Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Knor Bekijk bericht

    Uitgebeend ...

    Comment


    • Re: Het Canon EOS 40D topic

      OK .. na de fratsen met de onderbelichting van mijn 400D en de herstelling door Canon blijf ik toch uitkijken naar iets anders/beters ... de 40D staat daarbij op de 1e rij (mogelijk gevolgd door de nieuwe 450D als die op iets trekt !)

      ik heb deze draad aandachtig? gelezen en er blijven mij nog een paar vragen ivm een paar "frustraties" vermeld op diverse forums ..

      a) op dpreview klagen nogal wat gebruikers over echte of vermeende focusproblemen front/back .. iemand hier last mee EU/BE ?
      b) een review vermeld "occasional banding at ISO3200" iemand dat ooit opgemerkt ?
      c) ik dacht dat het dcreview was die melding maakt van "slight underexposure" in de bespreking .. wat is de algemene observatie ivm juistheid van belichting alleszins voor frames zonder extremen ..

      en speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk

      TIA

      Comment


      • Re: Het Canon EOS 40D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

        en speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk

        TIA
        Een "wetenschappelijk" correct antwoord is hier niet echt op te geven omdat het iets persoonlijks is. De 40D voelt steviger aan en is ook eens tukje groter maar zeker niet te zwaar hoor. Ik loop er soms een hele dag mee rond zonder dat het me stoort. De 400D is voor mij wat te klein om comfortable mee te werken. Mijn vriendin heeft kleinere handen en voor haar is de 400D dan weer veel beter om mee te werken. Ik zou zeggen vergelijk ze eens in de winkel en kijk welke voor jou het beste is.
        De 450D heeft een gewicht van 475g en de 40D heeft een gewicht van 740g.
        Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

        Bezoek mijn foto's online

        Comment


        • Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht

          ik heb deze draad aandachtig? gelezen en er blijven mij nog een paar vragen ivm een paar "frustraties" vermeld op diverse forums ..

          a) op dpreview klagen nogal wat gebruikers over echte of vermeende focusproblemen front/back .. iemand hier last mee EU/BE ?
          nog geen problemen gehad (3 sigma en 1 canon lens)

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          b) een review vermeld "occasional banding at ISO3200" iemand dat ooit opgemerkt ?
          ook nog niets van gemerkt

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          c) ik dacht dat het dcreview was die melding maakt van "slight underexposure" in de bespreking .. wat is de algemene observatie ivm juistheid van belichting alleszins voor frames zonder extremen ..
          net als met m'n vorige camera (300d) werk ik steeds in RAW, en ik heb niet de indruk dat ik meer of minder correcties moet toepassen dan vroeger; voor de occasionele jpg familieshot is correctie meestal niet nodig

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          en speciaal voor diegenen die de overstap maakten van 400D naar 40D .. hoe bevalt deze grotere en zwaardere camera ? ik lees dat de ergonomie van de 40D veel beter is dan die van de 400D .. maar als je bvb met een op den duur loodzwaar ding de ganse dag moet rondzeulen dan wint de 400D daar op punten klein is soms ook leuk

          TIA
          hij ligt allezins beter in de hand dan de 300d, zou hem zeker niet meer willen ruilen
          ook nog geen last gehad van het gewicht, ook niet na acht uur wandelen, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk
          pbase

          Comment


          • Re: Het Canon EOS 40D topic

            De prijzen van de 40D zijn blijkbaar in vrije val?
            Canonian

            Comment


            • Re: Het Canon EOS 40D topic

              CANON EOS 40D €804 (€954 - €150 cashback) bij Konijnenberg get it if you haven't got it
              Last edited by Innovator; 19 maart 2008, 20:48.

              Comment


              • Re: Het Canon EOS 40D topic

                Op welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?

                Gisteren op +5 gezet om scherpere fotos te hebben met m'n Tamron 17-50 maar vandaag wel gemerkt dat er een serieus verschil is, m'n EF50 F1.4 prime veeeel scherper.
                Zetten jullie ook de scherpte extra hoog in de 40D instellingen, want standaard staat deze op neutraal, las eens dat wat mensen dit niet zo scherp vonden.

                Comment


                • Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                  Op welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?

                  Gisteren op +5 gezet om scherpere fotos te hebben met m'n Tamron 17-50 maar vandaag wel gemerkt dat er een serieus verschil is, m'n EF50 F1.4 prime veeeel scherper.
                  Zetten jullie ook de scherpte extra hoog in de 40D instellingen, want standaard staat deze op neutraal, las eens dat wat mensen dit niet zo scherp vonden.
                  De scherpte is goed als je voor portret de picture style voor portret neemt.
                  Maar wat je volgens mij las was het lage contrast in neutrale settings. Vandaar dat die bij standaard picture style settings ook een cijfertje hoger is ingesteld bij mij dan.

                  Comment


                  • Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                    Op welke scherpte zetten jullie eigenlijk de instellingen bij portretfotos of andere?

                    Gisteren op +5 gezet om scherpere fotos te hebben met m'n Tamron 17-50 maar vandaag wel gemerkt dat er een serieus verschil is, m'n EF50 F1.4 prime veeeel scherper.
                    Zetten jullie ook de scherpte extra hoog in de 40D instellingen, want standaard staat deze op neutraal, las eens dat wat mensen dit niet zo scherp vonden.

                    Dit geldt alleen voor Jpegs neem ik aan?

                    Ik schiet eigenlijk altijd RAW en heb mij nog niet bezig gehouden met dit soort instellingen
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Dit geldt alleen voor Jpegs neem ik aan?

                      Ik schiet eigenlijk altijd RAW en heb mij nog niet bezig gehouden met dit soort instellingen
                      picture style word in de camera enkel gebruikt om jpeg te maken. Maar als je in raw en jpeg schiet, heb je al een goed resultaat, en hoef je meestal geen nabewering te doen. Jpeg is dan ook bruikbaar om direct te tonen. Bij de raw omzetting door canon soft wordt deze instelling ook gebruikt om de rawomzetting te doen. info van camera word dan in de exif gelezen.

                      Comment


                      • Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                        CANON EOS 40D €804 (€954 - €150 cashback) bij Konijnenberg get it if you haven't got it
                        Ondertussen nog een beetje beter bij Kamera express: 918 -150 = 768
                        Ik dacht van mijn 20D te vervangen door een 2de hands 30D'tje, maar als die 40D zo blijft zakken zal ik die 30D skippen
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                          CANON EOS 40D €804 (€954 - €150 cashback) bij Konijnenberg get it if you haven't got it

                          Lol, paar dagen geleden heb ik hem nog gekocht aan 981 euro bij konijn
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Effe volgen.
                            Ben ook dringend aan iets nieuws (lees: een stapje verder) toe.
                            Last edited by Digitalclickx; 21 maart 2008, 08:32.
                            www.digitalclickx.com

                            Comment


                            • Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Lol, paar dagen geleden heb ik hem nog gekocht aan 981 euro bij konijn
                              Inderdaad... zelfde hier...
                              Maar ja, zo gaat dat he, en als je wacht kan je geen foto's maken

                              Comment


                              • Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                                Ondertussen nog een beetje beter bij Kamera express: 918 -150 = 768
                                Ik dacht van mijn 20D te vervangen door een 2de hands 30D'tje, maar als die 40D zo blijft zakken zal ik die 30D skippen

                                Ik denk dat die prijs niet ver meer van zijn dieptepunt zal zitten hoor

                                Comment

                                Working...
                                X