Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
    Sluitertijd voldoende, rond de 250 ste
    Hoe zet je de camera in de H stand, kan het niet vinden in het menu?
    Kies de knop AF. drive en draai aan het grote wieltje vooraan tot de H verschijnt naast de rechthoekjes.

    Comment


    • #62
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
      Kies de knop AF. drive en draai aan het grote wieltje vooraan tot de H verschijnt naast de rechthoekjes.
      Snap het, wel ineens weergaloos snel zeg....wordt het helemaal lastig foto's selecteren.
      Maar dit is dus de sportstand. Je kan dus niet meer handmatig je diafragma en sluitertijd aanpassen, dan vind ik dan wel een groot nadeel.......je moet toch deze snelle sluiter kunnen kiezen, maar wel handmatig je diafragma en sluitertijd instellen....
      Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

      Comment


      • #63
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Een vriend van me heeft ongeveer twee maand geleden een 40D gekocht.
        Echter nu blijkt dat sommige foto's overdag veel te blauw zijn. Op de pc echter zien ze er heel wat beter uit.
        Zou het kunnen dat je de kleur van het LCD scherm kan instellen?
        Het ligt allesinds niet aan de lenzen (met meerdere getest), aan de opnamestand of aan de witbalans. Want zelfs als je de witbalans op manueel instelt, dan is het beeld veel te groen??

        Mvg,
        Ward
        Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

        Comment


        • #64
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
          Zou het kunnen dat je de kleur van het LCD scherm kan instellen?
          Nee, enkel de helderheid is instelbaar.
          Groeten, David

          Comment


          • #65
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door Fotografken Bekijk bericht
            Een vriend van me heeft ongeveer twee maand geleden een 40D gekocht.
            Echter nu blijkt dat sommige foto's overdag veel te blauw zijn. Op de pc echter zien ze er heel wat beter uit.
            Zou het kunnen dat je de kleur van het LCD scherm kan instellen?
            Het ligt allesinds niet aan de lenzen (met meerdere getest), aan de opnamestand of aan de witbalans. Want zelfs als je de witbalans op manueel instelt, dan is het beeld veel te groen??

            Mvg,
            Ward
            ze (etb in roosendaal) kunnen het lcd-schermpje wel degelijk afstellen! hebben ze met de mijn schermpje op de 40D ook gedaan..stukker beter nu!..mvg!
            Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

            http://pallenhoven.be

            Comment


            • #66
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
              Sluitertijd voldoende, rond de 250 ste
              Hoe zet je de camera in de H stand, kan het niet vinden in het menu?
              The EOS 40D becomes the sixth Canon 'prosumer' digital SLR, a line which started back in 2000 with the EOS D30, and how far we've come. It's been eighteen months since the EOS 30D and although on the surface the 40D looks like a fairly subtle upgrade there's a lot that makes this an even better camera. Of course we expect a step up in megapixels, and so the 40D comes with a ten million pixel CMOS sensor with the same sort of dust reduction as the EOS 400D, an ultrasonic platform which shakes the low pass filter. Other improvements bring the EOS 40D closer into line with the EOS-1D series, these include a move to the same page-by-page menu system, both RAW and sRAW (2.5 MP), 14-bit A/D converter and 14-bit RAW, cross-type AF points for F5.6 or faster lenses, a larger and brighter viewfinder, interchangeable focusing screens, a larger LCD monitor (3.0") and faster continuous shooting (6.5 fps).


              Enkel tussen 1/4000 ste en 1/8000 ste haalt hij 6,5 beelden/s, bij 1/250 ste bvb 5,75 b/sGeen ramp, zeker niet, maar wel wat vreemd...
              Voor de rest zeer tevreden, hoewel ik daarstraks plots een corrupt bestand had, dat ik op de pc echt niet meer open kreeg, zelfs niet gedownload, gelukkig niks héél belangrijks, maar 'k heb dan toch maar een firmwareupdate gedaan van 1.0.3 naar 1.0.5, hopelijk geen problemen meer.

              Groeten,
              Koen
              Last edited by oermens; 14 januari 2008, 00:55.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #67
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page13.asp

                Enkel tussen 1/4000 ste en 1/8000 ste haalt hij 6,5 beelden/s, bij 1/250 ste bvb 5,75 b/sGeen ramp, zeker niet, maar wel wat vreemd...
                Voor de rest zeer tevreden, hoewel ik daarstraks plots een corrupt bestand had, dat ik op de pc echt niet meer open kreeg, zelfs niet gedownload, gelukkig niks héél belangrijks, maar 'k heb dan toch maar een firmwareupdate gedaan van 1.0.3 naar 1.0.5, hopelijk geen problemen meer.

                Groeten,
                Koen

                onlangs een sequentie geschoten van 80 beelden JPG . En 6.5 beelden waren geen probleem op 1/1600 op f/2.8 en iso 100 en 70mm via een extreme IV kaartje.

                Comment


                • #68
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page13.asp

                  maar 'k heb dan toch maar een firmwareupdate gedaan van 1.0.3 naar 1.0.5,
                  wat krijgen we erbij als we van een 1.0.3 naar 1.0.5 updaten (site van canon heeft het alleen over updates van 1.0.4 naar 1.0.5)
                  en kan dat ook via een compactflash van 4Gb (Canon vermeldt ergens een maximum van 128Kb ...) ?

                  heeft iemand al het probleem gehad dat het bovenste schermje op 'busy' blijft staan wanneer men de pc via usb aansluit EN dat hierdoor de EOS-utility weigert op gang te komen (binnenhalen van foto's via Lightroom 1.3 of via de windoos verkenner is wel probleemloos mogelijk) ?
                  kan ik het geval van 'busy' wel een update doen ? (tijdens het updaten zou er nl een communicatie met de pc nodig zijn ...)

                  bestaat er een manier om de 40d een hardware-reset te geven (zoals bvb dat kan via een welbepaalde toetssequentie op een pda) ?

                  (ehhm, en ja alle soft werd reeds geherinstalleerd )

                  focale groeten
                  Last edited by Basile; 14 januari 2008, 19:32.
                  Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                  Comment


                  • #69
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                    wat krijgen we erbij als we van een 1.0.3 naar 1.0.5 updaten (site van canon heeft het alleen over updates van 1.0.4 naar 1.0.5)
                    en kan dat ook via een compactflash van 4Gb (Canon vermeldt ergens een maximum van 128Kb ...) ?

                    heeft iemand al het probleem gehad dat het bovenste schermje op 'busy' blijft staan wanneer men de pc via usb aansluit EN dat hierdoor de EOS-utility weigert op gang te komen (binnenhalen van foto's via Lightroom 1.3 of via de windoos verkenner is wel probleemloos mogelijk) ?
                    kan ik het geval van 'busy' wel een update doen ? (tijdens het updaten zou er nl een communicatie met de pc nodig zijn ...)

                    bestaat er een manier om de 40d een hardware-reset te geven (zoals bvb dat kan via een welbepaalde toetssequentie op een pda) ?

                    (ehhm, en ja alle soft werd reeds geherinstalleerd )

                    focale groeten

                    de upgrade naar 1.05 zou ik toch doen, omdat dit ook bepaalde fouten verhelpt. Hoe doe je dit : Wel

                    Je formateerd een kaartje van eender welke grootte. Je plaatst dan het bestand van de update, niet de zip file, maar het uitgepakte bestand gewoon in de root directory. Het plaatsen van dit bestand kan via een usb-reader gebeuren, ofwel via de camera aangesloten op de Pc en via verkenner.

                    Wanneer de werkelijke update gebeurd moet je je camera van de PC verwijderen, en leest de camera het bestand in de root directory van de kaart. Alsdoende gebeurd de update automatisch. Maar lees voor je dit doet wel eventjes de instructies

                    Comment


                    • #70
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      update gedaan, hopelijk geen andere problemen binnengehaald zoals met de 1,0,4 versie het geval was

                      busy probleem is ondertussen ook opgelost sedert de pc geherformatteerd werd (voor de update al)

                      en de update kan ook via een 4gieg kaart

                      alles werkt lekker nou, klaar voor mn tropiosche rondtocht hier

                      btw, al mensen met ervaring 40d in vochtige omstandigheden ?
                      Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Basile Bekijk bericht
                        update gedaan, hopelijk geen andere problemen binnengehaald zoals met de 1,0,4 versie het geval was

                        busy probleem is ondertussen ook opgelost sedert de pc geherformatteerd werd (voor de update al)

                        en de update kan ook via een 4gieg kaart

                        alles werkt lekker nou, klaar voor mn tropiosche rondtocht hier

                        btw, al mensen met ervaring 40d in vochtige omstandigheden ?
                        Is Nederland dan niet vochtig genoeg?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfalfa Bekijk bericht
                          Is Nederland dan niet vochtig genoeg?
                          ik woon tropísch mn beste
                          en dan mag ik in Bahia zelf nog niet al te hard klagen
                          meer in het zuiden (Rio, Sao Paulo) of naar het noord oosten (Amazone) is het veel extremer, regen valt met bakken tegelijk en wanneer dit een bloedhete bodem bereikt ...
                          maar als ik dezer dagen naar de weersomstandigheden in het noordelijk halfrond kijk dan kan ik het toch niet echt laten eens in mn vuistje te

                          ondertussen heeft een plaatselijke fotograaf hier ook zn 40d ontvangen
                          kunnen we wat vergelijken en lensjes uitruil/lenen

                          wat me wel opvalt bij de 40d is dat de eerste bewerking/selectie van de foto-shoots toch wel best via de originele canonsoft verloopt en dan pas voor verdere bewerking (indien nodig) naar photoshop gaat
                          nog mensen die dit standpunt delen ?
                          Tropisch genieten doe ik al meer dan een decenium in Bahia, de zwarte parel van Brazilië, waar men een andere kijk heeft op fotografie ;-)

                          Comment


                          • #73
                            Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vin1 Bekijk bericht
                            Snap het, wel ineens weergaloos snel zeg....wordt het helemaal lastig foto's selecteren.
                            Maar dit is dus de sportstand. Je kan dus niet meer handmatig je diafragma en sluitertijd aanpassen, dan vind ik dan wel een groot nadeel.......je moet toch deze snelle sluiter kunnen kiezen, maar wel handmatig je diafragma en sluitertijd instellen....
                            Dit is niet de sportstand.
                            Lees nog eens goed de instructies van Powerkiller, of lees eens aandachtig de mijne.
                            Druk op de knop AF.DRIVE. Draai dan aan het grote wiel op de achterkant naast je grote LCDscherm tot je op het schermpje boven in het vakje rechtsonder, die rechthoekjes over elkaar ziet met een H eronder, dan zit je op de snelle drive stand.
                            Dit kan je dus in alle creatieve standen gebruiken. Vanaf de Pstand naar boven. Niet in de vooringestelde standen.
                            The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                            Fuji XT-2 + .......

                            Comment


                            • #74
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Als er nog mensen zijn met tips, nieuwigheden... posten maar.

                              Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment


                              • #75
                                Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Ik heb het toestel nu van gisteren, ben er heel tevreden van buiten een stuk of 2 puntjes.

                                1: het witbalans is niet zo goed op het schermpje, sommige foto's zien er aarslelijk uit. Scherpte staat echter wel op de kop, dus geen front/back focus probleem. Hangt ook sterk af van het diafragma
                                2: Foto's op diafragma 2.8 (met de tamron 17-50) of 1.4 (met de EF 50 1.4) zijn gewoon weg overbelicht en niet een klein beetje. Heel veel zelfs. De camera in stond op dat ogenblik in AV modus en zelfs de flitser op zen laagste zetten bied geen soelaas. Sta je dicht bij een onderwerp met de flits ==> overbelicht. Sta ik ver ==> "goed".

                                Iemand enig idee?

                                //Edit: De foto's met de "niet" goeie kleuren op het schermpje, geven wel goed weer op de pc. Schermpje is dus niet zo goed. Kun je die zelf afstellen?
                                //Edit2: Ik heb zojuist opgemerkt dat bij het bekijken van een foto op het schermpje, er bij de belichting compensatie staat -2 nog tans staat die op 0? Ergens een instelling blijven hangen?
                                Last edited by The_cobra666; 30 januari 2008, 10:05.

                                Comment

                                Working...
                                X