggen, en ze zijn idd. wat dunner, maar ze hebben toch wel veel weg van een bridgecamera hoor. Met een pancake er op is het compact, maar dit:

is al iets anders. Voor mij mag Canon zoiets uitbrengen in pakweg G10 formaat, en met bijhorende ondersteuning in ACR (ook handig). Dan kan je een compact setje meenemen met pancake of kleinere lenzen, maar je hebt ook een compacte backup body of een fluistertsil systeem voor intieme concerten en trouwmomenten etc... alleen zit je in die markt van veredelde compactjes en bridgetoestellen. En de G10 is op zich ook wel goed. Vandaar dat de verbeteringen voor mij in de grotere sensor, verwisselbare en uitwisselbare lenzen zit.
                            www.musicinframe.be

Comment

Maar da's nu ook wel het worst-case geval voorlopig hé .

Als je een 500mm f/4 op een A900 (zelfs met grip) zet, is dat ook precies zo'n minuscuul dingetje (dan spreek je niet meer van de lens erop te zetten, maar van de camera aan de lens te hangen ).

Comment

Ja Yourt, maar wat je nu toont is dus met een 18-200 erop hé... Logisch dat het dan niet meer zo gemakkelijk in de gemiddelde broekzak past . Maar dat betekent niet dat het niet leuk kan zijn die lens toch in de buurt te hebben, gewoon voor thuis bijvoorbeeld als je enkel compact op stap wil. Wie niet meer dan 18-200 wil, kan op die manier wel zijn dslr schrappen.

Comment

Working...
                                X