Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuwe generatie camera's alpha NEX

Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk bericht
    Die kleur ken ik niet(grapje hé)
    gr, eb

Comment

Ik zal een beetje meespelen ;-)

Ondertussen nog wat nieuwe GFs', E-P's en G12 varianten gebruikt, maar de Nex blijft voor mij torenhoog kampioen. Snel, mooie high iso, beelden met beperkte scherptediepte, en leuke gadgets en bedieningsmogelijkheden. Waar ik hem eerst niet voor wou kopen (menu's) blijkt nu toch een van de leukste aspecten te zijn, zeker na V3.
      De combinatie met de SD WiFi kaart, maakt het kompleet, geen kaartje of kabeltje meer aan de pc. Kom in de buurt van de pc, en de beelden gaan automatisch over ;-)
      Er zou wel een EVF mogen komen, een ingebouwde gps module (nu doe ik dit met de iphone en gps4cam), en een paar nieuwe lenzen. Maar je kan niet alles tegelijk hebben natuurlijk.

Comment

Voor dat laatste wordt al gezorgd hé Rudy ...er komt al een 50mm portretlens, een 24mm Carl Zeiss, enz...

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sloefke Bekijk bericht
          Die kleur ken ik niet(grapje hé)
          ik had het nog niet eerder gezien.
          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik zal een beetje meespelen ;-)

Ondertussen nog wat nieuwe GFs', E-P's en G12 varianten gebruikt, maar de Nex blijft voor mij torenhoog kampioen. Snel, mooie high iso, beelden met beperkte scherptediepte, en leuke gadgets en bedieningsmogelijkheden. Waar ik hem eerst niet voor wou kopen (menu's) blijkt nu toch een van de leukste aspecten te zijn, zeker na V3.
            De combinatie met de SD WiFi kaart, maakt het kompleet, geen kaartje of kabeltje meer aan de pc. Kom in de buurt van de pc, en de beelden gaan automatisch over ;-)
            Er zou wel een EVF mogen komen, een ingebouwde gps module (nu doe ik dit met de iphone en gps4cam), en een paar nieuwe lenzen. Maar je kan niet alles tegelijk hebben natuurlijk.
            leuk te lezen dat je zo positief bent.
            Kan zelf niet veel met de menu's etc maar dat valt te leren lijkt mij.
            Tja de lenzen mogen van mij snel komen

Comment

nieuwe professionele NEX video camera NEX fs100

volgende opname is gemaakt met dit toestel en de sony 50mm 1,4 lens
              CREATIVE | DIRECTION | PRODUCTION | POST-PRODUCTION ** UPDATED TO 1080p VERSION ** The first music video shot on a preproduction model of the Sony NEX FS 100. For…

info video:
              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

This is a Worldwide Exclusive. Not only did I contribute to the design of this camera but we managed to get a prototype and shoot a music video a few weeks ago.…

Comment

compact primes Zeiss objectieven (CP.2) nu ook beschikbaar vanaf juni voor E-mount

objectieven gericht op professioneel gebruik met NEX videocam's
                (zie vorige post)

ook samyang heeft al eerder een typisch objectief voor video aangekondigd

samyang gaat ook gewone objectieven (fotografie) in E-mount (NEX-toestellen) op de markt brengen.

Comment

Ik sta op het punt mijn bridge toestel te vervangen, en denk ook over de nex 5.
                  Een dslr zie ik niet direkt zitten omdat voor mij gewicht belangrijk is.
                  Vraagje aan de gebruikers hier: is de 18-200 mm aan te raden, of zijn de lensafwijkingen te storend (CA, Purple fringing)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                    Ik sta op het punt mijn bridge toestel te vervangen, en denk ook over de nex 5.
                    Een dslr zie ik niet direkt zitten omdat voor mij gewicht belangrijk is.
                    Vraagje aan de gebruikers hier: is de 18-200 mm aan te raden, of zijn de lensafwijkingen te storend (CA, Purple fringing)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                      Vraagje aan de gebruikers hier: is de 18-200 mm aan te
                      raden, of zijn de lensafwijkingen te storend (CA, Purple fringing)?
                      Neen, maar de grootte misschien wel. Ik bedoel: met zo'n 18-200 is zo'n Nex toch ook al
                      niet meer klein te noemen. En voor de prijs hoeft u het ook al niet te doen...

Comment

Hier een reeks prenten van ene Aldo Navoni, gemaakt met NEX en o.a. een 50/0.75 . Wel heel speciale sfeer krijg je met zo'n lens...
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Misschien een rare vraag, maar soms geeft mijn NEX-5 (met 18-55 OSS erop) een klikje. Is dat de sluiter, of kan dat iets anders zijn ? En waarom gebeurt dat nu de ene keer wel en de andere keer niet ?
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hallo,

wat denken de kenners?
                            kan ik voor 4 augustus als ik naar Canada ga nog een telelens kopen voor mijn nex 5??
                            sigma of iets dergelijks??

Groetjes

Comment

Goede vraag - er zou dit jaar een 55-200 (OSS ?) komen, naast een 24mm, 30mm (macro) en een 50mm (als portretlens, zeg maar). Maar tot op dit moment weten we nog niets buiten de brandpuntsafstanden, helaas .

Op dit moment zijn mogelijke opties een 55-200 SAM met de adapter, de 18-200 of, als er nog lenzen worden uitgebracht voor de zomer - altijd mogelijk natuurlijk, zie hieronder - een 55-200 (OSS denk ik).

Het goede nieuws van vandaag ...misschien samen met een paar lenzen ? De flash die erop zit lijkt mij het model dat op de Photokina werd getoond...

Last edited by JorisVdB; 22 april 2011, 17:59.

Comment

De huidige 18-200 is een fantastische lens.

Comment

Working...
                                X