Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

    Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
    Gisteren een mail gekregen dat hij ook binnen was .


    Na 1 uur zzz in de winkel heb ik hem eindelijk.


    Maar het is mijn eerste camera met wat meer funcite en sjonge sjonge lol dat teken rechts dat zeg van onscherpe bew. flash of shutter speed verohgen om dat tegen te gaan he...


    wel hoe verander je de shutter speed in auto mode


    Ik moet nog veeeel leren
    't Ja, maar da's een beetje relatief ... dat ding denkt dat wij allemaal Bert-Bibber zijn! Bij mijn S9600 gaat dat lichtje al branden bij 1/80! (terwijl ik er nog altijd in slaag om 8 op 10 opnames op 1/30 uit de hand te schieten!). Al doende zal je leren hoe ver je daarin kan gaan.

    Comment


    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

      Oorspronkelijk geplaatst door schumi2002 Bekijk bericht
      Ah ok zal het wel eens proberen, maar het lichtje ging nog niet uit ofwel heb ik mega bibberhanden

      btw waar kan je ergens je firmware versie vinden
      Firmware versie staat in de Exif.

      Fuji zal bij het moment van het laten verschijnen van de Blur Warning vast en zeker enigzins conservatief geweest zijn, niks op tegen lijkt me. Over het algemeen ben ik me bewust van de brandpuntsafstand en de sluitertijd, dus bepaal ik zelf of ik op de knop druk of niet.
      Uiteraard neem ik hierbij het risico van een bewogen foto, maar dat was in het verleden ook zo.
      In de uitgebreide Exif zul je onder andere Blur Warning of No blur Warning tegenkomen. Ik heb al een aantal geslaagde foto's gemaakt waarbij de Exif Blur Warning aangeeft.
      Voor Auto Focus bij weinig licht gaat hetzelfde verhaaltje op. Wanneer er onvoldoende licht is om de auto focus correct te laten werken dan zal het Auto Focus rechthoekje rood oplichten en verschijnt er rechts een rood tekentje ( !AF) dat Auto Focus niet is gelukt... als ik het nodig acht dan druk ik toch gewoon af zover kan die auto focus er niet naast zitten denk ik dan maar. Overigens... het is het verschil tussen wel een foto, en eventueel mislukt, of in het geheel geen foto.

      Comment


      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Hoe lang heeft het nu juist geduurd ?
        Edit : blijkbaar is het enkel de jouwe die binnen is, de status staat nog altijd "in bestelling bij leverancier".
        Ik heb hem in de winkel op 31 mei besteld. Ze zullen wsclk maar een aantal exemplaren hebben binnengekregen. Ik ga hem dezemiddag halen en ben een beetje excited. net als voor schumi2002 ook voor mij, mijn eerste "zwaar" toestel.

        Ik zal eens horen of er nog veel binnen zijn, en dan kan ik je dat altijd laten weten...

        Nog een vraagje voor de experts:

        Is het aan te raden ineens een UV filter erbij te kopen, al is het maar om de lens te beschermen?

        Comment


        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

          Zou er zeker eentje bijnemen hoor.
          Als je je lens beschadigt ben je verder van huis,
          en ook gans je toestel kwijt voor een bepaalde periode om te laten herstellen.

          Comment


          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

            Oorspronkelijk geplaatst door El Cloudie Bekijk bericht
            Ik zal eens horen of er nog veel binnen zijn, en dan kan ik je dat altijd laten weten...
            Thx !
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

              Ik moet nog altijd mijn eerste beschermfilter kopen, beste bescherming is de zonnekap, gratis er bij geleverd en geen extra glas tussen lens en onderwerp.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                Heeft die zonnekap geen effect als je binnen wil trekken en toch je lens wil beschermen?

                Comment


                • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                  Ik ben ook een waarachtig tegenstander van UV en andere filters... Beschermfilters hebben een twijfelachtig nut, maar degraderen zeker wel de lensscherpte. Zoals Francis al aangaf: de bijgeleverde zonnekap zal beter beschermen tegen onverwachte klappen dan eender welk filter...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                    Het nut van een beschermfilter is hoofdzakelijk psychologisch.
                    Theoretisch is het juist dat, afhankelijk van de kwaliteit van het filter, de scherpte van de foto afneemt
                    Het is echter een fabeltje dat die verminderde scherpte dan ook zichtbaar zal zijn bij normale afdrukken.
                    Er is niets zo eenvoudig dan het vervaardigen van een perfect stukje 'plan parallel' glas met een coating.
                    Wel neemt de kans op flare toe, vooral wanneer er puntlichtbronnen in beeld komen.

                    @El Cloudie.
                    De zonnekap zit in de weg van het Auto Focus hulplichtje.
                    Het is dus aan te bevelen de zonnekap te verwijderen zodra dat hulplichtje licht in de duisternis gaat werpen én de AF faalt.
                    Word er wel goed scherpgesteld dan is er niks aan de hand.
                    Tevens is het mogelijk dat je middelvinger een deel van dat lichtbundeltje blokkeert, opletten dus
                    De zonnekap zit absoluut in de weg wanneer je met behulp van de flitser een object van zeer nabij wil fotograferen. In de zoeker zie je dat uiteraard niet, maar op de foto zie je dan aan de onderzijde een deel van de zonnekap.

                    Comment


                    • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matty Bekijk bericht
                      idd
                      zelfde voor fz50
                      Maar de fz50 is toch al weer een jaar oud dan zal er wel meer nieuwe technieken in de fuji zitten ik had vroeger de s5600 en vond dat al een heel goede camera

                      Comment


                      • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                        Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                        Firmware versie staat in de Exif.

                        Hey,

                        Sorry maar ik ken al die termen niet dus als jij het zo uitlegd tegen mij is dat best goed natuurlijk maar ik ben er niets wijzer uit geworden.


                        Ik heb in mijn camera al overal gekeken, in de finepixviewer bij detailed info ook al maar nergens vind ik die firmware versie?

                        --------------------



                        Ook omdat ik groen achter mijn oren zie en als ik die handleiding lees graak ik er nog niet aan uit wat eigenlijk die FSB mode is?

                        Film simulation bracket ofzo? Liefst zo simpel mogelijk uitgelegd haha.


                        Verder al een dag aan het klooien geweest met de Apperture. Het wil maar niet lukken dat ik een scherp onderdeel kan trekken met de rest wazig op zo.

                        Of ligt dat aan mijn AF ? dat hij alles scherpsteld?


                        AE-L knop voorwat staat AE ( l staat voor lock dat weet ik al )


                        mercikes

                        Comment


                        • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                          in den analogen tijd had fuji verscheidene film soorten in de handel die elk een eigen specifiek kleur en toon geven. Warmer, fellere kleuren, ... .

                          nu kan op de FSB stand fotograferen en dan worden er van alke opname 3 foto's genomen. Goed opletten want de camera iets langer stilhouden. Zoniet bewogen beeld.

                          de B staat voor Bracketting= een aantal foto's nemen met een andere instelling. bvb belichting; 3 foto's met verschillend belichtingdnivo. dwz eentje te licht, dan eentej goed belicht en vervolgens te donker. Kan het nut hebben voor jou? Wellicht later als de rest onder de knie hebt want je kan heel ver met dit toestel.
                          Flickr één
                          Flickr two

                          Comment


                          • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                            Toch maar eens de handleiding nog eens door nemen. Ik ben gestart zonder de handleiding en kon toch een eind weg. Naderhand toch maar eens de HL gelezen met het toestel op de knie en honderden foto's genomen met telkens een parameter wijzigen en zo het effect hier van leren inschatten.

                            Exif: als je in verkenner met rechtermuisknop op een foto klikt en de eigenschappen aanklikt dan kan je de gegevens zien van de foto. Alle parameters welk toestel en tijdstip en ook nog wat over de hardware.

                            veel lees/leer/kijk genot.
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                              Ik weet niet of er nog mensen zijn op zoek naar deze camera, maar vandaag gezien bij Rembrandt op de Bredabaan in Merksem (Antwerpen.) Is op voorraad en de prijs is €599,-...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment


                              • Re: Nieuw Fujifilm FinePix S100fs

                                Houd het knopje DISP/BACK ingedrukt terwijl je de camera aanzet, de firmware versie zal dan in beeld verschijnen.

                                FSB = Film Simulation Bracketing. Wanneer je de keuzeknop op die stand zet dan zal elke keer wanneer je op het sluiterknopje drukt een serie van 3 foto's worden gemaakt; één in Provia, één in Velvia en één in Soft. Deze opnamen worden dan automatisch gemaakt in de kwaliteit Normal in plaats van Fine. Ondanks dat de compressie in Fine 1:6 is en die in Normal 1:12 zal het verschil nauwelijks te zien zijn bij normale vergrotingen.

                                De kortste of geringste scherptediepte, oftewel het losmaken van het object van de achtergrond, verkrijg je door het grootste diafragma te kiezen en de afstand tussen object en achtergrond zo groot mogelijk te maken.
                                Om in elke zoomstand (variatie in brandpuntsafstanden) het grootste diafragma te verkrijgen moet je in de A-stand (en met de zoomlens op 28mm) met het duimwieltje het diafragma op 2.8 zetten. Wanneer je nu gaat inzoomen dan zul je zien dat het diafragma vanzelf kleiner wordt tot uiteindelijk bij 400mm de waarde 5.3 is bereikt.

                                AE-L is inderdaad Auto Exposure Lock. Hiermee zet je de belichting vast... de werking hiervan is hetzelfde als het half indrukken van de ontspanknop.

                                Maak het tot een gewoonte om elke keer dat je gaat fotograferen de een of andere functie net zo lang te gebruiken tot je die kunt dromen.. na een paar dagen vallen de kwartjes vanzelf en heeft deze camera geen geheimen meer.

                                Comment

                                Working...
                                X