Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht

Telephoto zoom : available from 2011

Dit jaar komt er dus al een telezoomlens, en volgend jaar nog eentje...persoonlijk vind ik dat je een echte telelens beter op een DSLR zet. Voor mij is de NEX een compact DSLR-alternatief en erg bruikbaar voor portret, landschappen, algemenere foto's, enz .
    misschien ben ik wel diegene die het niet begrijpt.
    als ik dit lees denk ik dat er nog een andere lens komt.
    zijn wel duur he die lenzen voor de nex
    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
      Op welke van deze lenzen zit jij te wachten Joris?
      Heb het al een paar keer gezegd denk ik ? De Carl Zeiss groothoek (hopelijk een 35mm f/2 ofzo...goed scherp, geen CA, vervorming...), de G-standaardzoom (remember, ik had eerst mijn zinnen op de Sony CZ 24-70/2.8 SSM gezet, maar die is nogal overkill voor hetgeen ik maar met een standaardlens doe ) en de portretlens (hoop op een 50mm f/2).

Twee van die drie komen er dit jaar al aan ...hopelijk zijn ze optisch goed (en niet te duur, anders verkoop ik beter die NEX en ben ik met een Sony CZ 24-70/2.8 SSM nog goedkoper af ).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
        misschien ben ik wel diegene die het niet begrijpt.
        als ik dit lees denk ik dat er nog een andere lens komt.
        zijn wel duur he die lenzen voor de nex
        Ah zo

Ik denk dat het veilig is te stellen dat de "telephoto" lens voor de nex goedkoper zal zijn dan 800 euro

Als er niet G of CZ (carl zeiss) opstaat en 't is geen 18-200, dan zal't goedkoper zijn
        Als't een 55-200 is, dan hopelijk niet meer dan 300-400 euro

Comment

Heb het al een paar keer gezegd denk ik ?
          Heb niet goed opgelet

Ben benieuwd wat de "portet" lens wordt (klein en fijn?), Samsung heeft het heel letterlijk begrepen met hun portretlens: 85 F1.4 (wel knap vormgegeven lens) http://www.cameragearguide.com/wp-co...m-f14-lens.jpg

Comment

18-200 is duur, maar ik heb nog nooit zo een goede 11xzoom gebruikt.
            Het is de beste lens die je momenteel kunt kopen voor de Nex.

Comment

't Is alleen de grootte (en het gewicht) hé ...als je naar de mock-ups kijkt (die er erg mooi uit zien) van de nieuwe lenzen zijn die precies allemaal maar qua diameter à la 18-55 zou ik zeggen (49mm filterdiameter) ?
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                18-200 is duur, maar ik heb nog nooit zo een goede 11xzoom gebruikt.
                Het is de beste lens die je momenteel kunt kopen voor de Nex.
                Stop it Rudy stop it! (is hier geen emoticon om de oren te bedekken? )

Comment

Ja, gewoon wreedaardig is dat hé
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De Carl Zeiss groothoek (hopelijk een 35mm f/2 ofzo...goed scherp, geen CA, vervorming...), de G-standaardzoom (remember, ik had eerst mijn zinnen op de Sony CZ 24-70/2.8 SSM gezet, maar die is nogal overkill voor hetgeen ik maar met een standaardlens doe ) en de portretlens (hoop op een 50mm f/2).
                    Ik vind die adapter in elk geval wel heel plezant.

De resulaten met de CZ24 zijn héél goed. En ja, AF is alles behalve snel, maar een lens voor actiefoto's is dat toch niet meteen, en de AF zit er wel altijd mot op.
                    Ik laat nieuwe groothoek dus voor wat ze is want beter dan deze 24/2 kan toch niet meer denk ik.

Wat AF betreft: net hetzelfde voor alle andere SSM-lenzen van 16-35 tot 70-400: traag maar heel precies.
                    Misschien zorgt een volgende firmware nog wel eens voor de snelheid .

In E-mount blijft het bij één lens voor mij. Misschien wordt de 18-55 nog wel eens ingeruild voor iets als een SEL-CZ16-80, maar meer niet.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb alles geanuleerd.
                      Ze kunnen e niet aan voldoen wat wat mij beloofd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
                        Ik heb alles geanuleerd.
                        Ze kunnen e niet aan voldoen wat wat mij beloofd is.
                        Dat is natuurlijk zuur dat ze met weinig kennis van zaken mensen dergelijke dingen aanpraten...

Maar een Nex kan ik je zeker en vast nog steeds aanraden! Moest je vroeg of laat toch een nex aanschaffen, paar posts hierboven heb ik een voorstel gedaan (post 508 )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          Dat is natuurlijk zuur dat ze met weinig kennis van zaken mensen dergelijke dingen aanpraten...

Maar een Nex kan ik je zeker en vast nog steeds aanraden! Moest je vroeg of laat toch een nex aanschaffen, paar posts hierboven heb ik een voorstel gedaan (post 508 )
                          ik heb een nex 5 met de 16mm en de 18-55mm.
                          Ik ga naar Canada op vakantie wilde graag een zoom lens 300 mm

Comment

Ik vermoed dat de handigste oplossing die in de buurt komt een SEL18-200 zal zijn.
                            Een 70-300G zal ook AF hebben, maar weer met de kanttekening dat het niet snel zal gaan.
                            Manuele focus is met NEX natuurlijk ook niet echt een probleem (tenzij het heel rap moet gaan natuurlijk), en dan heb je in a-mount een hele reeks mogelijkheden.

Comment

Telephoto zoom : available from 2011

Dus even afwachten wat dat gaat worden.
                              Hoop op een mooie lens met mooie prijs natuurlijk. (300 mm)
                              Mag van mij wel snel komen.

Groet
                              Last edited by Sportsterpeke; 30 januari 2011, 12:59.

Comment

En de opvolger van de Nex 5 staat in de startblokken.

Comment

Working...
                                X