Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    zeg dat eens tegen al de profesionele sportfotografen
    diegene die ik ken schieten allemaal in jpg en geen enkele in raw
    als je op een wedstrijd makkelijk tegen de 1000 foto's zit wil ik u dat eens zien doen in raw
    Ik ben geen sportfotograaf maar eerlijk gezegd ik zie het probleem niet.
    Download duurt wat langer maar dat is toch geen echt bezwaar. De keuze maken tussen de foto's daar is er geen verschil. En de 20 of zo beste foto's ontwikkelen tot een foto met beter resultaat dan je in jpeg kan duurt nu toch ook geen uren of zo als het al langer duurt dan in jpeg. Waar ligt het probleem dan juist eigenlijk?

Comment

mss ben jij een amateurtje die geen goede foto's kan maken
      Voor je zo gevaarlijk de persoonlijke toer opgaat moet je altijd éérst eens naar de mensen hun profiel & website kijken. Misschien zijn ze wel beter dan jijzelf .

Comment

ik weet goed genoeg waarover ik praat
        ik zit gemiddeld 30 weekends op een jaar op een wielerwedstrijd en dat zijn dikwijls niet de kleinste wedstrijden (oa een aantal wereldbekerwedstrijden)
        @kevlar
        er zit toch een groot verschil in een jpg van om en bij de 4mb te downloaden en een raw formaat van 15mb
        doe dat maal 300stuks en tel al je tijd uit (voor de eerste reeks renners die dag)
        dan moet snel de goede foto's eruit halen
        die uploaden naar bv je werkgever (of site)en dan snel de volgende reeks gaan fotograferen
        dit drie tot vier maal dezelfde dag
        laat staan dat je dan nog de tijd hebt om te gaan werken in raw om de belichting bij te trekken of contrast enzo...
        dat kun je doen als je geen tijdsdruk hebt
        maar voor 90% van de sportfotografen die ik ken is dat niet het geval
        de kranten willen de foto's zo snel mogelijk hebben na de wedstrijden
        daar kunnen de fotografen ook geen dagen voor uit trekken om hun foto's bij te werken en in raw te gaan werken
        met de wereldbeker wedstrijd van Houffalize dit jaar had ik over drie dagen gemiddeld meer dan 1000foto's per dag gemaakt, dit van alle reeksen deelnemers
        begin dan maar eens onder raw te werken als de foto's zo snel mogelijk online moeten komen ,dat is dus niet te doen
        je foto's moeten uit de camera al zo goed mogelijk zijn
        juist klein beetje aanscherpen en daar houd het meestal bij op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Voor je zo gevaarlijk de persoonlijke toer opgaat moet je altijd éérst eens naar de mensen hun profiel & website kijken. Misschien zijn ze wel beter dan jijzelf .
          gelieve alles deftig te quoten en niet de helft eraf te laten
          hij beweerd ook dat de meeste top sportfotografen hun materiaal beter aan de kant gooien en een compactcamera aanschaffen omdat ze de rawfunctie niet gebruiken
          dusja dan kan men ook het tegendeel beweren dat hij zijn toestel niet onder de knie krijgt om zonder de rawfunctie goede foto's te maken
          ik heb van een aantal van die fotografen al enorm schitterende foto's gezien zonder dat die daar uren liggen aan te sleutelen onder photoshop ofzo
          Last edited by Gert1971; 27 augustus 2008, 21:02.

Comment

Raw of geen raw is een keuze, ieder zijn ding. Bij mij is raw ook de regel. Betere kwaliteit en meer mogelijkheden. En wat is die 10 Mb extra nu? Een harde schijf van 500GB kost misschien 100€ ofzo 0,50 € per GB en maar je moet wel zien dat je computer het kan trekken...

Maar nu ik erover nadenk..

ON TOPIC graag ?i

start een apparte discussie over Jpg versus raw eh
            http://frederikherregods.be

Comment

zeg dat eens tegen al de profesionele sportfotografen
              diegene die ik ken schieten allemaal in jpg en geen enkele in raw
              als je op een wedstrijd makkelijk tegen de 1000 foto's zit wil ik u dat eens zien doen in raw
              Geen probleem hoor, waarom zou dat niet kunnen. En 30 weekends op een jaar, knap. Ik heb deze week 6 opdrachten, zou ik aan dertig raken dit jaar? Oeps ik heb al meer dan 30 publicaties, maarja sommige media vragen amateurbeelden en die die van pro's he
              Misschien zie ik je wel op de 24u van zolder of gaat die sport te snel voor je. Spijtig dat ik er dit jaar niet kan bijzijn op de MTB op de bosberg anders kon ik je daar misschien tegenkomen.
              BTW er zijn pro's genoeg die mensen hebben om hun foto's te laten verwerken. Eén van de websites waarvoor ik werk doet dit zelfs al om mij wat werk te sparen.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Mercikes, maar die websites is al bijna een jaar niet meer geupdate ga er dringend eens werk moeten van maken (modellen wel).
                Maar we zijn pas een fotoclub gestart en zijn vollop bezig met het starten van een bedrijf, daarbij nog veel fotoopdrachten waardoor de website wat verwaarloost wordt.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Ik ben even niet online geweest en zie nu dat hier weer het één en ander uit de hand aan het lopen is . . .

Moet Canon niet eens dringend beginnen inhalen?

Dat is het topic van deze discussie, vanaf nu worden alle off topic berichten stante pede verwijderd. En wanneer dit niet helpt gaat dit topic onherroepelijk dicht
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dit is recent over de 5DII en ook wat ik van Canon zou verwachten:

21 MP is in de buurt van de 24 MP van Sony/Nikon maar niet hoger dan de 21 MP van de 1DsIII.
                    En het aantal AF punten is hoger dan bij de 5D maar niet hoger dan bij de 1DsIII.

Zelf denk ik dat het 3 fotos/sec wordt en geen 5 zoals de 1DsIII.

Ofwel is het de bedoeling van Canon om de 5DII als backup van de 1DsIII voor te stellen.

Dat was het geval met de 20D en de 1DII en met de 40D en de 1DIII.

De 1DIIIn zou dan zoals de 50D ook ongeveer 15 MP meekrijgen.

Maar het kan altijd nog 15 MP met 9 AF punten worden.

Jan.
                    Last edited by Jan_10D; 28 augustus 2008, 06:25.

Comment

Full weather sealing
                      Dat vind ik nu eens een reden om te upgraden. Ik doe nogal veel concerten en als je dan een waterdichte body hebt is toch wel handig. De rest is leuk meegenomen maar zou voor mij geen reden zijn om te upgraden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Full weather sealing
                        Dat vind ik nu eens een reden om te upgraden. Ik doe nogal veel concerten en als je dan een waterdichte body hebt is toch wel handig. De rest is leuk meegenomen maar zou voor mij geen reden zijn om te upgraden.
                        Ik las ergens dat het grote probleem met die full weather sealing is dat je er dan best een FWS lens opzet en dat je die soms ver kan gaan zoeken. Hoe zit dat bij Canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                          Ik las ergens dat het grote probleem met die full weather sealing is dat je er dan best een FWS lens opzet en dat je die soms ver kan gaan zoeken. Hoe zit dat bij Canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            L lenzen zijn waterdicht en meestal gebruik ik toch wel L lenzen, dus dat is geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              L lenzen zijn waterdicht en meestal gebruik ik toch wel L lenzen, dus dat is geen probleem.
                              Er bestaan ook L lenzen die niet waterdicht zijn.
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karlito Bekijk bericht
                                Er bestaan ook L lenzen die niet waterdicht zijn.
                                Ja, blijkbaar de 100-400

Comment

Working...
                                X