Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

'k moet zeggen het ziet eruit als een foto van een schilderij waar ge zo de textuur van de verf kunt voelen.
    Maar zeg nu eens eerst wat je er allemaal mee uitgestoken hebt, welk soort verscherping en hoeveel.
    En misschien ook eens de volledige foto, maakt het misschien duidelijker voor iedereen.
    Precies of ge hebt de ruis verscherpt en de rest wazig gelaten, 't is ook een kunst natuurlijk.

Uw fuji foto ziet er toch ook maar raar uit ze, met die cirkels erop.
    Ik denk da je meer moet bezig zijn met fotograferen en minder met foutzoeken in alles en nog wat. (slechte kitlens, flare in de lenzen, ruis, ...)
    Ofwel heb je gewoon echt een lemon (uitdrukking voor een slecht exemplaar).

Comment

"A lemon" is gewoon Engels voor miskleun, kat in een zak, mislukt, slecht.
      edit: wat Calympus zei dus...

Verder heb ik geen idee
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
        toch wel, bij een afdruk op A5 formaat.
        Op een A5 (148mm*210mm) zou je die ruis niet mogen zien.
        (optimale afdruk 300 dpi dus 4272/300=14 inch (36cm) x 2848/300= 9,5inch (24cm) is veel groter dan een A5, zelfs groter dan een A4 )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Op een A5 (148mm*210mm) zou je die ruis niet mogen zien.
          (optimale afdruk 300 dpi dus 4272/300=14 inch (36cm) x 2848/300= 9,5inch (24cm) is veel groter dan een A5, zelfs groter dan een A4 )
          Ok, ik zal een linkje zetten, zou iemand die zin heeft de originele cr2 willen scherpen in photoshop en mij terugzenden. Dat je een beetje scherpt en je kijkt op 100% zie je direct de wormpjes zoals ik ze noem. Nu dat je kleiner zet bv 50% zie je deze niet. Maar dat ik afdruk op A4 bv zie je deze dus duidelijk wel. Heb een semi proffesionele HP printer met RIP software.

dat je scherpt in de raw software dus photoshop, komen ze al super snel zichtbaar.
          ik noem het linkje: www.macobsession.be/test.CR2

om 13.40 online

groeten
          http://www.flickr.com/photos/MacObsession
          http://www.macobsession.be

Comment

dit is echt muggenzifterij... Koop u een hassleblad van 50.000 euro en je zou nog altijd hetzelfde voor hebben op een over-verscherpte 100% crop.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
              dit is echt muggenzifterij... Koop u een hassleblad van 50.000 euro en je zou nog altijd hetzelfde voor hebben op 100% crop.
              vind ik niet, dat ik veel geld geef aan een camera en goede lens, wil ik een beetje kwaliteit krijgen. Dat ik dit vroeger kon, moet dit nu met nieuwe hadware ook kunnen.
              heeft niks te maken met 100% enz.

download mijn linkje, dan kun je zelf zien of zeggen wat de oorzaak is.
              Dit is niet normaal, en kom ik nergens anders tegen op foto's van een canon 450D.

groeten

Comment

Dan zal ik maar ten stelligste beweren dat het onmogelijk is dat je dit niet voorhad met je vorig toestel, maar je het je allemaal inbeeld.

100% crops van het topmodel van Fujifilm bij ISO 200:

100% crop bij iso 800:

100% bij ISO 1600:

En als je deze nu verscherpt, denk je dan echt dat dit er beter gaat uit zien?
                Mijn foto's
                Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

maar download nu is gewoon mijn bestand, en scherp dat eens.

dan zie je het direct, de CR2 op het linkje is origineel en niks mee gedaan.

groeten

Comment

maar download nu is gewoon mijn bestand, en scherp dat eens.

dan zie je het direct, de CR2 op het linkje is origineel en niks mee gedaan.

groeten
                    lukt niet, firefox komt zeggen : "kan bronbestand niet lezen"
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      lukt niet, firefox komt zeggen : "kan bronbestand niet lezen"
                      raar, hier werkt het perfect.

rechts klikken, dan kiezen als dowload bestand.

greets

ps: heb ondertussen iets gevonden waarmee ik het weg krijg.

De bedoeling is van al de posts inderdaad om definitief te kunnen uitsluiten dat ik een defect toestel heb of niet.

ik doe niet graag iets binnen, dat nu defect is of niet staat daar los van. Er is zo al een wegwerp maatschappij en dat je weet hoe er mee wordt omgesprongen, sta je der heel anders tegenover.

Comment

Er hangt een .txt aan het bestand. Als je het eerst downloadt (dus niet openen in browser), die .txt weg doet en dan pas opent lukt het wel.

Comment

Ik heb je foto geopend, bekeken, en daar is niks mis mee...
                          Het ligt dus aan wat je er nadien mee gedaan hebt - dus als je nu 's eindelijk zegt wat je ermee gedaan hebt kan je misschien geholpen worden...

Edit: voor alle duidelijkheid - welk programma? welke instellingen?
                          Ik heb hem in DPP bekeken, verscherping op 5, en geen enkel probleem. Zelfs op 10 (wat veel te veel is) krijg ik niet wat jij post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
                            Ik heb je foto geopend, bekeken, en daar is niks mis mee...
                            Het ligt dus aan wat je er nadien mee gedaan hebt - dus als je nu 's eindelijk zegt wat je ermee gedaan hebt kan je misschien geholpen worden...

Edit: voor alle duidelijkheid - welk programma? welke instellingen?
                            Ik heb hem in DPP bekeken, verscherping op 5, en geen enkel probleem. Zelfs op 10 (wat veel te veel is) krijg ik niet wat jij post.
                            Ok, allereerst is volgens jullie de foto scherp?

ik heb gescherpt op Unsharp Mask met deze instelling: Amount 341 / Radius: 1 / Treshold: 0

Deze instellingen gebruik ik al jaren, dus aub geen topic dat je verkeerd scherpt enz.

groeten

Comment

Sorrie MacObsession,

Ik haal de foto binnen en open deze met Photoshop.
                              Naar mijn oordeel hoef je deze nagenoeg niet te verscherpen.
                              Als ik dat dan tóch nog doe, zowel in de Raw convertor of met Unsharpmask in Ps,
                              ik krijg er geen effect mee wat u hebt.
                              Ík zou zeggen, uw software speelt met u, niet uw toestel.
                              Verscherp alleen als het nodig is, het is zó kunstmatig.

Wilt u in uw geval met uw foto de achtergrond ook scherp, vergroot dan uw diafragma aanzienlijk en maak de foto opnieuw.

Succes Adrie

Comment

ik heb gescherpt op Unsharp Mask met deze instelling: Amount 341 / Radius: 1 / Treshold: 0
                                Deze instellingen gebruik ik al jaren, dus aub geen topic dat je verkeerd scherpt enz.
                                341
                                Zo veel, en dat met een threshold van 0, niet moeilijk da je dan zo'n verschijnselen krijgt.
                                Threshold 0 verscherpt werkelijk bijna elke pixel die hij tegenkomt, vandaar dat zelfs kleine ruis"deeltjes" ook verscherpt worden.
                                En 341 is echt wel veel hoor, ik denk niet dat ik ooit al meer dan 150 gebruikt heb...

Ik ben er ook nog niet zooo lang mee bezig maar ik denk dat je verkeerd scherpt

<loopt snel weg>

edit: Ik snap ook niet dat je (zeker met USM) voor elke foto een vaste instelling gebruikt. Bij mij reageert elke foto anders op verscherping.
                                Soms gebruik ik 100% / radius 0.4 / threshold 1, en andere keren weer 140% / radius 1.5 / threshold 8 (om maar een voorbeeld te geven)
                                Last edited by Calympus; 7 januari 2009, 14:42. Reden: verduidelijking met quote

Comment

Working...
                                X