Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Patroon canon 450 of eigen aan alle canon's

MacObsession, iedereen heeft geprobeerd je te helpen maar blijkbaar luister je niet goed . . . indien de discussie verder gaat zoals ze nu bezig is, gaat er een slotje op want hier heeft verder niemand iets aan.
    Last edited by Franciskine; 8 januari 2009, 17:47.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacObsession Bekijk bericht
      deze post mag gesloten worden.

of te wel spreken jullie een andere taal, of leg ik het verkeerd uit.
      In ieder geval is het zo op mijn canon en fuij!

canon 70-200 F4 op zoom 200 geeft bv sluitertijd 1/30
      canon 70-200 F4 op 70 geeft dan bv sluitertijd 1/60

zelfs dat is verschillend, maar zij gerust tis alleen maar op mijn lens en camera.

groeten
      ok MacObsession,

ik heb verschillende keren je proberen te helpen en raad proberen geven mijn eigen wijsmakende dat je gewoon een gefrustreerde beginner was die wat hulp nodig had en daarom soms nogal bot reageerde.

nu dat is gedaan voor mij. Als ik de laatste posts van jou hier lees dan word het voor mij volledig duidelijk dat je absoluut niet naar rede luistert, zelfs al komt de raad van steengoede fotografen met jaren ervaring.

Het stuk dat ik hier quote van jou is gewoonweg zo dwaas en toch blijf je je aan jouw mening vasthouden. Sluitertijden hebben helemaal niets te maken met je brandpuntsafstand, dat hangt echt volledig af van je onderwerp en hoe het licht(bron) verdeeld is over je beeld. Inzoomen kan leiden tot kortere sluitertijden maar ook tot langere sluitertijden, of gewoon tot exact dezelfde sluitertijd. Het hangt gewoon compleet af van je onderwerp en je licht.

Stel bvb ik zit in een pikdonkere kamer met één gloeilamp op 10m van mij. Als lichtmeting gebruik ik het centrum gewogen gemiddelde.
      Als ik dan op 24mm een foto van de gloeilamp pak krijg ik een sluitertijd van bvb 4 seconden. Als ik inzoom tot 200mm waar ik de gloeilamp mooi vol in beeld heb, krijg ik ineens een sluitertijd van 1/4000 seconden.
      Als ik dus jouw redenering zou volgen dan kan ik besluiten dat ik op 200mm dus veel snellere sluitertijden kan gebruiken (en dus ook hoger F-getal) dan op 24mm.

leer aub eens een beetje meer open te staan voor ideeën en meningen van mensen die verstand hebben van zaken, ipv te denken dat jij er verstand van hebt (wat je heel duidelijk niet hebt)

sorry als ik wat grof overkom, maar ik heb echt geprobeerd je te helpen met alle goede wil van de wereld, maar ik zie gewoon niet hoe wie dan ook nog rustig kan blijven als hij/zij jou reacties naar het hoofd gesmeten krijgt.
      5DmkIII en wat glas

Comment

van mij mag dit gerust op slot!
        http://www.flickr.com/photos/MacObsession
        http://www.macobsession.be

Comment

heb ondertussen contact gehad met canon zelf, en zij raden aan het toestel en lens binnen te brengen!

dus percies vinden zij mijn resultaten ook niet bevredigend.

Comment

heb ondertussen contact gehad met canon zelf, en zij raden aan het toestel en lens binnen te brengen!

dus percies vinden zij mijn resultaten ook niet bevredigend.

Hahahaha, 't vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Hahahaha, 't vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is hé
              Kan ook zijn dat er wel degelijk iets scheelt aan zijn toestel eh, maar dat hij het niet goed kan verwoorden.

Ben wel benieuwd naar de resultaten eigenlijk
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik weet zeker dat de camera volgens Canon "binnen de specs" is.

Comment

ik tracht dit weekend nog een paar stilstaande shots te maken met bijde lenzen.

Comment

denk ik dat jij beetje verkeerd bent zene

F32 is alles scherp, F13 is groter(kleiner) dan F4 dus denk ik wel dat bij F13 er meer scherp gaat zijn dan bij F4. Of is dit bij canon ook anders?
                    Als je de dingen bij de goeie naam noemt, dan hoef je niet oeverloos over allerlei uitgekaude zaken te zeuren.
                    Meer scherptediepte=er is meer scherp en niet minder zoals vele beginners denken.

Comment

ik tracht dit weekend nog een paar stilstaande shots te maken met bijde lenzen.
                      En met hetzelfde brandpunt anders krijg je daardoor verschillende belichting.....

Comment

---- wathever ....
                        Last edited by mm; 9 januari 2009, 15:14. Reden: slecht voor m'n hart, vrees ik ... verkoopt uw canon en haal een fuji!
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Om terug te komen op uw vraag.
                          Ik heb de foto met uw instellingen verscherpt en ik krijg inderdaad dan ook van die wormpjes of andere vertekeningen. Dit heeft echt niets met uw camera te maken. De manier van verscherpen is een te harde verscherping. Hierdoor verscherpt u zaken zoals ruis of onderwerpen die vaag zijn in de achtergrond van uw foto.Hierdoor ontstaan er vertekeningen en patronen in uw foto.

Wat ik bij dieren altijd doe is kijken naar het oog en de patronen in de vacht of dit geval de veren.. Als dit acceptabel scherp is en ik vind de foto verder nog acceptabel (met verscherpen, verscherpt de ruis mee.) dan pas ik de verscherping toe. Soms selecteer ook alleen het oog, en pas een subtiele verscherping toe. Verscherpen moet in mijn ogen altijd subtiel zijn. Als ik uw verscherping toepas, zie ik allerlei vertekeningen optreden, ook bijvoorbeeld rond de snavel, de veertjes bij de overgang van snavel naar kop enz...

U verscherpt de foto's echt te heftig, zoveel is niet nodig en zeker niet bij deze foto, die eigenlijk al een acceptabele scherpte heeft.

Als ik deze verscherping op foto's van mijn andere camera's toepas (Sony F828, Olympus E510 en mijn Fuji) krijg ik ook die vertekeningen.

Succes met uw camera,
                          met vriendelijke groeten,
                          Bart Kerste

Comment

Ik denk dat deze topic echt wel best gesloten kan worden.. Het is overduidelijk wat hier aan de hand is.
                            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

Comment

Jij hebt een probleem, en dit forum probeert je te helpen, ik vermoed dat je er beter aan zou doen die antwoorden te lezen, proberen te snappen en om te zetten in de praktijk.
                              Van veel van de fotografen die je hier proberen te helpen kan je iedere week de resultaten van hun ervaring bewonderen in 'Showcase'...

Je foto geeft duidelijk aan dat er teveel 'Unsharp Mask' is toegepast (verscherping).
                              De parameters die je hierboven opgeeft zijn véél te aggressief. De hoeveel USM die je dient te gebruiken hangen zijn afhankelijk van de camera die je gebruikt en het AA-filter van de camera.

Ik denk dat je verder geraakt als je de goede raad die je hier gegeven wordt probeert op te volgen...
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

wel een uitsnede maken van 900 pixels voor het forum regelement.
                                Ik denk dat hij (HVR) het forumregelement beter kent dan jij ...

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht

Bedenk "Iemand die geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals!"

MVG, Jeff
                                Nice! Moet ik onthouden! Hiermee is ook alles gezegd.

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                                Zou je niet beter investeren in een goed boek? die lens gaat je problemen niet oplossen hoor.

f13 = méér scherpte diepte.
                                Hij leest geen boeken...

OT: Als Canon je niet aanstaat koop dan weer een Fuji dat is blijkbaar de Maybach van de fototoestellen. Of de Rolls ;-)
                                ::: Flickr :::

Comment

Working...
                                X