Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
    Als je een groeps foto maakt kun je misschien beter het toestel op A-DEP zetten. Dan gebruikt hij alle AF punten en probeert er voor te zorgen dat iedereen goed in beeld is.
    hallo @cobra666

    bedankt voor je reactie
    is idd een optie maar dan is ook de achtergrond scherp.
    ga toch maar even uitproberen wat het beste is !


    grt frank

    Comment


    • #92
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Nikon D300 vs Canon 40D

      Comment


      • #93
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
        Ik ben benieuwd naar jullie gebruikersinstellingen qua contrast, scherpte etc... hebben jullie die allemaal gewoon standaard laten staan of toch persoonlijke waarden ingesteld?

        Ik had voor m'n 40D een 300D en daar was scherpte en co wat hoger gezet dan standaard.

        Op de 40D heb ik al wat met verschillende waarden gespeeld maar nog niet helemaal tevreden. Ik weet dat foto's uit DSLR nabewerking nodig hebben, maar dacht toch wat te "fine-tunen" al met de camera? Dom van mij?
        Niemand tips?
        BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

        Comment


        • #94
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
          Niemand tips?
          Hier stel ik meestal juist de scherpte bij als ik in JPG foto's neem. Mss 1tje + bij contrast. De rest staat meestal neutraal.

          Comment


          • #95
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
            hallo allemaal

            ben nu 2 weken aan het uitproberen met me 40D heerlijke camera
            voor heen (canon power shot)
            ben nog niet uit wat nu de meerwaarde is van 9AF om scherp te stellen
            gebruikte voorheen altijd het midden om scherp te stellen.
            je hebt toch sneller je camera naar links geplaatst dan het AF punt te verzetten!
            welke gebruik je als je een groep`sfoto moet maken (alle 9)
            het is mijn gebrek aan kennis , dus hoop dat iemand het me uit kan leggen !


            grt frank
            er zit een custom function in dat je via dat duimjoystickje het AF punt kan kiezen vlak na het half indrukken van de SCHIETKNOP, heel handig hoor

            Comment


            • #96
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
              hallo allemaal


              je hebt toch sneller je camera naar links geplaatst dan het AF punt te verzetten!



              grt frank

              hallo @fretn

              die had `k al ontdekt maar gebruik je het ook, (niet alleen om te testen)


              grt frank

              Comment


              • #97
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                ik denk, Frank, dat je een beetje moet opletten met 'je camera even naar links schuiven om scherp te stellen'

                ik durf het ook wel eens de camera te 'verschuiven' in landschapsfotografie om scherp te stellen op een contrastrijk punt MAAR soms krijg je dan eveneens gans andere belichting (bvb bij zonsondergangen), hangt er natuurlijk vanaf hoe je belichting ingesteld staat

                uiteindelijk begin ik met mn 40d meer en meer manueel te werken (in rustige omstandigheden)
                tijdens de voorbije carnavaldagen hier bij ons in Bahia heb ik echter wel (met over het algemeen goed resultaat) met autofocus gewerkt, wel slechts alleen het middenste punt actief en dat werkt naar mijn ervaring toch iets beter dan met de 9
                kvraag hierbij me toch wel af wat de 685 af-punten van de D300 aan meerwaarde bieden

                bas
                Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                Comment


                • #98
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                  kvraag hierbij me toch wel af wat de 685 af-punten van de D300 aan meerwaarde bieden

                  bas
                  51 af-punten zal ook wel goed zijn zeker.
                  Het is trouwens instelbaar tussen 1, 9, 21 en 51.(11 ook voor manual focus)

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    De meerwaarde van de 9 AF punten zijn de volgende:
                    1) Tijdens AF-tracking of AIservo: Aiservo vertrekt steeds van het middelste AF punt maar zal de andere AF punten gebruiken om over te nemen mocht je onderwerp het midden van het beeld verlaten. Hier heb je dan in 1 keer ook het voordeel van de extra AF punten van de 300D hoe meer punten je hebt om over te nemen hoe gemakkelijker AF tracking je onderwerp kan volgen wanneer je het onderwerp niet in het midden van het beeld kan of wil houden.

                    2) Als je camera op een tripod staat is het handig om niet steeds te moeten gaan focussen en herframen. Je kan dus focussen via een ander focuspunt dan het middenste en zodoende moet je op een tripod het middelste niet op je onderwerp hebben en kan je jouw compositie dus vrijer bepalen. Natuurlijk is het wel zo dat gewoon MF daar ook al een goed alternatief is. Daarom is dit in mijn ogen niet zo erg belangijk

                    3) Volgende is voor canon users wel belangrijk(hoe het bij andere merken werkt weet ik niet sorry). Als je Evaluative(sommige zeggen zone of matrix) metering gebruikt hebben de focuspunten veel belang in je belichting. Evaluative gaat namelijk voor zijn belichtingsberekening meer belang hechten aan de actieve AF punten. De actieve AF punten hebben dus een groter belang in de belichting. Hoe meer AF punten oplichten op je onderwerp hoe correcter de belichting op je onderwerp zal zijn zonder de rest van het frame helemaal te vergeten. Daarom is het eigenlijk aan te raden om al je focuspunten aan te zetten, te kijken of je meerdere actieve focuspunten op je onderwerp kan krijgen en indie ja af te drukken of indien nee gewoon overschakelen naar jouw gewenst focuspunt. De XXD reeks is zo ontworpen dat je dit heel snel en makkelijk kan doen. Gebruik je spot, partial of center weighted metering heeft dit natuurlijk geen belang

                    Dat is het zo een beetje denk ik. Als iemand nog aan iets anders denkt moet hij maar aanvullen he.

                    Comment


                    • Re: Het Canon EOS 40D topic

                      bedankt voor jullie duidelijke uitleg !
                      het is zeker van belang met belichting , zo had `k ook nog niet bekeken

                      leer hier weer veel van



                      grt frank

                      Comment


                      • HDMI op 40d

                        Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                        51 af-punten zal ook wel goed zijn zeker.
                        Het is trouwens instelbaar tussen 1, 9, 21 en 51.(11 ook voor manual focus)

                        Hubert
                        natuurlijk Hubert, mijn knipoogje niet gezien ?

                        Kevlar,
                        ja klopt inzake de meervlaksmeeting of evaluatieve meeting
                        in de handleiding staat daaromtrend iets waar ik niet verder aan uit geraak :
                        "meervlaksmeting (koppelbaar aan elk AF-punt" p183 (specificaties, belichting) kan je die koppeling bij deze meeting ook uitschakelen ? zoja, hoe ?
                        feit blijft echter dat ik toch nog regelmatig op een 'misser' kom met die autofocus, blijven oefenen en experimenteren met de verschillende modi is de boodschap, ik kweetut


                        dan nog dit, HDMI
                        bij een D300 standaard, bij de 40d wordt er nergens over gesproken
                        echter onderaan de body zit wel degelijk een HDMI-connector (achter het rubbertje) dat volgens de handleiding een "aansluitbus extentiesystem" is (vermoedelijk voor de wifi kit ?)
                        heeft iemand een tip om die connector HDMI compatibel te maken ? of is die het reeds van huis uit ?
                        ik vind het eigenlijk raar dat Canon zn toestel van een dergelijke connector voorziet maar verder nergens de term HDMI vermeldt in zn handleidingen

                        bas
                        Last edited by Basile; 8 februari 2008, 15:12.
                        Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                        Comment


                        • Re: HDMI op 40d

                          Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                          dan nog dit, HDMI
                          bij een D300 standaard, bij de 40d wordt er nergens over gesproken
                          echter onderaan de body zit wel degelijk een HDMI-connector (achter het rubbertje) dat volgens de handleiding een "aansluitbus extentiesystem" is (vermoedelijk voor de wifi kit ?)
                          heeft iemand een tip om die connector HDMI compatibel te maken ? of is die het reeds van huis uit ?
                          ik vind het eigenlijk raar dat Canon zn toestel van een dergelijke connector voorziet maar verder nergens de term HDMI vermeldt in zn handleidingen

                          bas
                          Waarschijnlijk heeft hij geen HDMI maar wordt dit soort connector gewoon gebruikt als voor een extentien slot(soort docking station).
                          Een beetje zoals men vroeger soms bv een scanner aansloot via een stekker die op die van een parallel poort trok maar er feitelijk niets mee te maken had. Er is geen wet die zegt dat een bepaalde connector enkel voor een bepaald soort verbinding mag gebruikt worden.

                          Hubert
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • Re: HDMI op 40d

                            sorry foute topic
                            00.00 Gone

                            Comment


                            • Re: HDMI op 40d

                              stonefree ?
                              maybe, but stoneD-free ??

                              (sorry het was eruit voor ik dacht)

                              Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                              Er is geen wet die zegt dat een bepaalde connector enkel voor een bepaald soort verbinding mag gebruikt worden.
                              Hubert
                              uiteraard niet, het is wel nogal misleidend voor de (oplettende) consument
                              maar daar gaat het natuurlijk niet over
                              we zoeken gewoon naar het (eventuele) extraatje Hubert

                              groet

                              Bas
                              Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                              Comment


                              • Snelheid Compactflash nodig om max snelheid uit 40D te halen ?

                                Welke snelheid van compactflash heb je trouwens nodig om de maximumsnelheid van 6.5 fps te behalen?

                                Zag dat er Sandisk Extreme III (133x = 20MB/S) & IV (266x = 40MB/s) zijn.
                                Zou een 133x al voldoende zijn ? Fotografeer in RAW.
                                Of is een extreme niet nodig en behalen jullie ook de max.snelheid met lagere types en welke dan?

                                Thanks,
                                Innovator

                                Comment

                                Working...
                                X