Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
    Dit gelooft niemand tot jij hier 2 identieke foto's plaatst, de ene genomen met de fuji, de andere met de canon, met een vergelijkbaar objectief.
    ja dat ist he, een vergelijkbaar objectief. Ga der geen gaan kopen he :-)

kan wel testen met een 35-80 Nikon / en een 18-55 Canon bv dan allebij op 50.

de rest is namelijk al verkocht :-)

groeten
    http://www.flickr.com/photos/MacObsession
    http://www.macobsession.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
      maar download nu is gewoon mijn bestand, en scherp dat eens.

dan zie je het direct, de CR2 op het linkje is origineel en niks mee gedaan.

groeten
      ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat er met uw foto aan de hand zou zijn
      .. en deze is nog door de jpg mangel gehaald .. ik denk dat je een heel merkwaardig kookrecept gebruikt ?

Comment

hier een foto van fuij met crop 100% en gescherpt volgens mijn methode op 340

uiteraard is dit een stukje, en niet scherp vanachter. Maar geen wormpjes zichtbaar of ander.

hier de volledige versie op 900 pixel

dit noem ik scherp, en dit is ook zo scherp op A4 dat ik hem afdruk.

greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          ik kan met de beste wil van de wereld niet zien wat er met uw foto aan de hand zou zijn
          .. en deze is nog door de jpg mangel gehaald .. ik denk dat je een heel merkwaardig kookrecept gebruikt ?
          http://the-parodia.net/collection/testeend.JPG
          mijn kookrecept staat hierboven :-)

jij hebt de treshold gebruikt niet? Dat had ik daarstraks ook gevonden, dat je nu heel heel goed ziet zie je nog kleine scherpere streepjes in de DOF maar dat is echt te verwaarlozen.
          Dus voortaan zal ik ook zo moeten scherpen, dat je de treshold niet had gebruikt, had je ook wormpjes gehad :-)

groeten

Comment

kan wel testen met een 35-80 Nikon / en een 18-55 Canon bv dan allebij op 50.
            Waar wacht je op?
            En ik stel voor dat je hier niets meer komt schrijven totdat je die vergelijking gepost hebt.

Comment

Maar geen wormpjes zichtbaar of ander.
              ..maar ik krijg ook geen wormpjes te zien op jouw foto van de 450D, zelfs niet met jouw instellingen...

En ik heb het al gezegd: de ene foto is de andere niet, dus kan je niet altijd dezelfde instellingen gebruiken.

Edit: plus: als je de foto van de fuji nog verder verscherpt krijg je... wormpjes! Conclusie: als je teveel verscherpt krijg je wormpjes - punt uit.
              En dat heb ik 50 posts geleden al gezegd, nl in de allereerste reply...
              Last edited by S02; 7 januari 2009, 15:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                Waar wacht je op?
                En ik stel voor dat je hier niets meer komt schrijven totdat je die vergelijking gepost hebt.
                moet nog wel werken he :-)

zijn foto's die ik op het werk heb staan, en tijdens het werk kan ik wel wat internetten.
                maar ga geen camera's meenemen en wat testen op't werk :-)

heb ook nog andere zaken te doen thuis, maar zal zo snel mogelijk proberen.
                maar denk dat hierboven toch al wat vb staan. tenzij je het niet wilt zien dat de ruis anders is, waardoor je weer anders moet scherpen, dus dat ga ik dan nu doen.

zeg niet dat slecht is, maar anders.

bedankt voor de info!

Comment

...de foto van daarjuist vind ik sorry niet scherp maar eerder flauw...
                  Spreek je over mijn bij? Je moet wel duidelijk zijn hé. Een mens moet die proza van jouw verdorie met een tolk interpreteren . Die crop kwam van een ISO 800 bestand dat NIET verscherpt was (behalve dan een lichte capture sharpening bij de raw conversie). Verscherpen doe ik namelijk pas als ik weet wat ik ermee ga doen en dat is dus verschillend voor web, A4 print of A2 print. En wie heeft jou in godsnaam ooit wijsgemaakt dat je steeds bij 100% moet verscherpen?

Verkoop je nu je toestel of niet?

Comment

Uw idd scherpe(re) PSD eend is verkleind naar 1772x1181 en dat is het nu net, dan kijk je niet langer op 100% (van uw orgineel bestand) en op die grootte krijg ik uw witte eend even scherp hoor
                    De 100% crop van uw fuji is even (on-)scherp als die van de canon!
                    Koop u een sigma SD14 en ge gaat terug content zijn, die zijn op 100% te bekijken, foto's uit een sensor die en bayer filter gebruikt zijn niet bedoeld om op 100% te bekijken

Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                      ..maar ik krijg ook geen wormpjes te zien op jouw foto van de 450D, zelfs niet met jouw instellingen...

En ik heb het al gezegd: de ene foto is de andere niet, dus kan je niet altijd dezelfde instellingen gebruiken.
                      op die foto met die eend close-up, is inderdaad niks op aan te merken. op andere heb ik er wel last van. Mischien bewegingsonscherpte of een niet 100% scherpe foto.

ik heb volgende lens 24-105 "L" op het oog. Dan kan ik meer fotograferen op F13 of lager waardoor er minder scherpte diepte is. Nu maak ik alles met de 70-200 wat soms niet altijd geschikt is. Maar dacht voor eendjes wel :-)

heb nu in ieder geval gevonden hoe ik het effect kan wegkrijgen dus met treshold.

met dank

Comment

ik heb volgende lens 24-105 "L" op het oog. Dan kan ik meer fotograferen op F13 of lager waardoor er minder scherpte diepte is. Nu maak ik alles met de 70-200 wat soms niet altijd geschikt is.
                        Zou je niet beter investeren in een goed boek? die lens gaat je problemen niet oplossen hoor.

f13 = méér scherpte diepte.
                        Mijn foto's
                        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

op die foto met die eend close-up, is inderdaad niks op aan te merken. op andere heb ik er wel last van. Mischien bewegingsonscherpte of een niet 100% scherpe foto.

ik heb volgende lens 24-105 "L" op het oog. Dan kan ik meer fotograferen op F13 of lager waardoor er minder scherpte diepte is. Nu maak ik alles met de 70-200 wat soms niet altijd geschikt is. Maar dacht voor eendjes wel :-)

heb nu in ieder geval gevonden hoe ik het effect kan wegkrijgen dus met treshold.

met dank
                          Het is ook zo dat je minder snel problemen gaat krijgen met een foto die echt scherp is bij het verscherpen, dan met een foto die niet perfect scherp is.
                          Een foto die niet scherp is zal je nooit echt goed krijgen door achteraf verscherpen.

en belangrijker dan threshold: minder verscherpen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            Zou je niet beter investeren in een goed boek? die lens gaat je problemen niet oplossen hoor.

f13 = méér scherpte diepte.
                            Maar diene mens heeft dat nie nodig, hij maakt al intensief foto's van z'n 10 jaar , ik blijf het merkwaardig vinden dat er hier nog steeds zijn die proberen antwoorden te geven op vragen die al beantwoord zijn...
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

The complete guide to sharpening - by Leonard Lee (Paper Back) 15.61$
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                                Maar diene mens heeft dat nie nodig, hij maakt al intensief foto's van z'n 10 jaar , ik blijf het merkwaardig vinden dat er hier nog steeds zijn die proberen antwoorden te geven op vragen die al beantwoord zijn...
                                Een beetje SM is soms leuk hé

Comment

Working...
                                X