Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door MacObsessionBekijk bericht
mijn kookrecept staat hierboven :-)
jij hebt de treshold gebruikt niet? Dat had ik daarstraks ook gevonden, dat je nu heel heel goed ziet zie je nog kleine scherpere streepjes in de DOF maar dat is echt te verwaarlozen.
Dus voortaan zal ik ook zo moeten scherpen, dat je de treshold niet had gebruikt, had je ook wormpjes gehad :-)
groeten
Dit is niet eens gedaan in photoshop .. uw "wormpjes" zijn idd halo's die je krijgt door overscherpen en zonder treshold ... & BTW de verscherping is maar 0,7/77/3 ..
denk ik dat jij beetje verkeerd bent zene
F32 is alles scherp, F13 is groter(kleiner) dan F4 dus denk ik wel dat bij F13 er meer scherp gaat zijn dan bij F4. Of is dit bij canon ook anders?
1) "bij F13 er meer scherp gaat zijn dan bij F4"
2) "Scherptediepte (Engels: Depth of Field) is een zone in het onderwerp die bewust of noodgedwongen scherp wordt afgebeeld. "
1 + 2 = meer scherp = meer scherpte diepte.
Heeft niets met een merk te maken maar eerder fysica..
1) "bij F13 er meer scherp gaat zijn dan bij F4"
2) "Scherptediepte (Engels: Depth of Field) is een zone in het onderwerp die bewust of noodgedwongen scherp wordt afgebeeld. "
1 + 2 = meer scherp = meer scherpte diepte.
Heeft niets met een merk te maken maar eerder fysica..
Ik heb het dan niet met geleerde woorden gezegd, maar heb gelijk.
Dus dat ik een lens koop bv canon "L" 24-105 zal het makkelijker zijn om op F13 te fotograferen. En is ook een meer bruikbare lens voor alle doeleinden. De zoomlens is perfect voor de vogels, dierenparken enz. Maar voor landschappen, gebouwen echt waardeloos, tenzij ze veraf staan.
Ik heb het dan niet met geleerde woorden gezegd, maar heb gelijk.
Dus dat ik een lens koop bv canon "L" 24-105 zal het makkelijker zijn om op F13 te fotograferen. En is ook een meer bruikbare lens voor alle doeleinden. De zoomlens is perfect voor de vogels, dierenparken enz. Maar voor landschappen, gebouwen echt waardeloos, tenzij ze veraf staan.
zowel de 24-105 als de 70-200 zijn zoomlenzen...
een canon 10-22 is een zoomlens, maar een perfecte lens voor landschappen én gebouwen (ook van heel dichtbij)
verwar je zoom hier niet met "tele"
waarom is het met een 24-105 makkelijker om op F13 te fotograferen dan met een andere lens? dat snap ik echt niet, kan je dat eens uitleggen?
Comment