Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 40D topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Het Canon EOS 40D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
    //Edit: De foto's met de "niet" goeie kleuren op het schermpje, geven wel goed weer op de pc. Schermpje is dus niet zo goed. Kun je die zelf afstellen?
    Zelf kan je enkele de helderheid instellen, voor de kleuren moet 'm naar het service center. Blijkbaar kunnen ze het daar wel heb ik hier geleerd.
    Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
    //Edit2: Ik heb zojuist opgemerkt dat bij het bekijken van een foto op het schermpje, er bij de belichting compensatie staat -2 nog tans staat die op 0? Ergens een instelling blijven hangen?
    Er is de flitsbelichtingscompensatie en de belichtingscompensatie. De gewone belichtingscompensatie kan je instellen met het grote instelwiel achteraan, voor de flitsbelichtingscompensatie moet je eerst op een knopje drukken. Misschien de twee verward?
    Groeten, David

    Comment


    • #77
      Re: Het Canon EOS 40D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
      Zelf kan je enkele de helderheid instellen, voor de kleuren moet 'm naar het service center. Blijkbaar kunnen ze het daar wel heb ik hier geleerd.

      Er is de flitsbelichtingscompensatie en de belichtingscompensatie. De gewone belichtingscompensatie kan je instellen met het grote instelwiel achteraan, voor de flitsbelichtingscompensatie moet je eerst op een knopje drukken. Misschien de twee verward?
      Welk service center? Is dat hier in belgië ergens of moet ik daarvoor naar nederland? Kun je blijven wachten of duurt dit een tijdje?

      Wat betreft die -2 idd! Dat was het. De belichtingcompensatie stond op -2 in Av en Tv mode. Komt eindelijk uit waarom die foto's onderbelicht waren. Heb er nooit opgelet maar komt er van als je meestal op M werkt, waar men foto's wel goed waren... dacht al dat er iets met de kodac zelf was

      Comment


      • #78
        Re: Het Canon EOS 40D topic

        Alle dagen leren we wel iets bij
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #79
          Re: Het Canon EOS 40D topic

          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
          Alle dagen leren we wel iets bij
          Idd maar heb altijd met de 350D gewerkt en daar was de zoeker kleiner, lette je er meer op wat er daar beneden stond. Nu met de 40D is die zodanig "groot" en let ik er niet meer op is gewoon worden van een ander toestel

          Maar echt een aanrader! Ben er echt tevreden van en binnenkort post ik men eerste resultaten. Doe er dees weekend 2 modelshoots mee. Ben benieuwd hoe hij zich gedraagt tegenover de 350D in beeldkwaliteit. Kwa robustheid echt zalig! Juist de geur van dat rubber moet er nog uit

          Comment


          • #80
            Re: Het Canon EOS 40D topic

            Ik ben benieuwd naar jullie gebruikersinstellingen qua contrast, scherpte etc... hebben jullie die allemaal gewoon standaard laten staan of toch persoonlijke waarden ingesteld?

            Ik had voor m'n 40D een 300D en daar was scherpte en co wat hoger gezet dan standaard.

            Op de 40D heb ik al wat met verschillende waarden gespeeld maar nog niet helemaal tevreden. Ik weet dat foto's uit DSLR nabewerking nodig hebben, maar dacht toch wat te "fine-tunen" al met de camera? Dom van mij?
            BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

            Comment


            • #81
              Re: Het Canon EOS 40D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
              Ik heb het toestel nu van gisteren, ben er heel tevreden van buiten een stuk of 2 puntjes.


              2: Foto's op diafragma 2.8 (met de tamron 17-50) of 1.4 (met de EF 50 1.4) zijn gewoon weg overbelicht en niet een klein beetje. Heel veel zelfs. De camera in stond op dat ogenblik in AV modus en zelfs de flitser op zen laagste zetten bied geen soelaas. Sta je dicht bij een onderwerp met de flits ==> overbelicht. Sta ik ver ==> "goed".

              Iemand enig idee?

              Klassieker
              In de Av mode flitst de flitser geheel onafhankelijk van de lichtmeting.

              Gebruik P of Aut

              Comment


              • #82
                Re: Het Canon EOS 40D topic

                hallo allemaal

                ben nu 2 weken aan het uitproberen met me 40D heerlijke camera
                voor heen (canon power shot)
                ben nog niet uit wat nu de meerwaarde is van 9AF om scherp te stellen
                gebruikte voorheen altijd het midden om scherp te stellen.
                je hebt toch sneller je camera naar links geplaatst dan het AF punt te verzetten!
                welke gebruik je als je een groep`sfoto moet maken (alle 9)
                het is mijn gebrek aan kennis , dus hoop dat iemand het me uit kan leggen !


                grt frank

                Comment


                • #83
                  Re: Het Canon EOS 40D topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                  hallo allemaal

                  ben nu 2 weken aan het uitproberen met me 40D heerlijke camera
                  voor heen (canon power shot)
                  ben nog niet uit wat nu de meerwaarde is van 9AF om scherp te stellen
                  gebruikte voorheen altijd het midden om scherp te stellen.
                  je hebt toch sneller je camera naar links geplaatst dan het AF punt te verzetten!
                  welke gebruik je als je een groep`sfoto moet maken (alle 9)
                  het is mijn gebrek aan kennis , dus hoop dat iemand het me uit kan leggen !


                  grt frank
                  Als je een groeps foto maakt kun je misschien beter het toestel op A-DEP zetten. Dan gebruikt hij alle AF punten en probeert er voor te zorgen dat iedereen goed in beeld is.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Het Canon EOS 40D topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                    Welk service center? Is dat hier in belgië ergens of moet ik daarvoor naar nederland? Kun je blijven wachten of duurt dit een tijdje?
                    Etbass (ETB) is dat zeker hee? Zie post #65 eerder in dit topic. Ben daar zelf nog nooit mee in contact geweest hoor, dus meer weet ik ook niet.
                    Groeten, David

                    Comment


                    • #85
                      Re: Het Canon EOS 40D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
                      Etbass (ETB) is dat zeker hee? Zie post #65 eerder in dit topic. Ben daar zelf nog nooit mee in contact geweest hoor, dus meer weet ik ook niet.
                      Hmm, is wel ietsje buiten men bereik (kwa afstand) nu, zal wel zien, tis zowiezo wennen. Het 350D schermpje vondt ik beter kwa kleuren enzo. Mss ook omdat hij zo groot is. In live view echter geen klachten...

                      Comment


                      • #86
                        Re: Het Canon EOS 40D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                        Het 350D schermpje vondt ik beter kwa kleuren enzo.
                        Tja, ik vind in elk geval van niet, maar heb dan ook niet de indruk dat er een kleurafwijking op zit. Je moet eens de kijkhoek vergelijken, daar kan de 350D niet aan tippen.

                        In TFT monitor termen denk ik dat in de 350D het equivalent van een TN paneel zit en in de 40D dat van een VA paneel.
                        Groeten, David

                        Comment


                        • #87
                          Re: Het Canon EOS 40D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door drd Bekijk bericht
                          Tja, ik vind in elk geval van niet, maar heb dan ook niet de indruk dat er een kleurafwijking op zit. Je moet eens de kijkhoek vergelijken, daar kan de 350D niet aan tippen.

                          In TFT monitor termen denk ik dat in de 350D het equivalent van een TN paneel zit en in de 40D dat van een VA paneel.
                          Dit weekend gebruik ik hem voor 3 fotoshoots, 2 buiten en 1 evenement. Zal onmiddellijk het verschil zien. Nu pas op, die 3 inch is super! Het menu is gewoon zalig om in te werken. Juist vindt ik dat het beeld wel wat beter kan. Kan ook zijn omdat ik het niet gewoon ben aangezien ik live view wel goed vindt kwa weergave.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Het Canon EOS 40D topic

                            Wat vinden jullie eigenlijk van het: nieuwe gemotoriseerde spiegelsysteem?
                            Pros/cons?
                            I Love Leica

                            Comment


                            • #89
                              Re: Het Canon EOS 40D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                              Wat vinden jullie eigenlijk van het: nieuwe gemotoriseerde spiegelsysteem?
                              Pros/cons?
                              Stil en niets op aan te merken, even goed als voordien.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Het Canon EOS 40D topic

                                Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                                ......... even goed als voordien.
                                Voordien "30D" was het toch enkel motor bij mirror down en nu motor bij > up & down, toch?

                                Bedankt voor je response

                                agzz
                                I Love Leica

                                Comment

                                Working...
                                X