Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Na de 40D van Mc Nivek is gebruikt te hebben en na lang (veel te lang)twijfelen heb ik mij vandaag bij Mediamarkt in Antwerpen, op aanraden van mijn madam ook een 40D aangeschaft...... Ik zit nu vol spanning te wachten totdat de batterij 24 uur heeft geladen zoals de verkoper me zei, en dan kan ik ermee aan de slag......
    Ik weet wel zeker dat de doos morgen meegaat naar het familiefeest..... Dan moet ik daar de saaie conversaties eens een keertje niet volgen.
    Ik heb me voorgenomen om van dit toestel nu toch is van naaldje tot draadje de gebruikershandleiding te lezen, want meestal smijt ik dieergens snel snel in de kast.... Maar dat ga ik nu dus is NIET doen.... Ik kom van een 350D, dus dat zal wel een hele aanpassing worden, maar ik heb nog anderhalve maand voordat het echt menens word..... Dat word dus nog veeeeeeelllll oefenen, en proberen....
    Weet er soms iemand, buiten dit topic dan, nog sites ofzo, met nuttige gebruikerstips?

    Harre

    Comment


    • #17
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      ik kocht 'm op 20/10/2007 en bracht 'm terug naar de winkel de week daarna en kreeg een andere body, dewelke twee dagen later ook terug naar de winkel ging!..daar konden ze me niet geloven ...ik kwam tot de vaststelling dat de 40 meer ruis in zijn beeld vertoont dan de 20 & 30d...en de cameras die ik meekreeg konden geen van beide de scherpte van mijn vorige body halen (30d)..dan maar naar etb in roosendaal...3 weken wachten,.. en ja hoor hij doet het! zelfde scherpte maar in ai-servo en in vluchtshots gaan die cros-sensoren wel eens hunten!..meer toch dan bij de 30d...ik heb me ondertussen opnieuw ne 30d bijgekocht, en ik moet zeggen dat de cropfactor van de 30d groter is dan van de 40d (getest!) ook de ruis van de 40d is fijner maar volgens mij meer aanwezig! zeker als je het meegeleverde softwareprog.DPP. van Canon gebruikt...dan komt er een vreemde hot-pixelruis in beeld..ben dan moeten overschakelen naar meer geschikte software die de 14bits raws aankan (LR)...ondertussen loopt het wel wat vlotter met de beeldjes die eruit rollen..om u een voorbeeldje te geven..



      't zal dan toch aan 't manneke gelegen hebben zeker.

      meer beelden vindt je hier
      Last edited by The Fish; 24 december 2007, 19:30.
      Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

      http://pallenhoven.be

      Comment


      • #18
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
        Ik zit nu vol spanning te wachten totdat de batterij 24 uur heeft geladen zoals de verkoper me zei, en dan kan ik ermee aan de slag...... Harre
        Die kerel heeft je wat wijsgemaakt, laden tot het lampje van de lader voluit brand zonder onderbrekingen. Dit is meer dan genoeg. Li - ion batterijen dienen niet volledig ontladen te worden. Maar lees de handleiding hierop na.

        Comment


        • #19
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Die kerel heeft je wat wijsgemaakt, laden tot het lampje van de lader voluit brand zonder onderbrekingen. Dit is meer dan genoeg. Li - ion batterijen dienen niet volledig ontladen te worden. Maar lees de handleiding hierop na.
          lol, thanx thanx thanx, ik zat hier gerellig af te tellen totdat die 24 uur omwaren.... Maar er staat niks specifiek in de handleiding om de eerste keer te laden denk ik.....

          Ze hangt ondertussen te laden van 18 uur....; Is dus wel vol denk ik....

          Comment


          • #20
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
            lol, thanx thanx thanx, ik zat hier gerellig af te tellen totdat die 24 uur omwaren.... Maar er staat niks specifiek in de handleiding om de eerste keer te laden denk ik.....

            Ze hangt ondertussen te laden van 18 uur....; Is dus wel vol denk ik....
            Zo nieuw uit de doos is deze opgeladen. Bij mij toch. De batterij kwam uit verzegelde verpakking.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #21
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Steco Bekijk bericht
              Zo nieuw uit de doos is deze opgeladen. Bij mij toch. De batterij kwam uit verzegelde verpakking.
              Voor een lithium-ion akku is het niet goed dat ze helemaal ontladen wordt, daarom wordt er zeker geen lege akku in de verpakking gestoken. Ze zal zo'n 60-80% van de capaciteit hebben, maar het is wel beter om ze eerst een keer te laden. Dat zal niet zo heel lang duren, het lampje van de lader zou al vrij snel aan moeten blijven. Je kan aan het knipperen van het ledje ook direkt zien hoe ver de akku al geladen is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                wees maar gerust dat het een wereld van verschil gaat zijn
                Ik werk momenteel ook nog met een 350d en was steeds overtuigd dat er nog niet voldoende verschil zou zijn om de overstap te maken naar een 40d.

                Zijn er die reeds overgestapt zijn en die kunnen zeggen, op welke vlakken ze een betere foto konden maken door het gebruiken van de 40d?



                grtz
                Mijn werkjes

                Comment


                • #23
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                  Ik werk momenteel ook nog met een 350d en was steeds overtuigd dat er nog niet voldoende verschil zou zijn om de overstap te maken naar een 40d.

                  Zijn er die reeds overgestapt zijn en die kunnen zeggen, op welke vlakken ze een betere foto konden maken door het gebruiken van de 40d?



                  grtz
                  Hello,

                  ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en een 40D bijgekocht, heb altijd mijn plan kunnen trekken met een 350D ... ik denk niet dat je betere foto's gaat trekken met de 40D tegenover een 350D, het is gewoon soms gemakkelijker, de 9 cross sensors (of hoe ze ook noemen) zouden toch een betere AF moeten geven met 2.8 of sterkere lenzen.
                  Ik heb hem gekocht omdat ie beter in mijn grote pollekes zit, maar vooral ook voor de 6.5 fps gekocht, gebruik de cam meestal voor autosport, en dan is deze snelle framerate beter denk ik (we zullen wel zien op Spa Francorchamps binnenkort)

                  Een andere, nieuwere camera zal geen betere foto's maken, gewoon het leven gemakkelijker maken, en ik heb nu een 2e body, dus minder van lens wisselen, zo zie ik het eigenlijk.

                  Mark.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Hello,

                    ik heb ondertussen de knoop doorgehakt en een 40D bijgekocht, heb altijd mijn plan kunnen trekken met een 350D ... ik denk niet dat je betere foto's gaat trekken met de 40D tegenover een 350D, het is gewoon soms gemakkelijker, de 9 cross sensors (of hoe ze ook noemen) zouden toch een betere AF moeten geven met 2.8 of sterkere lenzen.
                    Ik heb hem gekocht omdat ie beter in mijn grote pollekes zit, maar vooral ook voor de 6.5 fps gekocht, gebruik de cam meestal voor autosport, en dan is deze snelle framerate beter denk ik (we zullen wel zien op Spa Francorchamps binnenkort)

                    Een andere, nieuwere camera zal geen betere foto's maken, gewoon het leven gemakkelijker maken, en ik heb nu een 2e body, dus minder van lens wisselen, zo zie ik het eigenlijk.

                    Mark.

                    Dit is ook mijn mening. Ik zit nu met identieke situatie. Wel had ik, indien ik het had geweten zo intensief met fotografie bezig te zijn, nooit een 350d gekocht en direkt de 30d indertijd toen. Als ik dat had gedaan had ik geen 40d meer meer gekocht, daar ik met mijn beperkte kennis toch geen betere foto's zou mee maken.
                    Groetjes Steco

                    Comment


                    • #25
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Zijn er hier toevallig mensen die weten of er al een Nerderlands boek is over de 40D.
                      Het lijkt mij toch beter een boek te hebben dat op de werking van u eigen toestel is geschreven.
                      Of ben ik hier mis ?
                      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

                      Comment


                      • #26
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Ik ben een weekje geleden bij Standaardboekhandel binnengeweest om te kijken achter zo'n boek. Ze hadden die van de 40D nog niet binnen (was nog niet uit).

                        Het gaat om die Easy Computing boeken, er is er zo al eentje over de 350D en 400D
                        Canonian

                        Comment


                        • #27
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Ik ben vandaag de fiere eigenaar van een 40D geworden.

                          Het valt me op hoe de 40D beter in de hand ligt tegenover de 400D.

                          Ik heb hem in deze kit gekocht: Canon EOS 40D + 17-85 IS + 70-300 IS.
                          Canonian

                          Comment


                          • #28
                            Re: Het Canon EOS 40D topic

                            ik heb de 40D nu een week , en heb er omwille van 364 familiefeesten nog weinig of geen gebruik van gemaakt....
                            Maar ik vind wel dat hij beter in de hand ligt dan de 350D, en als ik zie wat je allemaal kan veranderen aaninstelingen, dan denk ik dat het nog wel een jaar of veel duurt tegen dat ik daar iets van begrijp.... Maar ik ge toch poging doen om het ganse boekje al is uit te lezen.....
                            Ik neem vooral fotos van motorcross, bewegende beelden dus....
                            Als er iemand daarvoor nog tips moest hebben die zijn altijd welkom, want de meeste tips die je hier ziet, zijn toch voor stilstaande beelden....

                            Thx alvast.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Ik ben sinds maandag de fiere eigenaar van een 40D, na een jaar sparen en kiezen de knoop doorgehakt, gekocht bij Foto Rubens in Antwerpen, want in het Gentse was hij veel te duur (vooral mediamarkt). Dit ter zijde.
                              Na een eerste test voldoet hij prima, vooral in de hoge iso waarden waar er bijna geen ruis te bespeuren valt. Plezant is de Live view optie, zeker in samenwerking met een Laptop, om via het scherm direkt de opname te maken
                              Ligt goed in de hand, zoals de andere camera's van deze serie stelt snel scherp, enkel de snelheid van afdrukken moet nog getest worden
                              Sony A7III & Sony A7 RIII
                              Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                              Comment


                              • #30
                                Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door harre Bekijk bericht
                                ik heb de 40D nu een week , en heb er omwille van 364 familiefeesten nog weinig of geen gebruik van gemaakt....
                                Maar ik vind wel dat hij beter in de hand ligt dan de 350D, en als ik zie wat je allemaal kan veranderen aaninstelingen, dan denk ik dat het nog wel een jaar of veel duurt tegen dat ik daar iets van begrijp.... Maar ik ge toch poging doen om het ganse boekje al is uit te lezen.....
                                Ik neem vooral fotos van motorcross, bewegende beelden dus....
                                Als er iemand daarvoor nog tips moest hebben die zijn altijd welkom, want de meeste tips die je hier ziet, zijn toch voor stilstaande beelden....

                                Thx alvast.
                                Ik heb geen 40 D, maar anders moet je ai focus gebruiken, (als dit er op zit)dan blijft hij normaal gezien scherp stellen.

                                Comment

                                Working...
                                X